[A6 C4] Nie działa 2 bieg wentylatora na chłodnicy
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
[A6 C4] Nie działa 2 bieg wentylatora na chłodnicy
Ostatnio udało nabić klimatyzację, pięknie chłodzi, ale tylko w trasie. w mieście wydajność spada. Powodem takiej sytuacji jest brak załączania się 2 biegu wentylatora na chłodnicy. Wisko myślę, że działa prawidłowo bo się kręci, przy gorącym silniku słychać większy świst niż przy zimnym. Natomiast wentylator elektryczny obok, kręci się wolno więc przypuszczam że chodzi tylko na 1 biegu - włącza się równocześnie z włączeniem kliamtyzacji (ciepły dzień). Jak jest naprawdę gorąco, klimatyzacja w mieście się wyłącza co by tłumaczyło brak odpowiedniego chłodzenia czynnika w skraplaczu. i tutaj mam pytania:
1. Który czujnik klimatyzacji odpowiedzialny jest za załącznie wentylatora na 1 i 2 biegu i jak go sprawdzić?
3. Jest jakiś sterownik wentylatora i ew gdzie się on znajduje?
ew. jakieś inne podpowiedzi jak zdiagnozować ten problem?
1. Który czujnik klimatyzacji odpowiedzialny jest za załącznie wentylatora na 1 i 2 biegu i jak go sprawdzić?
3. Jest jakiś sterownik wentylatora i ew gdzie się on znajduje?
ew. jakieś inne podpowiedzi jak zdiagnozować ten problem?
Ostatnio zmieniony 2013-06-08, 17:40 przez misprzytulak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
spróbuj przełaczyc kable na opornicy pod zbiorniczkiem spryskiwaczy..moze tam sa krzaki..wentylator klimy chodzi z jedna predkoscia chyba.to ze wisco ci zapina to nie znak ze wlacza sie na drugi bieg.
mozliwe ze czunik w chlodnicy mimo wszystko szwankuje i nie wlacza drugiego biegu...
mozliwe ze czunik w chlodnicy mimo wszystko szwankuje i nie wlacza drugiego biegu...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
z temperaturą silnika jest wszystko ok więc czujnik na chłodnicy nie ma na to chyba wpływu. Zresztą wisko nie ma 1 czy 2 biegu tylko zmienia prędkości pracy płynnie, dobrze myśle?
Może ktoś potwierdzić że wentylator elektryczny na chłodnicy obok wisko działa tylko z jedną prędkością i nie ma 2 biegu? bo to byłaby juz dla mnie wskazówka żeby szukać gdzie indziej
Może ktoś potwierdzić że wentylator elektryczny na chłodnicy obok wisko działa tylko z jedną prędkością i nie ma 2 biegu? bo to byłaby juz dla mnie wskazówka żeby szukać gdzie indziej
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
misprzytulak,
Z wiskiem dobrze kombinujesz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99 ... iskotyczne
Wygląda na to, że w mojej są 2 biegi ów wentylatora.
1. ostatnio moja dostała troszkę ognia na tłoki, silnik zgasiłem i po chwili (zapłon wyłączony, kluczyk poza stacyjką) włączył się samoczynnie wentylator, kręcił się "normalnie" i sobie schładzał co miał sobie schłodzić
2. Jak włączę klime to dość duży przeciąg się robi
Z wiskiem dobrze kombinujesz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99 ... iskotyczne
Wygląda na to, że w mojej są 2 biegi ów wentylatora.
