Witam
Otóż po regeneracji mojej pompy, w pudełku mam korpus bez bebechów i nastawnik (potencjometryczny). Jak mogę sprawdzić czy nastawnik jest sprawny ? Nie chcę zakładać go na moją pompę bo wszystko chodzi igła i nie chciałbym narobić problemów. Czy jest jakaś metoda by go przetestować ?
Pozdrawiam
[100-2.5TDI AAT] Jak sprawdzić nastawnik
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
robi się..
multimetr w dłonie i sprawdzamy oporności:
sprawdzenie zaworu N108 - kabel od owego czujnika - oporność miedzy pinami 14-18 omów. (biala wtyczka przy pompie)
zawór g60 - wtrysk sterujący - oporność na kablu 90-115 omów. (wtyczka brazowa na scianie grodziowej)
sprawdzenie nastawnika dawki - piny 4 i 7 opór wg elsy 0.4-1.1 oma ( u mnie jest 1.3 ). we wtyczce na grodzi na zaplonie w miejscu piny 7 napiecie powinno mieć średnią wartość z akku.
potencjometr nastawnika - piny 1 i 3 opor od 0.5-2.0 kilooma. piny 2 i 3 opor 1-3 kilooma. ( u mnie w ogole nie ma oporu miedzy tymi pinami nie wiem czemu ). Napiecie we wtyczce pod pinem 2 ok 5V.
wszystko znajdziecie w elsie tej która nasz Kierownik ma w sygnaturce.. - wchodzimy w silnik a nastepnie we wtrysk paliwa do silnika 5 cyl i diagnostyka. tam mamy jak co sprawdzac
multimetr w dłonie i sprawdzamy oporności:
sprawdzenie zaworu N108 - kabel od owego czujnika - oporność miedzy pinami 14-18 omów. (biala wtyczka przy pompie)
zawór g60 - wtrysk sterujący - oporność na kablu 90-115 omów. (wtyczka brazowa na scianie grodziowej)
sprawdzenie nastawnika dawki - piny 4 i 7 opór wg elsy 0.4-1.1 oma ( u mnie jest 1.3 ). we wtyczce na grodzi na zaplonie w miejscu piny 7 napiecie powinno mieć średnią wartość z akku.
potencjometr nastawnika - piny 1 i 3 opor od 0.5-2.0 kilooma. piny 2 i 3 opor 1-3 kilooma. ( u mnie w ogole nie ma oporu miedzy tymi pinami nie wiem czemu ). Napiecie we wtyczce pod pinem 2 ok 5V.
wszystko znajdziecie w elsie tej która nasz Kierownik ma w sygnaturce.. - wchodzimy w silnik a nastepnie we wtrysk paliwa do silnika 5 cyl i diagnostyka. tam mamy jak co sprawdzac
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 22:09 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...