[ ALL] Czujnik ciśnienia oleju "bańka" - po co dwa

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

[ ALL] Czujnik ciśnienia oleju "bańka" - po co dwa

Post autor: Thorny »

Witam, ostatnio rezałem u siebie czujnik ciśnienia oleju na dodatkowy zegar. Od czujnika idą dwa sygnały-przewody zastanawiałem się dlaczego dwa.

Przy zegarku od ciśnienia są 3 piny - masa, sygnał i plus.

Rozpisze może co z czym i co się dzieje :D

Masa, Plus = zegar maksymalnie się wychyla na zapłonie i zapalonym silniku.
Masa, Plus i sygnał 1 = na zapłonie wychyla się minimalnie nie wchodząc wogóle na wyskalowanie ; po zapaleniu silnika wskazówka wychyla się maksymalnie.

Masa, Plus i sygnał 2 = na zapłonie lekko się wychyla jeszcze przed skalę, Po zapaleniu silnika wychyla się powiedzmy na 4 bar potem schodzi do około 2 bar po dodaniu gazu zależy czy lekko czy mocno maksymalnie wychyla się do około 4,5 Bar.

Wskazówka nie chodzi idealnie płynnie jak to widziałem w 100c3. Dlatego zastanawia mnie do czego ten drugi pin w czujniku?
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

to jest chyba tak jeden to sygnał niskiego ciśnienia do 0,3 bara a drugi właśnie od 0 do 5... Hmm też miałem taki myk robić wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda i czy dużo pracy było??
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Key100l, Powiem ci tak pół dnia w kanale próbując wykręcic śrubę zaślepiającą w między czasie leje ci się na głowę płyn chłodzący i olej :D Dojście do śruby problematyczne. Na koniec skręcając wszystko pękła mi misa olejowa przy śrubie spustowej :krzeslem: i sączy mi się olej a wcale mocno nie dociągałem. Więc teraz dochodzi mi uszczelnianie miski tj spawanie miski + uszczelka i nowy pierścień uszczelniający pod chłodniczkę oleju. Czyli jeden mały czujnik a roboty sporo. Dodatkowo trzeba jeszcze ogarnąc zegar czyli wiercenie w plytce drukowanej otworu (lepiej mocno nie przyciskac bo płytka pęknie - Mi pękła , myślałem że zwariuje 8-) ) Naprawianie ścieżek doprowadzanie sygnału.

Nagrałem filmik pokazujący działanie zegarka.



P.S: Sygnał w tle to czujnik niskiego poziomu płynu chłodzącego. Nie uzupełniałem całości bo i tak dzisiaj zwalam chłodniczke i mise oleju.

Według moich oczekiwań przy lekkim przygazowaniu do 2-2.500RPM powinno się wytwarzac ciśnienie powyżej 4 Bar aczkowiek przez komplikacje z wyciekami oleju stan oleju był raczej przy minimum, Nie zalewałem więcej bo dzisiaj zwalam miskę.

Dopiero po uszczelnieniu i porządnym zalaniu układu będę miał jakieś miarodajne wskazania.

Ale dalej nie rozumiem funkcji drugiego pinu co to za sygnał jeżeli tak jak mówi Key to czy gdzieś go powinienem podpiąc?
Ostatnio zmieniony 2013-07-14, 14:51 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

w a6 c4 masz chyba jeden czujnik wkrecony.niskiego cisnienia..ten 0.3 bara.drugi czujnik jest od temperatury..w zasadzie powinienes przeniesc sygnal z czujnika 0.3 bara ktory masz juz wkrecony chyba w okolicy kol apsowego w blok.na czujnik banke..
generalnie powinny byc 3 czujniki bo 3 sygnaly potrzebujemy
0.3 bara do kontrolki cisnienia oleju.
cisnienie oleju na zegar
temperatura oleju na zegar
banka jest 2 pinowa bo poprostu wykrecalo sie w roznych silnikach czujnik 0.3 bara i wkrecalo banke.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Tak właśnie jest jak Tomo mówi ;)
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Obrazek

U siebie miałem wkręcony czujnik nr: 9 i 1A.

Wkręcałem czujnik nr : 3A

Butterbean, Czyli jeżeli dobrze ciebie rozumiem sygnał do kontrolki niskiego ciśnienia mogę pobrac z "bańki" lub czujnika 0,3 Bar który mam za kołem pasowym wału. Tyle że tam jest czujnik temperatury oleju a czujnik ciśnienia jedyny jaki u siebie znalazłem to właśnie ten 1A który według ETki opisany jest jako 1.8 Bar .

Ewentualnie podchodził by pod to czujnik 4A ( 0,25 Bar'a) Którego u mnie nie było.

Czyli lepiej wziąśc sygnał z bańki na konrolkę i zegar ciśnienia? czy lepiej zostawic jak jest? tzn nie ruszałem sygnału do kontrolki niskiego ciśnienia.


Ale namotałem 8-)


Jeżeli w Etce wchodze w A6c4 to czujnik 3A jest widoczny ale nie jest opisany, inaczej jest kiedy wejdę w A100C4 - czujnik 3A widoczny i opisany jako
czujnik ciśnienia oleju dla pojazdów z przyrządy dodatkowe [ 0-5/0,3BAR]
i to by się zgadzało z tym co piszesz Butter
Ostatnio zmieniony 2013-07-14, 23:09 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

w a6c4 nie miales w zadnej opcji nawet najjbogatszej zegarka z cisnieniem oleju a wiec banka wystepowala tylko w 100 c4 ew w b4 .
dlatego w a6c4 wkrecajac ja mozna podpiac tylko jeden zacisk banki ten 0-5bar.
w 100 c4 bylka tez stosowana taka redukcja kwadratowa.przykrecana sruba przelotowa do bloku..w nia wkrecalo sie dwa czujniki.od przodu z czerwona koncowka a od tylu wlasnie banke...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Butterbean pisze:w a6c4 nie miales w zadnej opcji nawet najjbogatszej zegarka z cisnieniem oleju a wiec banka wystepowala tylko w 100 c4 ew w b4
no i w 100/200 C3 , V8 , B3 i B2 :cwaniak: :)
Ostatnio zmieniony 2013-07-15, 19:20 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”