Witam. Ostatnio w mojej Audi 2.5 TDI AEL podczas jazdy wydarzyła się awaria koła pasowego. Zatrzymałem się na parkingu, było czuć spaloną gumę z okolic rozrządu poszedł dym, natychmiast zgasiłem silnik. Wcześniej nie było oznak zużycia się koła pasowego (stuki czy nierówna praca silnika) rozrząd był zmieniany 30 tys km temu, był przegląd koła wtedy i dywalał się ok.. Po wstępnym rozebraniu samochodu ukazało się zerwane koło pasowe. Prawdopodobnie przestawiło rozrząd. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy koło pasowe mogło faktycznie uszkodzić/przestawić rozrząd?
2. Jeżeli ktoś miał podobnie to jak myślicie do jakich uszkodzeń mogło dojść w motorze?
3. Jak najłatwiej sprawdzić czy rozrząd został przestawiony?
Auto na pewno będę ratował ponieważ jest w bardzo dobrym stanie, bardzo dużo rzeczy już przy nim zrobiłem i zwyczajnie żal ją puszczać na części.. Co radzicie w takiej sytuacji?
A6 C4 2.5 TDI AEL zerwane koło pasowe
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
1. Jeśli samo koło się rozleciało czyli rozpadł się tłumik drgań to wcale nie oznacza że wpłynęło to negatywnie na rozrząd.
2. Tak jak wcześniej jeśli silnik sam nie zgasł to bardzo prawdopodobne że silnik jest OK
3. Wystarczy ustawić na znaki i będziesz wszystko wiedział a temat ten był już poruszany na forum
2. Tak jak wcześniej jeśli silnik sam nie zgasł to bardzo prawdopodobne że silnik jest OK
3. Wystarczy ustawić na znaki i będziesz wszystko wiedział a temat ten był już poruszany na forum
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13