[ALL ] Czujnik temperatury 4pinowy - wartości rezystancji.

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 870
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Rzeczywiście trochę pomieszałem w poprzednim poście. Dokonałem dziś ponownie pomiarów. Posługując się takim schematem (Audi 100 1991 rok) wyszło mi coś takiego (pomiary na założonej wtyczce na czujnik, bez zapłonu, masa z kolektora ssącego):
- pin nr 1; przewód brązowo - żółty = ok. 0,192 koma (?)
Obrazek
- pin nr 2; przewód niebiesko - zielony = ok 6,83 koma
- pin nr 3; przewód czarno - niebieski = 6 omós
- pin nr 4; przewód niebiesko - żółty = 1,28 koma

Tutaj schemat czujnika - Electronic thermo SW - na podstawie schematu do Audi 100 1991 rok.
Obrazek

Sprawdziłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i było ok 30 stopni - ale nie wiem czy to miarodajny pomiar, bo czujnik jednak jest gdzie indziej, a auto stoi już dwa dni.

Jak robiłem pomiar na samym czujniku, czyli wtyczka zsunięta to jedynie na pin nr 3 miałem oporność 13,40 megaoma, na pozostałych na mierniku miałem wynik "1." czyli poza skalą.

No i teraz co robię źle? Czy jednak pomiar poprawny a czujnik kaput? Na pin nr 3 nie ma masy tylko zasilanie - tak wynika ze schematu. Zrobiłem pomiar pomiędzy masą z kolektora i pinem nr 1 (T) - czyli tym co daje sygnał do wskaźnika.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Przy 30C powinieneś mieć 1.5-2 kOhm (1500-2000Ohm) u ciebie wyszło niecałe 200Ohm (czyli dla 90C) albo mój schemat pomiarów który znalazłem jest wadliwy albo masz zdrowy czujnik.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 870
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Po zrzuceniu kolektora ssącego, myciu silnika itp. czujnik zaczął chyb pracować. Na razie auto znowu stoi, ale na jeździe próbnej temperatura rosła, doszła do ok 95 i jak zacząłem zwalniać to wskazówka znowu "oklapła". Zatrzymałem się u mechanika, pogadałem parę minut i jak wracałem .... znowu wskaźnik działa. Zobaczymy co dalej, może coś nie stykało - sam nie wiem, przy okazji mycia silnika trochę wtyczkę przedmuchałem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Typowe dla walniętego czujnika. Ew licznik obadaj pod kątem zimnego lutu na wskaźniku temp.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 870
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A czy może być tak, że czujnik działa jak się go poruszy bo wtedy robi się lepsza masa? Czujnik w moim aucie bierze masę z "gwintu", może łączenie na gwincie jest nie bardzo?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Jak by nie stykało na gwincie to musiał by być luźny co za tym idzie przez ten "luz" wyciekał by płyn chłodniczy.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Temat stary ale odkopuje, bo nic się tu nie zgadza, lepiej to skasować niż wprowadzać w błąd
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”