[A6-2.5TDI AEL] Zapach płynu chłodniczego w kabinie
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
[A6-2.5TDI AEL] Zapach płynu chłodniczego w kabinie
Po przejrzeniu kilku wątków niestety nie znalazłem wskazówki która mogła by chodź w małym stopniu łączyć się z moim przypadkiem. Problem nie jest duży ale dosyć uciążliwy. Polega na tym że po odpaleniu samochodu i włączeniu ogrzewania przez chwilę można poczuć zapach płynu chłodniczego. Jest to chwilowe i po około 5 min już tego nie czuć. Natomiast w sytuacji gdy samochód zostanie odpalony i nawiewy są na zero to nie ma tego zapachu. Co do płynu, nie zauważyłem żeby w jakimś wielkim stopniu uciekał, dodatkowo nigdzie nie widać żadnych oznak nieszczelności. Wszędzie do około obudowy nagrzewnicy jest sucho. Dodatkowo jakieś 6 miesięcy temu nagrzewnica została wymieniona na nową.Przed wymiana nie było tego problemu. I pytanie co może być odpowiedzialne za tą sytuacje? Każda podpowiedź jest na wagę złota.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
Dodek, Nowa została założona z febiego, ale właśnie różnie bywa z tymi zamiennikami. A co do obudowy to to odpada bo musiałem ją wymienić tak że była ona rozebrana na części, wyczyszczona i poskładana na nowych uszczelkach.
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Ja za nagrzewnicę febiego dziękuję. Co prawda była to nagrzewnica w audi 80 wytrzymała 7 miesięcy i rozszczelniła się na tych zaprasowaniach blachy z plastikiem. Więc w tym roku 2x zaliczyłem wymianę nagrzewnicy a wersji z klimatyzacją to wcale nie takie proste. Na tą chwilę założyłem nissensa zobaczymy ile wytrzyma.
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
ryba80, teraz patrząc na jakości zamienikow to niczego nie można być pewnym. Ja też się nie upieram że jest ona dobra . Jeśli nie znajdę innej logicznej przyczyny to i tak mnie czeka rozebrane i zerkniecie czy tam wszystko ok . A w Twoim przypadku, dużo płynu Ci znikło?
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Płynu po trochu ubywało, ale dywaniki były mokre, a szyby parowały że codziennie trzeba było szyby czyścić od wewnątrz więc taka jazdy szybko zbrzydła o zapachu glikolu nie wspominając. Popatrz jeszcze w komorze silnika, może tam się coś sączy, a wentylator zasysa powietrze skażone zapachem płynu chłodniczego. Często płyn wycieka przy krućcu wychodzącym z głowicy za osłoną paska napędzającego pompę wtryskową.
Ja na Twoim miejscu, jak dywaniki suche i nie paruje przednia szyba poczekałbym jeszcze z tą wymianą nagrzewnicy. Ale jak bym wymieniał to poszukałbym nagrzewnicy Behra, Helli czy Valeo.
Ja na Twoim miejscu, jak dywaniki suche i nie paruje przednia szyba poczekałbym jeszcze z tą wymianą nagrzewnicy. Ale jak bym wymieniał to poszukałbym nagrzewnicy Behra, Helli czy Valeo.
Ostatnio zmieniony 2019-12-02, 15:27 przez ryba80, łącznie zmieniany 1 raz.
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
Właśnie wszędzie jest sucho nie zauważyłem żadnych plam, a szyba raz za czas zaparuje ale bez tragedii. Ten kruciec pod paskiem już był wymieniany na nowy i tam jest ok. Jeszcze przejrzę dokładnie pod obudowa czy czasem coś tam się nie pojawiło. Ale jeśli nagrzewnica będzie uszkodzona to z czasem zacznie bardziej plyn uciekać i coś w końcu musi się pojawić.
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
Panowie wydaje mi się że zauważyłem istotny szczegół. Problem zapachu płynu pojawia się w momencie włączenia nadmuchu natomiast po wyłączeniu momentalnie ustaje. Więc który zawór odpowiada za otwarcie obiegu ? Czy on może być uszkodzony, czy jednak to wina chłodnicy i gdy w momencie otwarcia obiegu to nieszczelność daje o sobie znać ?