[A6-2.8 AAH] nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
virus210
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2011-10-31, 20:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: puławy

[A6-2.8 AAH] nierówna praca silnika

Post autor: virus210 »

witam
od miesiąca jestem posiadaczem A6 C4 2.8 174km rok 1995 bez gazu
ostatnio zauważyłem nierówna prace silnika , obrotomierz stoi w miejscu a mimo to słychać tak jakby wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, podpowiedzcie od czego zacząć.
z góry dzięki
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

wymieniałeś świece po zakupie?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Prawdopodobnie masz padnięty moduł lub cewkę. wypinaj po kolei wtryskiwacze i słuchaj czy praca się zmienia jeśli się nie zmieni to zapamiętaj cyl. Zamień miejscami moduły/POSy i sprawdź na którym teraz wypada. Jeśli inny cyl to wina modułu jeśli ten sam to cewka.
Pozostają jeszcze przewody WN albo świece jak pisał kolega.
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 18:46 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
virus210
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2011-10-31, 20:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: puławy

Post autor: virus210 »

świece wymieniłem na NGK
sprawdzę zgodnie z instrukcja i napisze jak poszło , dzięki
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

witam mam problem z ciężkim odpalaniem po nocy łapie jakby nie na wszystkie gary , ale odkryłem coś takiego że jeśli pokręce rozrusznikiem ze 2 sekundy odpuszcze i znowu kręce to pali równo na wszystkie gary o co chodzi? wymieniłem świece, przewody,czujnik halla,pompe paliwa podmieniałem wtryski
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Regulator ciśnienia być może. Po zakręceniu nabija ciśnienie pompa i może temu łatwiej pali.
Jak masz interfejsa to podepnij i zobacz jaką temp ci pokazuje rano po przekręceniu kluczyka na zapłon.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

czujnik do kompa zmieniałem regulator ciśnienia też drugi zastanawiam się nad modułem zapłonowym mam sekwencje ale ją wyeliminowałem to nie jej wina
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

maly81 pisze:mam sekwencje ale ją wyeliminowałem to nie jej wina
Słyszałem o przepuszczających elektrozaworach i wtryskiwaczach LPG. Powoli z czasem gaz zapełnia kolektor ssący i tworzy niepalną mieszankę do momentu "przegnania" powietrza. Zakręć gaz przy butli wyjeździ gaz do końca z przewodu i reduktora a następnie sprawdź czy to samo.

Możliwe że zawór z węglem aktywowanym też szwankuje i opary idą w kolektor tworząc to samo co z LPG.
Zaślep wężyk z zaworu na opary paliwa.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

już sprawdzałem ten trop zawór szczelny, gaz też już sprawdzałem to nie jego wina niewiem jak działa moduł zapłonowy może on coś knoci tylko czemu jak rusze rozrusznikiem to za drugim odpala od kopa a może sam sterownik coś nie gra

a jak odpali to muli jak dodaje gazu jak wcisne do końca to się wkręca
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 19:51 przez maly81, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Strzelam-cewka? Może słaby prąd się w niej wzbudza i iskrę słabą daje... Moduł raczej jak pada to nie pracuje jeden/kilka z cylindrów w ogóle albo nierównomiernie wypadają zapłony ale cały czas. Jest trochę tego więc jak możesz to podmień i modułu może faktycznie rano potrzebują "kopa" ;-)
Moduły pasują od V6 2.6 2.8 (np. audi a4) oraz R5 2.2T ale te są cholernie drogie :-P

[ Dodano: 2011-11-02, 20:05 ]
Moduły czyli stopnie końcowe (POS) ściągają masę z cewki powodując w niej wyładowanie. Modułami steruje ECU... więc i tak może być.
Ostatnio zmieniony 2011-11-02, 20:05 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

podmienie moduł od szwagra z 2.6 u niego pali od strzala i zobaczymy myślisz że szybciej będzie to wina cewki?
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie jestem pewien czy cewka nie jest taka sama w 2.6 więc i ją możesz przy okazji dla pewności. Jeśli nie te 2 rzeczy to ECU...

Dla pewności spytam, bo dużo osób myli czujniki, na pewno zmieniałeś od ECU? Są tam ze 3 czujniki temp płynu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

tak biały 2 pinowy cewka jest taka sama 2.6 2.8
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
M@ri@n
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2015-10-10, 22:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: M@ri@n »

Sorki że się podpinam ale mam podobny problem z tym że, wszystko było ok dopóki nie zaszła potrzeba wymiany jednego kabla wysokiego napięcia na nowy ponieważ został złamany na wejściu do cewki:) i od tej pory zaczeły się problemy z nierówną pracą, dławieniem się oraz gaśnięciem pojazdu, jest top oczywiście na tyle uciążliwe że nie idzie jeździć samochodem, obecnie mam nowe świece BERU oraz przewody BREMI i wraz jest to samo, pomoże ktoś w tej materi?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”