[100-2.5TDI AAT] uszczelnienie pompy wtryskowej

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

Obrazek
bardzo ważnym elementem podczas składanie pompy jest trafienie tłokorozdzielaczem w ten trzpien oznaczony na rys. bo inaczej nie złożymy pompy i za hu hu nie odpalimy auta kolejna sprawa to ta podkładka(dystans) bardzo czesto zdarza sie przy głowiczki ze tłoko rozdzielacz wyjdzie razem z nia musimy wtedy zwrócic szczegulna uwage czy podkładka ta nie wypadła ze swojego gniazda zdarza sie tez ze sie przyklei za posrednictwem ON do tłokorozdzielacza po czy potrafi spasc gdzies pod nogi :-D wiec musimy zwrócic na to szczególna uwage 8-)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

anton, Dobrze że jesteś czujny i dopisałeś bo inni z pewnością o tym nie wiedzą.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Wczoraj zabrałem się za uszczelnienie swojej pompy, bo ciekło tu i tam.. Rozebrałem calutką pompę, w poniedziałek kupię komplet uszczelnień i simmering na wałek bo mi tam się lało, no i teraz kwestia tej podkładki pomiędzy tłokiem a falą, mędrcy mówią, że jak się ją odwróci to auto nie odpali a nie chce mi się 10 razy pompy składać i rozkładać, wyciągać z auta i wkładać. Wiecie jak ma być ta podkładka dokładnie ? Bo to, że tłokorozdzielaczem trzeba trafić w ten trzpień w fali to wiedziałem, inaczej nie złożymy pompy tak jak koledzy wyżej napisali.
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

GTR34,
zaznacze odrazu żę nie jestem pewien czy ma to wpływ ale nie raz juz ta podkładka mi wypadła i za kazdym razem auto paliło wiec albo miałem fart albo bez znaczenia jak ją włożysz ale jesli sie nie myle z jednej strony bedziesz miał na podkładce wyrysowany/odbity ślad od tlokorozdzielacza wiec sie nie pomylisz
Wyciagałeś fale i rozebrałeś sekcie zasysajacą
Ostatnio zmieniony 2013-02-10, 21:45 przez anton, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak, wyciągnąłem falę, ale jakoś nie umiałem rozebrać dynamicznego przestawiacza kąta wtrysku, ale już na necie podpatrzyłem, że w koszyczku jest taka blaszka na tym tłoczku i szpikulec, zabezpieczenie. Jutro to rozbiorę do reszty i dostanę się do sekcji pobierającej. anton, Nie orientujesz się gdzie mogę zakupić ten zaworek którym ustawia się ciśnienie wewnętrzne na pompie ? Taki zaworek na śmieszny klucz, są na nim 2 o-ringi. Bo chyba jest walnięty u mnie.

[ Dodano: 2013-02-10, 21:56 ]
aaa i już wiem jak ma być na przekładka między falą a tłokorozdzielaczem, jutro zapodam foto.
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

po czym wnioskujesz ze walnięty jeśli naciskasz jakimś cienkim śrubokrętem na tłoczek i sie nie przycina i wraca to oki a gdzie nowy kupić :zalamany: nie mam pojęcia trzeba po pompiarzach pojeździć i zdobyć dobrą używkę
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Właśnie nie sprawdzałem tego, jutro to oblukam. Rozumiem też, żeby motor elegancko odpalał, jest potrzebna jak największa szczelność sekcji tłoczącej, jeżeli są np. rysy na tłokorozdzilaczu czy coś tzn. że lipa jest ?
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

To czy są spore przecieki wewnątrz pompy można podobno poznać po wskazaniach kąta wtrysku pompy przy przechodzeniu z MB na BS w grupie 4 - jeżeli w 3 pozycji znacząco spada kąt w BS w stosunku do MB znaczy, że przecieki spore. Jaka wartość jest tu tą wartością która wskazuje na konieczność regeneracji/wymiany tłokorozdzielacza to nie wiem. U mnie nieco spada ale podobno jeszcze tragedii nie ma, tak o ile pamiętam z pół stopnia - 4 mam w MB w BS ok 0,5 mniej, dobry pompiarz powinien to jak sądzę wiedzieć. Ale widać to przy kącie statycznym ustawionym na wyższy niż zadany przez ECU - gdy jest mniejszy to pomiary zapewne zafałszuje dynamiczna zmiana kata wymuszana przez ECU i przestawiacz kąta pompy (dotyczy MB, bo w BS by pokazać prawdziwy pomiar statycznego kąta VAG wymusza ustawienie kąta na 5st ATDC - widać to w pozycji 2 grupa 4 i pulsuje kontrolka świec żarowych).

Co do podkładki to ciekawe jak to jest, ja specjalnie po rozebraniu swojej nie zwracałem uwagi jak jest włożona przy powtórnym montażu, ale wydaje mi się że ona nie różni się z obu stron.

Jest jeszcze jedna sprawa w tych pompach - zaworki zwrotne na wylocie do rurek ciśnieniowych, one mają podobno zapobiegać powtórnym wtryskom w danej fazie wtrysku na skutek pulsowania ciśnienia - jeden u siebie rozebrałem z ciekawości i jest tam miniaturowa kuleczka, tak mała, że jak sądzę jej zużycie też może mieć jakiś wpływ na prawidłową pracę silnika, jest tam też sprężynka - słowem kolejne precyzyjne elementy do zepsucia nam humorów.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

tak im bardziej wyrobiony tłokorozdzielacz tym wieksze przelewy i brak odpowiedniej dawki
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dokładnie jest tak jak napisałeś pawel, odnośnie zaworków zwrotnych w głowicy tłokorozdzielacza, jak któryś zaworek będzie zwalony, praca silnika będzie na nic, będzie motor kulał, obroty falowały tak jakby nie jarał na któryś gar na wolnych obrotach, i to właśnie podejrzewam, że jest w mojej starej pompie na której do dziś jeździ mój ojciec, z ciekawości czy to zaworki zwrotne wezmę podmienię ze swojej pompy i zobaczymy.

[ Dodano: 2013-02-10, 23:04 ]
No chyba, że sekcja tłocząca jest już tak rozwalona, że na prawdę chodzi na 4 gary na wolnych obrotach.
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

Panowie czy taki zestaw będzie pasował do AAT? http://allegro.pl/uszczelki-pompy-vw-pa ... 39888.html

Trochę mi cieknie spod nastawnika i nie wiem jakie te uszczelki mają byc.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

WojtekC4, Będzie pasował.
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

GTR34, Dziekuje, wiec zamawiam :ok:
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Na Twoim miejscu sprawdziłbym w IC i FOTA czy nie mają .
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W inter carsie zawsze mają i przynajmniej masz pewność, że to na pewno ori BOSCH, ja dawałem w IC 42 zł bodajże za taki komplet i ok 30 zł za uszczelniacz na wałek pompy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”