[A6-2.8 AAH] nierówna praca silnika
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2011-10-31, 20:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: puławy
[A6-2.8 AAH] nierówna praca silnika
witam
od miesiąca jestem posiadaczem A6 C4 2.8 174km rok 1995 bez gazu
ostatnio zauważyłem nierówna prace silnika , obrotomierz stoi w miejscu a mimo to słychać tak jakby wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, podpowiedzcie od czego zacząć.
z góry dzięki
od miesiąca jestem posiadaczem A6 C4 2.8 174km rok 1995 bez gazu
ostatnio zauważyłem nierówna prace silnika , obrotomierz stoi w miejscu a mimo to słychać tak jakby wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, podpowiedzcie od czego zacząć.
z góry dzięki
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Prawdopodobnie masz padnięty moduł lub cewkę. wypinaj po kolei wtryskiwacze i słuchaj czy praca się zmienia jeśli się nie zmieni to zapamiętaj cyl. Zamień miejscami moduły/POSy i sprawdź na którym teraz wypada. Jeśli inny cyl to wina modułu jeśli ten sam to cewka.
Pozostają jeszcze przewody WN albo świece jak pisał kolega.
Pozostają jeszcze przewody WN albo świece jak pisał kolega.
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 18:46 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- maly81
- C4 Autorytet
- Posty: 266
- Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok /Sztabin
witam mam problem z ciężkim odpalaniem po nocy łapie jakby nie na wszystkie gary , ale odkryłem coś takiego że jeśli pokręce rozrusznikiem ze 2 sekundy odpuszcze i znowu kręce to pali równo na wszystkie gary o co chodzi? wymieniłem świece, przewody,czujnik halla,pompe paliwa podmieniałem wtryski
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
80 B3 1.8 75 KM
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Słyszałem o przepuszczających elektrozaworach i wtryskiwaczach LPG. Powoli z czasem gaz zapełnia kolektor ssący i tworzy niepalną mieszankę do momentu "przegnania" powietrza. Zakręć gaz przy butli wyjeździ gaz do końca z przewodu i reduktora a następnie sprawdź czy to samo.maly81 pisze:mam sekwencje ale ją wyeliminowałem to nie jej wina
Możliwe że zawór z węglem aktywowanym też szwankuje i opary idą w kolektor tworząc to samo co z LPG.
Zaślep wężyk z zaworu na opary paliwa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- maly81
- C4 Autorytet
- Posty: 266
- Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok /Sztabin
już sprawdzałem ten trop zawór szczelny, gaz też już sprawdzałem to nie jego wina niewiem jak działa moduł zapłonowy może on coś knoci tylko czemu jak rusze rozrusznikiem to za drugim odpala od kopa a może sam sterownik coś nie gra
a jak odpali to muli jak dodaje gazu jak wcisne do końca to się wkręca
a jak odpali to muli jak dodaje gazu jak wcisne do końca to się wkręca
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 19:51 przez maly81, łącznie zmieniany 2 razy.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Strzelam-cewka? Może słaby prąd się w niej wzbudza i iskrę słabą daje... Moduł raczej jak pada to nie pracuje jeden/kilka z cylindrów w ogóle albo nierównomiernie wypadają zapłony ale cały czas. Jest trochę tego więc jak możesz to podmień i modułu może faktycznie rano potrzebują "kopa"
Moduły pasują od V6 2.6 2.8 (np. audi a4) oraz R5 2.2T ale te są cholernie drogie
[ Dodano: 2011-11-02, 20:05 ]
Moduły czyli stopnie końcowe (POS) ściągają masę z cewki powodując w niej wyładowanie. Modułami steruje ECU... więc i tak może być.
Moduły pasują od V6 2.6 2.8 (np. audi a4) oraz R5 2.2T ale te są cholernie drogie
[ Dodano: 2011-11-02, 20:05 ]
Moduły czyli stopnie końcowe (POS) ściągają masę z cewki powodując w niej wyładowanie. Modułami steruje ECU... więc i tak może być.
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 20:05 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- M@ri@n
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-10-10, 22:29
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Sorki że się podpinam ale mam podobny problem z tym że, wszystko było ok dopóki nie zaszła potrzeba wymiany jednego kabla wysokiego napięcia na nowy ponieważ został złamany na wejściu do cewki:) i od tej pory zaczeły się problemy z nierówną pracą, dławieniem się oraz gaśnięciem pojazdu, jest top oczywiście na tyle uciążliwe że nie idzie jeździć samochodem, obecnie mam nowe świece BERU oraz przewody BREMI i wraz jest to samo, pomoże ktoś w tej materi?