[ALL] Wymiana wchacza na podnosiniku

Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[ALL] Wymiana wchacza na podnosiniku

Post autor: Rafal200 »

Witam panowie mam takie pytanie dzisiaj wymieniali mi wahacz w warsztacie i wymieniali go w sposób na podnosiniku nowy wahacz wszystkie śruby były dokrencane jak samochód był w goze. Nie powinien dokrecac kół jak samochód stoji na kołach??
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

To nie wielowahacz aluminiowy. Wahacz w Audi C4 mocowany jest sanek- ławy pomocniczej w poziomie gdzie nie działają siły skrętne więc nie ma to takiego znaczenia jak w aluminiowym wielowahaczu.
Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafal200 »

Rozumiem a gumy stabilizatora są w poziomie, Też nic się nie dzieje?
Ostatnio zmieniony 2019-12-12, 09:36 przez Rafal200, łącznie zmieniany 1 raz.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Gumy stabilizatora rzadko się wymienia, nigdy nie zauważyłem żeby się te gumy skręcały skróciły swoją żywotność a serwisuję u siebie zawieszenie od 10 lat więc możesz być spokojny o swój zawias.
Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafal200 »

Ale chodzi mi o te gumy co wchodzą w wahacz nie te na środku co są, ok rozumiem i zawsze dokrecasz jak samochód jest w górze?
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Tak zawsze skręcam na podniesionym. Wahacz i tuleje przeważnie zakładam Meyle HD wytrzymuje wszystko ok 80tys km a drogi jak wiadomo są jakie są. Nie zauważyłem także przy rozbieraniu żeby te tuleje byłe poskręcane, powyginane czy coś w tym rodzaju. Montując wahacze zawsze trochę rozpłaszczam te talerzyki- podkładki żeby był trochę sztywniejszy .
Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafal200 »

Aha to spoko chociaż mam już głowę spokojna dzięki, na wachaczu 80tys to dużo ja wcześniej założyłem topran to wytrzymał 30tys teraz założyłem lemfordera zobaczymy, a wachaczem najlepiej mieniac naraz z obu stron czy można pojedynczo? I Ty masz a6 c4 a ja mam 100 c4 nierozni się zawieszenie?
Ostatnio zmieniony 2019-12-12, 22:14 przez Rafal200, łącznie zmieniany 2 razy.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Wahacze można wymieniać oddzielnie nie ma to większego znaczenia ale jak ma już minimalne luzy na sworzniu to warto wymienić lewą i prawą sprawdzić cały zawias łącznie z tulejami ławy pomocniczej które często są pomijane a sprawiają że auto pływa.Po wymianie tych tulei konieczna regulacja zbieżności.
Tu przykładowy wahacz Meyle https://aparts.pl/partscatalogue/116-05 ... 0~2HD.aspx
gdzie w komplecie jest wszystko co potrzebne do montażu co nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów.
Wahacze w A6 C4 i 100 C4 są identyczne. W 100 C3 do cygara są inne.
Ostatnio zmieniony 2019-12-13, 09:08 przez ryba80, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafal200
Mechanik
Mechanik
Posty: 144
Rejestracja: 2018-05-06, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zamość
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafal200 »

Rozumiem jak zmienię na jednej stronie a na drugiej będzie minimalny luz to ten z małym luzem rozwalił zaraz nowy? A ten lemforder co kupiłem to jest dobrej jakość?, bo kupiłem go w inter cars za 230zl a na allegro taki lata po 130zl?
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

No to widzę że w inter carsie w końcu obniżyli ceny wahaczy lemfordera, 2 lata temu minimum 350zł kosztował, teraz 226zł w detalu więc pewnie 20-30% idzie jeszcze urwać. Lemforder niby pierwsza półka, myślę że liczba przejechanych km zweryfikuje jakość produkcji.
Jeśli chodzi minimalny luz (rozumiem że na sworzniu) wahacza to nie ma wpływu lewa strona na prawą lub odwrotnie. Jak fura jedzie prosto, nie zdziera opon możesz jeszcze pojeździć trochę a w między czasie odkładać na drugi wahacz.
Bez sensu jest tylko jechanie z "minimalnymi" luzami np. na ustawienie zbieżności i kątów pochylenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze”