[A6-2.5TDI AEL] Zapach płynu chłodniczego w kabinie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

[A6-2.5TDI AEL] Zapach płynu chłodniczego w kabinie

Post autor: rychu1717 »

Po przejrzeniu kilku wątków niestety nie znalazłem wskazówki która mogła by chodź w małym stopniu łączyć się z moim przypadkiem. Problem nie jest duży ale dosyć uciążliwy. Polega na tym że po odpaleniu samochodu i włączeniu ogrzewania przez chwilę można poczuć zapach płynu chłodniczego. Jest to chwilowe i po około 5 min już tego nie czuć. Natomiast w sytuacji gdy samochód zostanie odpalony i nawiewy są na zero to nie ma tego zapachu. Co do płynu, nie zauważyłem żeby w jakimś wielkim stopniu uciekał, dodatkowo nigdzie nie widać żadnych oznak nieszczelności. Wszędzie do około obudowy nagrzewnicy jest sucho. Dodatkowo jakieś 6 miesięcy temu nagrzewnica została wymieniona na nową.Przed wymiana nie było tego problemu. I pytanie co może być odpowiedzialne za tą sytuacje? Każda podpowiedź jest na wagę złota.
Pozdrawiam.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ta nowa może być badziewie i podcieka, albo po wymienie rdzenia nachlapało ci sie plynu do wew obudowy i teraz to paruje jak tylko włączysz ogrzewanie.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Dodek, Nowa została założona z febiego, ale właśnie różnie bywa z tymi zamiennikami. A co do obudowy to to odpada bo musiałem ją wymienić tak że była ona rozebrana na części, wyczyszczona i poskładana na nowych uszczelkach.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja za nagrzewnicę febiego dziękuję. Co prawda była to nagrzewnica w audi 80 wytrzymała 7 miesięcy i rozszczelniła się na tych zaprasowaniach blachy z plastikiem. Więc w tym roku 2x zaliczyłem wymianę nagrzewnicy a wersji z klimatyzacją to wcale nie takie proste. Na tą chwilę założyłem nissensa zobaczymy ile wytrzyma.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

ryba80, teraz patrząc na jakości zamienikow to niczego nie można być pewnym. Ja też się nie upieram że jest ona dobra . Jeśli nie znajdę innej logicznej przyczyny to i tak mnie czeka rozebrane i zerkniecie czy tam wszystko ok . A w Twoim przypadku, dużo płynu Ci znikło?
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Płynu po trochu ubywało, ale dywaniki były mokre, a szyby parowały że codziennie trzeba było szyby czyścić od wewnątrz więc taka jazdy szybko zbrzydła o zapachu glikolu nie wspominając. Popatrz jeszcze w komorze silnika, może tam się coś sączy, a wentylator zasysa powietrze skażone zapachem płynu chłodniczego. Często płyn wycieka przy krućcu wychodzącym z głowicy za osłoną paska napędzającego pompę wtryskową.
Ja na Twoim miejscu, jak dywaniki suche i nie paruje przednia szyba poczekałbym jeszcze z tą wymianą nagrzewnicy. Ale jak bym wymieniał to poszukałbym nagrzewnicy Behra, Helli czy Valeo.
Ostatnio zmieniony 2019-12-02, 15:27 przez ryba80, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Właśnie wszędzie jest sucho nie zauważyłem żadnych plam, a szyba raz za czas zaparuje ale bez tragedii. Ten kruciec pod paskiem już był wymieniany na nowy i tam jest ok. Jeszcze przejrzę dokładnie pod obudowa czy czasem coś tam się nie pojawiło. Ale jeśli nagrzewnica będzie uszkodzona to z czasem zacznie bardziej plyn uciekać i coś w końcu musi się pojawić.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Panowie wydaje mi się że zauważyłem istotny szczegół. Problem zapachu płynu pojawia się w momencie włączenia nadmuchu natomiast po wyłączeniu momentalnie ustaje. Więc który zawór odpowiada za otwarcie obiegu ? Czy on może być uszkodzony, czy jednak to wina chłodnicy i gdy w momencie otwarcia obiegu to nieszczelność daje o sobie znać ?
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

W naszych audi obieg na nagrzewnice jest otwarty cały czas. Zmienia się tylko przepływ powietrza przez nagrzewnice albo klime, czy bez.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”