1. ostatnio moja dostała troszkę ognia na tłoki, silnik zgasiłem i po chwili (zapłon wyłączony, kluczyk poza stacyjką) włączył się samoczynnie wentylator, kręcił się "normalnie" i sobie schładzał co miał sobie schłodzić
2. Jak włączę klime to dość duży przeciąg się robi
II V-ce Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
Cyzio, no właśnie po włączeniu klimy wentylator elektryczny kręci się ale nawet go nie słychać więc podejrzewam że to 1 bieg. w poprzednich autach z vaga po włączeniu klimy na postoju co jakiś czas wlączaly się wentylatory i było je słychać dość wyraźnie, szum powietrza dość spory.
a może wentylator ma dwie prędkości z czego układ chłodzenia wykorzystuje dwie w zależności od temp cieczy chłodzącej, a klimatyzacja wykorzystuje tylko 2 bieg? tzn po włączeniu klimy załącza się na 2 biegu?
w takim wypadu może mam uszkodzony wentylator i teoretycznie kręci się na 2 biegu tylko w wyniku uszkodzenia jego prędkość i wydajność jest mała?
a może wentylator ma dwie prędkości z czego układ chłodzenia wykorzystuje dwie w zależności od temp cieczy chłodzącej, a klimatyzacja wykorzystuje tylko 2 bieg? tzn po włączeniu klimy załącza się na 2 biegu?
w takim wypadu może mam uszkodzony wentylator i teoretycznie kręci się na 2 biegu tylko w wyniku uszkodzenia jego prędkość i wydajność jest mała?
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 08:36 przez misprzytulak, łącznie zmieniany 2 razy.
- Cyzio
- Mechanik
- Posty: 177
- Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SE/Nowy Sącz
misprzytulak,
Mostkując piny wtyczki czujnika temperatury w chłodnicy ?
Ja będąc wewnątrz auta i majac zamkniete szyby też tego prawie nie słysze, jednak na zewnątrz jest głośny szum powietrza.misprzytulak pisze:po włączeniu klimy wentylator elektryczny kręci się ale nawet go nie słychać
Włączałęś może ten wentylator manualnie ?misprzytulak pisze:a może wentylator ma dwie prędkości z czego układ chłodzenia wykorzystuje dwie w zależności od temp cieczy chłodzącej, a klimatyzacja wykorzystuje tylko 2 bieg?
Mostkując piny wtyczki czujnika temperatury w chłodnicy ?
II V-ce Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
po zmostkowaniu chodzi oczywiście na 2 biegu?
edit:
Problem rozwiązany. okazało się, że przewód masowy od wentylatora był zaśniedziały na połączeniu z karoserią przez co wentylator nie zawsze działał a jak już działał to nie z pełną wydajnością.
Gdyby komuś to pomogło to wentylator po włączeniu klimatyzacji działa z jedną, największą prędkością. tylko 1 bieg
edit:
Problem rozwiązany. okazało się, że przewód masowy od wentylatora był zaśniedziały na połączeniu z karoserią przez co wentylator nie zawsze działał a jak już działał to nie z pełną wydajnością.
Gdyby komuś to pomogło to wentylator po włączeniu klimatyzacji działa z jedną, największą prędkością. tylko 1 bieg
Ostatnio zmieniony 2013-06-09, 17:53 przez misprzytulak, łącznie zmieniany 1 raz.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Będę kontynuował tutaj bo temat ten sam tylko pacjent inny bo 2.0 ACE, nie włączają się wentylatory nawet po włączeniu klimy a przez to, że zrobiło się zwarcie po tym jak przetarł się kabel od jednego wentylatora, same wentylatory na krótko działają, szukam w necie o przekaźnikach ale nie mogę nic znaleźć, będę próbował jeszcze cudować z czujnikiem w chłodnicy, czy z opornicą mogło się coś stać od zwarcia? Jak jechałem to na chwilkę przygasło radio, pstryknął jakiś przekaźnik i zapaliła się kontrolka od wody ale na dwie sekundy i nawet nie wiedziałem od czego
[ Dodano: 2013-06-19, 14:41 ]
Okazało się, że spalony był bezpiecznik duży, 60A od wentylatorów, w ETCE zobaczyłem, że takowy wystepuje i trochę się naszukałem, jest pod plastikiem przy nogach kierowcy
[ Dodano: 2013-06-19, 14:41 ]
Okazało się, że spalony był bezpiecznik duży, 60A od wentylatorów, w ETCE zobaczyłem, że takowy wystepuje i trochę się naszukałem, jest pod plastikiem przy nogach kierowcy
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
No cóż więc i ja opisze swój problem.. Znów elektryka, co będzie wiązało się z przewalaniem gruzów w mojej głowie..
