[100-2.0 16V ACE] Wariujaca wskazówka od ciśnienia oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[100-2.0 16V ACE] Wariujaca wskazówka od ciśnienia oleju.

Post autor: jacek2121 »

Witam. Mam problem dziś zaczęła wariowac wskazówka ciśnienia oleju... Na np 3000tys obrotów raz jest tyle ile powinno skacze w dół i wraca na tyle ile powinno być. Na luzie jest tyle ile powinno być i nie faluje. Co się mogło stać? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

To zależy... Manometr w dłoń i sprawdzić osobno czy to pompa ma spadki ciśnienia czy po prostu sygnał gdzieś zanika i wskaźnik szaleje. Wskaźnik w tej sytuacji jest mało ważny, ważne jest to żeby silnik utrzymywał odpowiednie ciśnienie. Nie wiem czy w twojej pompie jest zawór nadciśnieniowy ale to może być jego sprawka jeśli to pompa. Lepiej to sprawdź bo u mnie przez takie spadki silnik padł w 80
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Dziś się zaczęło tak dziać jak silnik zimny to normalne trochę się zagrzeje i zaczyna wariowac zauważyłem teraz ze jadąc po nierownej drodze tak jakby bardziej. Przed chwilą byłem na dworze żeby spr poziom oleju miarka się ledwo macza... A wczoraj rano przed droga sprawdzałem było ponad minimum.. Czemu tyle lyknela zrobiłem ok 200km? Jeśli jest tak niewiele oleju to dojade bezpiecznie ok 10km żeby kupić olej i dolac? Może taki niski poziom oleju powoduje takie spadki? Sry za głupie może pytania ale nie znam się zbytnio na tych sprawach..
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Może tak być że jest mało oleju i pompa nie może stworzyć odpowiedniego ciśnienia... Tylko jak jest taki stan oleju to szkoda silnika. Musisz na to uważać jeśli nie chcesz jak ja robić remontu. Bez przeciągania to powinieneś jakoś dojechać żeby dolać...
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

A jaki kupić bo jutro właściwie zamierzalem wymienić niby jeszcze 1000 km do wymiany ale bd robiona jutro uszczelka pod pokrywa zaworów i termostat to przy okazji zamierzalem już zmienić. Teraz miałem castrola 15w 40 znajomy mechanik radził żeby kupić gm. Bylem dziś w sklepie nie mieli gm był Mobil np bd dobry? A i dodam, że kontrolka od oleju nie zapalila się nigdy dotąd
Ostatnio zmieniony 2013-03-12, 00:42 przez jacek2121, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Sam nie wiem... Ja w moim 2.0 miałem mobila s 2000 10w-40 i nie narzekałem... Jak lampka się nie zapalała to ok widocznie ciśnienie nie spada poniżej normy czujnika. Co nie zwalnia z pamiętania o sprawdzaniu stanu oleju :ok: :-P
Awatar użytkownika
garbos
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2012-12-02, 18:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Samolubie

Post autor: garbos »

Hej witam, miałem tą samą sytuację najczęściej wskazówka ciśnienia skakała na zakrętach. Z początku przestraszyłem się ale pierwsze co to sprawdziłem poziom oleju i okazało się że bagnet ledwo sięgał do oleju. Po dolaniu oleju wszystko OK. Najczęstszą przyczyną poboru oleju są zużyte lub przegrzane uszczelniacze zaworów. Dolej olej do poziomu normy i sprawdź , na 99% jestem przekonany że problem się rozwiąże. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Kurde fajnie macie ja zamiast ciśnieniomierza mam zegarek :/ A wolałbym mieć wskazanie co dzieje się z silnikiem...
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Dolalem oleju problem się rozwiązał.. Ale dziś podczas rozkrecania pokrywy zaworów okazało się że niestety trzeba zdjąć głowice bo uszczelka jest padnieta pełno oleju na uszczelniaczu czy cos takiego nie orientuje się za bardzo w tym temacie.. :-( :-(

[ Dodano: 2013-03-13, 01:43 ]
Poprawka chodziło mi o nagar z oleju na uszczelniaczach.. Czapka już zdjeta pierścionki najprawdopodobniej są ok, jutro bd to dokładniej sprawdzone.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Hmm, zadam - może śmieszne dla praktyków - pytanie.... Odnośnie pierścieni kolega pisze, że są ok. Tzn jak to sprawdził? U mnie gładzie cylindrów były w bardzo dobrym stanie na oko mechanika, ale się domyślam, że najlepiej się sprawdza pierścienie przez zalanie cylindrów naftą? Czy można wygręcić świece i nalać (ile?) nafty i sprawdzić za np. 24 godziny ile jej zostało?

Jak robisz głowice to wymień zaworki ciśnieniowe - u mnie po wymianie ciśnieńie oleju podskoczyło z 1,8 do 2,5 bara na oleju 90*C.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

przemoprzem, 2.0 chyba nie ma tych zaworków. Jest tylko jeden w pompie, ale dokładniej sprawdzę to w domu w ETCE. Jak progów nie ma to będzie pacjent żył :) No chyba, że pierścienie spękane.
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Nie ma progów na szczęście było tylko pełno nagaru po oleju.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

To akurat normalne przy takich uszczelniaczach zaworów. Jak złożysz to daj znać jak to wszystko pracuje ;)
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Witam właśnie wróciłem do domu z odbioru maszyny :-) wszystko pracuje tak jak powinno głowica po planowaniu i regeneracji, wymieniony "przy okazji termostat i gumka oslaniajaca przekładnie kierownicza". Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”