[Inne] T4 2.5tdi AJT 88km 00r Twarda praca przy przyspieszan

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

[Inne] T4 2.5tdi AJT 88km 00r Twarda praca przy przyspieszan

Post autor: Scania V8 »

Witam z góry przepraszam że zamieszczam post o t4 na forum c4 :). Moje 2.5tdi R5 w nim siedzące ma problemy z twardą pracą podczas przyspieszania. Na zimnym silniku pojawia się trudność odpalenia i gryzący jasno błękitny dym oraz nie równa praca po 10 sekundach normalnej pracy, wszystko ustaje po 2 km jazdy. Przy 90*C kąt wtrysku w BS wynosi 55, na ciepłym pali na strzał i dymu 0.
Po włączeniu testu wykonawczego zaworu n108 w pompie nie cyka, podając ręcznie 12v cyka, tak samo nie słychać cyknięcia n109, błędów 0. Na postoju przy 90* kąt wtr. w 004 bez BS zadany 1.8btdc aktualny 1.8btdc. 48% n108 , pełny gaz 15.2btdc i się wszystko zgrywa. Rechot słyszalny z pompy wtryskowej występuje od 1500 do 2500obr pod lekkim obciążeniem przy pełnym cichnie. Na pinach od n108 przy włączonym teście jest cały czas 12.07v i się nie rusza a powinno chyba być 0 -12v ? Przekaźnik 109 jest cały czas ciepły . Auto ma Moc ale pali 10l na 100 przy jeździe spokojnej typu dziadek w kapeluszu :D Dorzucę logi jak najszybciej
Ostatnio zmieniony 2020-02-03, 16:57 przez Scania V8, łącznie zmieniany 1 raz.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

No to chyba wtryski do sprawdzenia może leją to by tłumaczyło wysokie spalanie i twardą pracę skoro kąt wtrysku jest na 55.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

No korekcje są nie zaciekawe są rozbieżne. Wczoraj patrzyłem zapłon w 004 zadany i aktualny nie idzie więcej jak 8btdc przy pełnym bucie, test wykonawczy nie działa dla zaworu kąta wtrysku i odcinającego paliwo napięcie się nie zmienia,
Podczas jazdy kąt wtrysku nie nadąża za aktualnym jakby za wolno sterowało przy 2000obr chce 1.76btdc a jest 0.88 i wtedy jest najtwardsza praca aż głowa boli.
Jak jest ciepły pracuje cicho jak benzyna, podczas jazdy traktor w polu :D
Ostatnio zmieniony 2020-02-04, 14:12 przez Scania V8, łącznie zmieniany 2 razy.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Przepraszam za post pod postem, dziś wymieniłem przekaźnik 109 na nowy i praca silnika podczas jazdy sporo ucichła, wcześniej na zimnym samochód rwał przy stałym przyspieszaniu szególnie w 1800-2000obr jakby nastawnik był źle sterowany, teraz wszystko płynniej chodzi i brzmi w miare, i problem chyba polega w słabej masie dawanej przez ecu na 85pin przekaźnika 109 ,ponieważ po przekręceniu kluczyka sprawdzając miernikiem napięcie z 85pin na np bezpiecznik nr.15(el.silnika)
wynosi 11.19v , gdzie sam bezpiecznik ma ponad 12v, zaworki w pompie dalej nie reagują na test,
czy mogę na próbę dać stałą masę na 85pin ?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

poszukaj zgnnitych kostek - przy pompie i kable pod maską _+ zapodaj dodatkową masę z silnika na budę bo mogł zgnić- najlepiej plecionką.

Wymieniałeś filtr paliwa + nie masz wycieków pod tłoko rodzielaczem - na zimnym leje - na początku lekko cieknie , a potem jak sie rozgrzeje to ustaje, naprawa tj. wymiana oringa jest raczej łatwa .
Jc mam gdzies serwisówke do t4 po polsku chyba z forum t4.
Ogólnie twarda praca silnika to zbyt późny kąt - tj powinno być 45-65 niby ale ok to 70.
A jak zapodasz 90 czy 100 w BS to silnik pracuje twardo i metalicznie - jedyny plus to pali zawsze od strzała -ale nie polecam tego.

Wykreć wtryski i zanieś do pompiarza - sprawdzi ci za darmo albo za symboliczną opłatą czy nie leją. JC wymiana to od razu na takie z aela 0.210 75zł szt. + wymiana i regulacje ok 50zł szt
Ostatnio zmieniony 2020-02-09, 19:12 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Zwrócę uwagę na wtryski, wymieniłałem filtr paliwa bez zaworka od 1.6d rozmiarów ten sam, jedyne wycieki to olej na silniku, narazie próbuje naprawić najtańszym kosztem bo budżet kruchy :-). Zapomniałem dodać że czesto po połączeniu ze sterownikiem silnika po wejściu w obojętnie co np w błedy wywala błąd połączenia, akumulator ma 12.6v, z silnika napięcie też 12.6v na zgaszonym silniku, wszystkie masy poczyszczone,
Ostatnio zmieniony 2020-02-09, 20:05 przez Scania V8, łącznie zmieniany 3 razy.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

Witam pociekła mi pompa wtryskowa i chcem ją wyjąc, w którą stronę odkręcać nakrętke na kole w lewo czy w prawo ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”