ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: J.A.G
|30 Lis 2011|, o 14:09
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ALL ] Czujnik temperatury 4pinowy - wartości rezystancji.
Autor Wiadomość
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 870
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |30 Kwi 2012|, o 21:28   

Rzeczywiście trochę pomieszałem w poprzednim poście. Dokonałem dziś ponownie pomiarów. Posługując się takim schematem (Audi 100 1991 rok) wyszło mi coś takiego (pomiary na założonej wtyczce na czujnik, bez zapłonu, masa z kolektora ssącego):
- pin nr 1; przewód brązowo - żółty = ok. 0,192 koma (?)

- pin nr 2; przewód niebiesko - zielony = ok 6,83 koma
- pin nr 3; przewód czarno - niebieski = 6 omós
- pin nr 4; przewód niebiesko - żółty = 1,28 koma

Tutaj schemat czujnika - Electronic thermo SW - na podstawie schematu do Audi 100 1991 rok.


Sprawdziłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i było ok 30 stopni - ale nie wiem czy to miarodajny pomiar, bo czujnik jednak jest gdzie indziej, a auto stoi już dwa dni.

Jak robiłem pomiar na samym czujniku, czyli wtyczka zsunięta to jedynie na pin nr 3 miałem oporność 13,40 megaoma, na pozostałych na mierniku miałem wynik "1." czyli poza skalą.

No i teraz co robię źle? Czy jednak pomiar poprawny a czujnik kaput? Na pin nr 3 nie ma masy tylko zasilanie - tak wynika ze schematu. Zrobiłem pomiar pomiędzy masą z kolektora i pinem nr 1 (T) - czyli tym co daje sygnał do wskaźnika.
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |1 Maj 2012|, o 10:09   

Przy 30C powinieneś mieć 1.5-2 kOhm (1500-2000Ohm) u ciebie wyszło niecałe 200Ohm (czyli dla 90C) albo mój schemat pomiarów który znalazłem jest wadliwy albo masz zdrowy czujnik.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 870
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |7 Maj 2012|, o 20:57   

Po zrzuceniu kolektora ssącego, myciu silnika itp. czujnik zaczął chyb pracować. Na razie auto znowu stoi, ale na jeździe próbnej temperatura rosła, doszła do ok 95 i jak zacząłem zwalniać to wskazówka znowu "oklapła". Zatrzymałem się u mechanika, pogadałem parę minut i jak wracałem .... znowu wskaźnik działa. Zobaczymy co dalej, może coś nie stykało - sam nie wiem, przy okazji mycia silnika trochę wtyczkę przedmuchałem.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |10 Maj 2012|, o 20:04   

Typowe dla walniętego czujnika. Ew licznik obadaj pod kątem zimnego lutu na wskaźniku temp.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 870
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |13 Cze 2012|, o 15:13   

A czy może być tak, że czujnik działa jak się go poruszy bo wtedy robi się lepsza masa? Czujnik w moim aucie bierze masę z "gwintu", może łączenie na gwincie jest nie bardzo?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
karol89 
C4 Autorytet



Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1984
Oznaczenie silnika: JY
Pojemność silnika: 2144
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 321
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |13 Cze 2012|, o 18:26   

Jak by nie stykało na gwincie to musiał by być luźny co za tym idzie przez ten "luz" wyciekał by płyn chłodniczy.
_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
 
     
hubos21 
Audi Mastah




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ACE
Pojemność silnika: 2000
Imię: Hubert
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 562
Skąd: Mogilno
Wysłany: |5 Lip 2020|, o 23:20   

Temat stary ale odkopuje, bo nic się tu nie zgadza, lepiej to skasować niż wprowadzać w błąd
_________________
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14