[A6 C4] błąd 18010 + zdechłe wycieraczki, lampy, nawiew etc

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
krrizz
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2011-07-01, 14:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wAwA

[A6 C4] błąd 18010 + zdechłe wycieraczki, lampy, nawiew etc

Post autor: krrizz »

Witam wszystkich

jak to juz zawsze bywa w największe mrozy czy podczas obfitych opadów śniegu zepsuła się moja A6,

historia wygląda tak:
w dniu dzisiejszym rano odpaliłem bezproblemowo samochód, odśnieżyłem, pojechałem do pracy, wszystko działało całkowicie normalnie.
Do pracy mam 40min warszawskich korków czyli 10km, podczas których A6 rozgrzewa się do temperatury roboczej.

po odstawieniu samochodu w garażu na 8 godz. zostawiłem specjalnie wycieraczki w pozycji "pionowej na szybie" po to aby resztki śniegu roztopiły się i spłynęły.

w garażu mam + 23 stopnie, samochód zawsze jest suchutki odpala od razu
ale nie tym razem..

po odpaleniu Audi wycieraczki nie wróciły na swoją normalna pozycję i przestały działać, także tylna i spryskiwacze przód i tył,

ponadto przestały działać:
światła mijania, przeciwmgielne p+t
kierunkowskazy (awaryjne działają)
ogrzewanie szyby,
nawiewy,
klakson,

działa natomiast podświetlanie tego wszystkiego :?:
podgrzewanie foteli
licznik
radio
BC z manetki wycieraczek,
światła pozycyjne , światła stop
alarm + centralny

ponieważ nie miałem pod ręką VAG'a odpiąłem akumulator na +/- 20min
niestety nie dało to żadnego rezultatu

podczas powrotu do domu silnik chodził nierówno minimalnie drgał jednakże nie przerywał

po powrocie do domu i podpięciu VAG'a wyskoczył błąd

Control Module Part Number: 4D0 907 551 B
Component and/or Version: 2.8L V6/5V MOTR HS D10
Software Coding: 04202
Work Shop Code: WSC 02314
1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

pierwszy raz mam taki błąd patrząc w sieci przyczyny to:
akumulator (mierząc miernikiem - podczas spoczynku 12V, przy włączonych pozycyjnych +/- 11,8 V)
regulator napięcia (ładowanie wynosi 14 - 14,2V)

cewka nowa
klemy czyste
silnik suchy i sucho w nim
przekaźniki pod nogami kierowcy styki czyste
wtyczki podociskane


co to może być ???
wydaje mi się że jest to jakiś główny bezpiecznik czy przekaźnik " jakiejś sekcji zasilania"
niestety nie wiem jaki i gdzie jest

jakieś pomysły sugestie ??
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Znalazłem takie coś:
"u mnie powodem błedu 18010 był rozrusznik a konkretnie walnięty bendix.Podczas rozruchu spadało napięcie o wiele za dużo i kombinowałem z akumulatorem.Po wymianie na nowy bendix, problem rozwiązany"

Skoro mówisz że po odpaleniu to faktycznie może być coś z rozrusznikiem a jak nie to może podmień jakieś aku jak masz skąd wziąć:) jeżeli klemy czyste i altek na 100% sprawny.
A6 C4 1.9 ON:):)
krrizz
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2011-07-01, 14:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wAwA

Post autor: krrizz »

tak, też czytałem ten post, ale Audi odpala normalnie, nie ma problemy z rozrusznikiem
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Ja bym coś z tym układem startu obstawiał, jeżeli nie to ECU ale żeby to sprawdzić to nie jest tak prosto. Najlepiej drugi sterownik bez immo jeżeli Ty u siebie masz...ciężko ogólnie. Zdarzają się czasem takie zonki że nie ma typowo błędu ze sterownika a coś z nim nie hallo...
krrizz
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2011-07-01, 14:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wAwA

Post autor: krrizz »

wygląda mi na to że nie ma zasilania linia przekaźników umieszczona w lewym dolnym rogu (nogi kierowcy)

Obrazek
wszystkie te przekaźniki odpowiadają za niedziałające podzespoły oprócz ostatniego ( 372 - pompa paliwa)
213-przekaźnik wentylatora
204-przekaźnik uniwersalny, bez żadnej elektroniki (klakson, halogeny, itp)
229-wycieraczki

gdzie szukać "czegoś" (przekaźnika, bezpiecznika) pomiędzy źródłem zasilania a przekaźnikami :?: :?:
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

To są takie rebusy z którymi jest zawsze dużo siedzenia a kasa z tego marna (zarobkowo w warsztacie). Można to znaleźć szybko a może też być droga przez mękę. W każdym razie informuj na bieżąco jak postępy bo jestem ciekaw:)
A6 C4 1.9 ON:):)
krrizz
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2011-07-01, 14:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wAwA

Post autor: krrizz »

dodam że nie działają elementy które działają jak samochód jest uruchomiony tj wycieraczki światła mijania i cała reszta wymieniona wyżej

działa natomiast cała reszta działająca bez kluczyka (awaryjne, św. postojowe, centralny...)

czyżby stacyjka ??

wszystko na to wskazuje
http://www.audi80.pl/80-b4-nie-dzialaja ... t22107.htm

w poniedziałek spróbuje kupić nową kostkę
Ostatnio zmieniony 2013-04-06, 16:25 przez krrizz, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”