[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem [benzyna+LPG, quattro]

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

W sumie znałem podobny przypadek ale w 2.6 podmiana kompa pomogła ale poszukaj o identycznych nr jak twój komputer nie koniecznie od c4.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 211
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Surchon »

@TheStig95 Ok. Chyba tak zrobię, a przepływkę raczej wykluczam. Po zdjęciu wtyczki nic się nie zmienia - dalej tragicznie odpala. A co do tego czujnika to błąd już jest od baaaaaardzo dawna. Ten czujnik podaje na licznik sygnał i awaryjnie odłącza klimatronik - na komputerze jest dobra temperatura. Dodatkowo podmiana czujnika nie pomogła niestety, więc albo kolega mi wysłał wadliwy, albo problem jest gdzieś indziej.

@lukaszz2369 Oki, spróbuję kompa podmienić.



Panowie najdziwniejsze jest to, że jak coś robię przy aucie (na przykład ostatnio wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem kilka wtyczek) to auto zaczęło dobrze odpalać przez kilka dni i teraz znowu dramat... Odpięcie przepływki nie pomogło i dalej źle odpala. Zastanawiam się jeszcze nad tym czujnikiem położenia wału - może rzeczywiście nie ma iskry, bo jest zabrudzony i nie łapie czy coś? Gdzie mogę go znaleźć? Jak się do niego dostąć?
Ostatnio zmieniony 2020-07-20, 23:20 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Czujnik położenia wału jest w skrzyni biegów na wysokości koła zamachowego mniej więcej od strony kierowcy.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Może masz syf w zbiorniku, albo woda się zebrała?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 A16DMS BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 DTH CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 ANV MPi BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC V6 BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.4 AUB JEST
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 211
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Surchon »

@lukaszz2369 Ok dzięki. Jutro będę szukał. Dostanę się do niego od góry?

@TheStig95 Wymieniałem pompkę paliwa i syfu nie było, a dodatkowo auto na gazie też ciężko odpalało co raczej pozwala wykluczyć układ paliwowy.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Jest w tym miejscu. Od góry da radę odkręcić.

Obrazek
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 211
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Surchon »

Wyjąłem czujnik od spodu auta. Był cały uwalony w czarnej mazi - ogólnie olej + jakiś syf. Wyczyściłem i założyłem ale nic się nie zmieniło. Teraz będę próbował znaleźć komputer, zakupić i podmienić - jeśli to nie pomoże to chyba tylko jakiś klif...
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

A jeszcze tak myślę cewkę sprawdzałeś?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: bass16 »

Podmień ten czujnik na jakiś sprawny i dopiero wtedy wyjdzie czy jest wszystko ok. Umycie z oleju i syfu nie zawsze pomaga.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 211
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Surchon »

lukaszz2369, przy cewce byłyby jakiekolwiek inne objawy typu falowanie obrotów, szarpanie, utrata mocy czy podobne - tutaj nic takiego nie występuje. Z autem poza odpalaniem nie ma żadnych innych problemów.

bass16, jak dalej będę tak wszystko podmieniał to taniej mnie wyjdzie chyba kupić drugie auto - no i jeszcze mniej nerwów. Sporo osób mówiło, że to nie są objawy czujnika położenia wału - więc pytanie czy jest sens?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: bass16 »

Kombinuję razem z Tobą bo chcę Ci po prostu pomóc :) A widzę że temat się ciągnie dosyć długo. Skoro sprawdziłeś, że podczas tego "ciężkiego" palenia iskra na świecy jest, wtryskiwacze wszystkie działają prawidłowo i prąd do nich dochodzi, paliwo się nie cofa i jest podawane na tłoki no to musi palić :) Jeszcze jedna rzecz która mi przychodzi do głowy to słaba kompresja ?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 211
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Surchon »

bass16, wręcz bardzo długo :( Dziękuję za każdą radę. Iskrę sprawdzę jeszcze raz, aby się upewnić. Wtryski sprawdzałem poprzez wsadzenie "żaróweczki" we wtyczkę i mrygało - a więc powinno być ok. Na gazie też słabo odpalał, a więc nie jest to raczej wina paliwa. Ciśnienie paliwa sprawdzone, nie cofa się nic. Kompresja sprawdzona, na 5 cylindrach niecałe 14 bar, na jednym grubo ponad 12.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Napiszę jeszcze raz - G110 to dwupinowy czujnik temperatury cieczy, który daje sygnal do ecu, znajduje się między głowicą a ścianą grodziową od strony kierowcy. Czujnik czteropinowy nie jest diagnozowany przez ecu tylko przez klimatronik. Jeśli nie wierzysz to odepnij oba czujniki, sprawdź błędy, potem podepnij czteropinowy i sprawdź błędy ponownie.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 211
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Surchon »

hamish pisze:Napiszę jeszcze raz - G110 to dwupinowy czujnik temperatury cieczy, który daje sygnal do ecu, znajduje się między głowicą a ścianą grodziową od strony kierowcy. Czujnik czteropinowy nie jest diagnozowany przez ecu tylko przez klimatronik. Jeśli nie wierzysz to odepnij oba czujniki, sprawdź błędy, potem podepnij czteropinowy i sprawdź błędy ponownie.
Ok rozumiem. Kilka osób mi mówiło, że jest to czteropinowy czujnik temperatury i nie miałem powodu im nie wierzyć. Skoro mówisz, że jest to dwupinowy czujnik to sprawdzę również jego, ponieważ powinienem mieć jeszcze ten dwupinowy czujnik gdzieś i go podmienię. Apropo błędu na klimatroniku/ECU to błąd pojawia się właśnie w sekcji 08, która odpowiada za klimatyzację. Dodatkowo ten czujnik raczej nie powoduje u mnie problemów z odpalaniem, bo błąd występuje już ze 2/3 lata, a problemy z odpalaniem zaczęły się pół roku temu.


Ostatnio udało mi się zauważyć, że auto zawsze dobrze odpala po dłuższym postoju (gdzieś tak około tygodnia?). Może to kogoś nakieruje i jeszcze będzie w sstanie coś podpowiedzieć?
Awatar użytkownika
Rozarh
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2019-06-12, 08:32
Imię: Arkadiusz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: opolskie
Płeć:

Post autor: Rozarh »

Jedyne co się może zmienić w aucie przez tydzień to temperatura (zbliżona do otoczenia) oraz utrata podciśnienia w zbiorniczku. Ale to chyba nie powinno mieć wpływu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”