[A6-2.5TDI AEL] Czerwona ikona i trzy pikniecia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

[A6-2.5TDI AEL] Czerwona ikona i trzy pikniecia

Post autor: mate1957 »

Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z migająca czerwona kontrolka. Wiem że wielu z Was prawdopodobnie też miga i temat nie jest prosty. Ale od początku. Problem zaczął się kiedy zmieniłem licznik ze zwykłego na taki z AC i BC. Wtedy ujrzałem wielką czerwoną ikonę po raz pierwszy i towarzyszyły temu trzy pikniecia w
liczniku. Szukałem wszystkiego. Od kabli zużytych okładzin hamulcowych przez czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, akumulator, itp (jednym słowem sprawdziłem chyba wszystko co się da a problem nadal nie zniknął. Podmienialem licznik od kolegi myśląc że to coś z nim nie tak też na marne. W końcu przyzwyczaiłem wzrok do tej ikony i tak jeździłem około pół roku. Teraz przyszedł kolejny trop. Zmieniłem olej (z Valvoline 10W40 na Valvoline 5W40) i filtr i coś się zmieniło. Wtedy ikona i pikanie występowało zaraz po odpaleniu silnika. Teraz dopiero po choćby delikatnym zwiększeniu obrotów silnika, ale gdy silnik jest gorący. Gdy jest zimny pika zaraz po odpaleniu. O co chodzi? Czujnik ciśnienia oleju wariuje? Czy może coś źle podłączyłem ale wtedy jaki związek miałaby wymiana oleju i jego temperatura. Tu podaje link do filmiku jak to wygląda. https://youtu.be/kwKEMI7WElw
Ostatnio zmieniony 2020-01-20, 12:12 przez mate1957, łącznie zmieniany 1 raz.
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

mate1957, nie masz VAG-a, żeby sprawdzić jakie błędy wywala? możliwe, że jakiś czujnik temperatury wariuje, u mnie np. były zamienione wtyczki od zbiorniczka płynu hamulcowego i czujnika temp. płynu chłodzącego
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

Dzięki za pomoc i sory za wprowadzanie w błąd. Znalazłem problem. Okazało się że zamiast wziąć z pinu 14 z zielonej kostki sygnał na pin 12 kostki czarnej paluchy mnie się omskly i wziąłem sygnał z pinu 1.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”