[A6-2.5TDI AEL] Jaki najlepszy olej??
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Jeźdze na tym totalu 7 miesiecy i co zauwazyłem - silnik przestał żłopać olej- tj wczesniej miałem 0w40 mobila full, teraz mam 10w40 (gestszy) total (tez full synettic) Dziwne ale fajne , przedtem do tego czasu musiałem dolać min z litra tego mobila, a natym totalu zrobiłem juz z 10tys i nic
AEL INSIDE
-
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z Nienacka
Dodek, Jak masz 10w40 to nie jest to żaden syntetyk tylko półsyntetyk,jak już może być na bazie syntetycznej,lub może być wykonany w technologi syntetycznej,a z syntetykiem to on nie ma nic wspolnego to już całkiem co innego,a pozatym to Ci sie troche dziwie bo przeszedłeś z dobrego oleju na gorszy.
Ostatnio zmieniony 2012-12-13, 14:29 przez WojtekC4, łącznie zmieniany 3 razy.
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
http://e-filtry.net/pl/olej-total-quart ... 40-5l.html
Kod: Zaznacz cały
TOTAL QUARTZ 7000 10W40 Olej na bazie syntetycznej
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Sorrry ale pomieszałem - chodzi o olej 5w40 totala (ozn. Quarz 9000)
http://www.sklepy24.pl/sklep/motobajery ... fc-1l/5559
Co do 10w40 syntetyka - olej do motocykli - 100% syntetyk motul 300v
http://www.sklepy24.pl/sklep/motograty_ ... line-4l/86
http://www.sklepy24.pl/sklep/motobajery ... fc-1l/5559
Co do 10w40 syntetyka - olej do motocykli - 100% syntetyk motul 300v
http://www.sklepy24.pl/sklep/motograty_ ... line-4l/86
AEL INSIDE
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
A co to za stwierdzenie że 10W40 nie może być syntetykiem? Fakt że się nie produkuje takich olei synt do aut ale to możliwe.
10W40 zarówno może być minerałem, półsyntetykiem z nazwy, jak i syntetykiem, to tylko oznaczenie klasy lepkości wg SAE a nie jakości wg API.
Fakt że im niższa lepkość to bliżej syntetyku ale równie dobrze można dostać "gęsty" 10W-60 czy 20W-60 i będzie to olej w pełni syntetyczny, jak i i 5W40 niemalże czysty minerał, gorszy nawet od półsyntetyku 10W40, bo produkowany w procesie hydrokrakingu oleju mineralnego, czyli tylko poprawiony minerał.
Na te ostatnie radzę uważać, noszą drobnym drukiem oznaczenia HC-Syntetic, czy HC-Synthese i są opisywane tłustym wielkim jako Syntetyczny z którym nie mają nic wspólnego.
10W40 zarówno może być minerałem, półsyntetykiem z nazwy, jak i syntetykiem, to tylko oznaczenie klasy lepkości wg SAE a nie jakości wg API.
Fakt że im niższa lepkość to bliżej syntetyku ale równie dobrze można dostać "gęsty" 10W-60 czy 20W-60 i będzie to olej w pełni syntetyczny, jak i i 5W40 niemalże czysty minerał, gorszy nawet od półsyntetyku 10W40, bo produkowany w procesie hydrokrakingu oleju mineralnego, czyli tylko poprawiony minerał.
Na te ostatnie radzę uważać, noszą drobnym drukiem oznaczenia HC-Syntetic, czy HC-Synthese i są opisywane tłustym wielkim jako Syntetyczny z którym nie mają nic wspólnego.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
WojtekC4, alez to ciekawe - mozna by rzec akademickie podejscie - tylko co to daje.??? Do starego trupa chcesz kupic olej za 300zł - a pewnie jezdzisz teraz na castrolu albo lotosie mineralnym a szukasz niewiadomo czego- Sorry
Powiem tylko tyle miałem mobila i nie było idealnie , włałem totala i jest bdb.
mobil był klasy Sl ,cf, total jest Sm ,cf
poczytajcie sobie o mobilu co jest w polsce sprzedawane a co w De.
Powiem tylko tyle miałem mobila i nie było idealnie , włałem totala i jest bdb.
mobil był klasy Sl ,cf, total jest Sm ,cf
poczytajcie sobie o mobilu co jest w polsce sprzedawane a co w De.
Ostatnio zmieniony 2012-12-14, 02:38 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
-
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z Nienacka
Dodek, Czego niby za 300zł? Ostatnio kupiłem Motula X-cessa 8100 a wcześniej jeżdziłem na LiquiMoly 5w40 full syntetyk i kosztował 170 zł wiec nie 300.
A pozatym Norma Sm jest do benzyniaków więc gdy byś miał benzyniaka to ok,ale w dieslu wymagania dla benzyniaka nie powinny Cie interesować, prosze za nim coś napiszesz to sie zastanów bo widzę że na temat oleju jeszcze musisz sie troche doinformować,ja chwile już siedze w temacie więc coś troche wiem.
A pozatym to co chcesz od lotosa? Ty pewnie śmigasz na selektolu.
A pozatym Norma Sm jest do benzyniaków więc gdy byś miał benzyniaka to ok,ale w dieslu wymagania dla benzyniaka nie powinny Cie interesować, prosze za nim coś napiszesz to sie zastanów bo widzę że na temat oleju jeszcze musisz sie troche doinformować,ja chwile już siedze w temacie więc coś troche wiem.
A pozatym to co chcesz od lotosa? Ty pewnie śmigasz na selektolu.
- plazma24
- Mechanik
- Posty: 101
- Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
We wszystkim jak i w dobrze oleju trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem. Producent w latach jak wychodziły nasze silniki jasno określił jaki ma być olej. Lista norm:
VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.
Wydaje mi się ze nie ma co przesadzać też z tym olejem do silnika. Kupiony za 300zł nie przywróci życia silnikowi który ma co najmniej 300tys km nalatane. Jak te silniki wychodziły to na rynku nie było tych nowoczesnych olejów co obecnie a jakoś te swoje 15 - 20 lat dożyły
VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do nowych silników benzynowych FSI.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.
Wydaje mi się ze nie ma co przesadzać też z tym olejem do silnika. Kupiony za 300zł nie przywróci życia silnikowi który ma co najmniej 300tys km nalatane. Jak te silniki wychodziły to na rynku nie było tych nowoczesnych olejów co obecnie a jakoś te swoje 15 - 20 lat dożyły