Sytuacja wygląda tak... Wentylator ten elektryczny nie załącza się. Klima działa ale jak stoję w korku, wyłącza ją co chwilę. Więc od czego zacząć co szukać gdzie patrzeć... dodam że temperatura silnika jest w normie..
Sytuacja wygląda tak... Wentylator ten elektryczny nie załącza się. Klima działa ale jak stoję w korku, wyłącza ją co chwilę. Więc od czego zacząć co szukać gdzie patrzeć... dodam że temperatura silnika jest w normie..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2013-03-22, 16:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wolsztyn
-
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
Pokontynuuję temat niestety..
Objawy pacjenta - wogóle nie włącza się wentylator klimy ani po załączeniu klimy (układ działa, chłodzi itp) ani po zagrzaniu się płynu do 115 stopni (mam czujnik, który przy tej temp powinien załączyć dodatkową pompkę elektryczną obiegu wody i wentylator elektryczny).
Wczoraj czujnik 3pin na chłodncy wody zmieniony na nowy i nic.
Pytania: Gdzie na kablach sprawdzić najprościej czy sam wentylator na krótko chodzi?bo przy nim nie mam żadnej wtyczki a wiązka z kablem leci gdzieś do grodzi auta i PRAWDOPODOBNIE wchodzi do puszki z przekaźnikami (numer 214?))
Ewentualnie gdzie jest od niego bezpiecznik tudzież inne miejsca by po kolei eliminować czujniki, złączki i odcinki kabla?
Teraz pytanie inne... wisko zablokowane, auto na postoju 3tys rpm i temeratura wody idzie do 90 i stoi (no może 91 ), olej sukcesywnie rośnie do ok 120 stopni (woda stoi na 90) i w pewnym momencie BUM spod korka od płynu chłodnicy wraz z parą.. a wisko nie zablokowało się na stałe (bo chyba powinno)? Czy czujnik który podaje temp na zegary podaje ją też gdzieś indziej? komp, wentylator, pompka wody??? bo ma też 3 pin i jest w kolektorze wodnym (motor AAN). Dlaczego pomimo zagotowania się wody zegary pokazywały 90 stopni??
Powodzenia w główkowaniu
Objawy pacjenta - wogóle nie włącza się wentylator klimy ani po załączeniu klimy (układ działa, chłodzi itp) ani po zagrzaniu się płynu do 115 stopni (mam czujnik, który przy tej temp powinien załączyć dodatkową pompkę elektryczną obiegu wody i wentylator elektryczny).
Wczoraj czujnik 3pin na chłodncy wody zmieniony na nowy i nic.
Pytania: Gdzie na kablach sprawdzić najprościej czy sam wentylator na krótko chodzi?bo przy nim nie mam żadnej wtyczki a wiązka z kablem leci gdzieś do grodzi auta i PRAWDOPODOBNIE wchodzi do puszki z przekaźnikami (numer 214?))
Ewentualnie gdzie jest od niego bezpiecznik tudzież inne miejsca by po kolei eliminować czujniki, złączki i odcinki kabla?
Teraz pytanie inne... wisko zablokowane, auto na postoju 3tys rpm i temeratura wody idzie do 90 i stoi (no może 91 ), olej sukcesywnie rośnie do ok 120 stopni (woda stoi na 90) i w pewnym momencie BUM spod korka od płynu chłodnicy wraz z parą.. a wisko nie zablokowało się na stałe (bo chyba powinno)? Czy czujnik który podaje temp na zegary podaje ją też gdzieś indziej? komp, wentylator, pompka wody??? bo ma też 3 pin i jest w kolektorze wodnym (motor AAN). Dlaczego pomimo zagotowania się wody zegary pokazywały 90 stopni??
Powodzenia w główkowaniu