Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.8 AAH] nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
virus210 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: krzysztof
Trakcja: Quattro
Wiek: 31
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: puławy
Wysłany: 2011-10-31, 21:22   [A6-2.8 AAH] nierówna praca silnika

witam
od miesiąca jestem posiadaczem A6 C4 2.8 174km rok 1995 bez gazu
ostatnio zauważyłem nierówna prace silnika , obrotomierz stoi w miejscu a mimo to słychać tak jakby wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów, podpowiedzcie od czego zacząć.
z góry dzięki
 
 
     
kornikbp 
Moderator




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2,8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 10 razy
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 571
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-31, 22:23   

wymieniałeś świece po zakupie?
_________________
100 C4 2,8 AAH QUATTRO AVANT
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2011-11-01, 18:44   

Prawdopodobnie masz padnięty moduł lub cewkę. wypinaj po kolei wtryskiwacze i słuchaj czy praca się zmienia jeśli się nie zmieni to zapamiętaj cyl. Zamień miejscami moduły/POSy i sprawdź na którym teraz wypada. Jeśli inny cyl to wina modułu jeśli ten sam to cewka.
Pozostają jeszcze przewody WN albo świece jak pisał kolega.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
virus210 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: krzysztof
Trakcja: Quattro
Wiek: 31
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 2
Skąd: puławy
Wysłany: 2011-11-01, 20:10   

świece wymieniłem na NGK
sprawdzę zgodnie z instrukcja i napisze jak poszło , dzięki
 
 
     
maly81 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: aah
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 223
Skąd: Białystok /Sztabin
Wysłany: 2011-11-02, 18:11   

witam mam problem z ciężkim odpalaniem po nocy łapie jakby nie na wszystkie gary , ale odkryłem coś takiego że jeśli pokręce rozrusznikiem ze 2 sekundy odpuszcze i znowu kręce to pali równo na wszystkie gary o co chodzi? wymieniłem świece, przewody,czujnik halla,pompe paliwa podmieniałem wtryski
_________________
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2011-11-02, 18:47   

Regulator ciśnienia być może. Po zakręceniu nabija ciśnienie pompa i może temu łatwiej pali.
Jak masz interfejsa to podepnij i zobacz jaką temp ci pokazuje rano po przekręceniu kluczyka na zapłon.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
maly81 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: aah
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 223
Skąd: Białystok /Sztabin
Wysłany: 2011-11-02, 19:03   

czujnik do kompa zmieniałem regulator ciśnienia też drugi zastanawiam się nad modułem zapłonowym mam sekwencje ale ją wyeliminowałem to nie jej wina
_________________
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2011-11-02, 19:37   

maly81 napisał/a:
mam sekwencje ale ją wyeliminowałem to nie jej wina

Słyszałem o przepuszczających elektrozaworach i wtryskiwaczach LPG. Powoli z czasem gaz zapełnia kolektor ssący i tworzy niepalną mieszankę do momentu "przegnania" powietrza. Zakręć gaz przy butli wyjeździ gaz do końca z przewodu i reduktora a następnie sprawdź czy to samo.

Możliwe że zawór z węglem aktywowanym też szwankuje i opary idą w kolektor tworząc to samo co z LPG.
Zaślep wężyk z zaworu na opary paliwa.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
maly81 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: aah
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 223
Skąd: Białystok /Sztabin
Wysłany: 2011-11-02, 19:45   

już sprawdzałem ten trop zawór szczelny, gaz też już sprawdzałem to nie jego wina niewiem jak działa moduł zapłonowy może on coś knoci tylko czemu jak rusze rozrusznikiem to za drugim odpala od kopa a może sam sterownik coś nie gra

a jak odpali to muli jak dodaje gazu jak wcisne do końca to się wkręca
Ostatnio zmieniony przez maly81 2011-11-02, 19:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2011-11-02, 20:02   

Strzelam-cewka? Może słaby prąd się w niej wzbudza i iskrę słabą daje... Moduł raczej jak pada to nie pracuje jeden/kilka z cylindrów w ogóle albo nierównomiernie wypadają zapłony ale cały czas. Jest trochę tego więc jak możesz to podmień i modułu może faktycznie rano potrzebują "kopa" ;-)
Moduły pasują od V6 2.6 2.8 (np. audi a4) oraz R5 2.2T ale te są cholernie drogie :-P

[ Dodano: 2011-11-02, 20:05 ]
Moduły czyli stopnie końcowe (POS) ściągają masę z cewki powodując w niej wyładowanie. Modułami steruje ECU... więc i tak może być.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
maly81 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: aah
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 223
Skąd: Białystok /Sztabin
Wysłany: 2011-11-02, 20:09   

podmienie moduł od szwagra z 2.6 u niego pali od strzala i zobaczymy myślisz że szybciej będzie to wina cewki?
_________________
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2516
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2011-11-02, 20:18   

Nie jestem pewien czy cewka nie jest taka sama w 2.6 więc i ją możesz przy okazji dla pewności. Jeśli nie te 2 rzeczy to ECU...

Dla pewności spytam, bo dużo osób myli czujniki, na pewno zmieniałeś od ECU? Są tam ze 3 czujniki temp płynu.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
maly81 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: aah
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 223
Skąd: Białystok /Sztabin
Wysłany: 2011-11-02, 20:48   

tak biały 2 pinowy cewka jest taka sama 2.6 2.8
_________________
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 13