ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6 C4] [HOW TO] Naprawa przepływomierza klapkowego
Autor Wiadomość
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 748
Skąd: c.k
Wysłany: |9 Lis 2019|, o 11:25   [A6 C4] [HOW TO] Naprawa przepływomierza klapkowego

Manual dot. czyczenia przepływomierza w AELU
Materiał podkreślam nie jest mój - pochodzi ze strony http://volvo850.pl/domowa...ego-vt1279.html ale uważam że jako posiadacze tego samego silnika z wiekszością tych samych czujnikow musimy sobie pomagać. :-)
Zebrałem dostepne materiały w jeden temat . Jak zregenerować/ przeczysćić przepływomierz klapkowy w 2.5 TDI , ale też w audi 80 1z i bmw e30, e34.

Problem u mnie był taki że silnik stracił moc po tym jak dostał nową zregenerowaną turbine + nowe koncówki wtrysków a winne było co innego - tj. przepływomierz

Winny był przepływomierz który ciął dawki paliwa - turbo raz wstawało raz nie - przeważnie nie. Brak mocy czuć było juz od obrotów jałowych - jakby chodził na pół gazu.
. Wystarczy odkręcić z niego przykrywkę i całość wyczyścic. Sprayem do czyszczenia przepływomierzy (15zł) albo czymś co nie zostawia osadów - nie może być to Brake cleaner - bo ten zostawia smugi. . Jc przepływomierz ma w sobie czujnik temperatury zasysanego powietrza m u mnie był mocno zakurzony. Po bezdotykowym czyszczeniu jest srebrnego koloru . Jc instrukcję jak to wszystko rozkręcić wileje później. Ale po naprawie auto nie ma żadnych spadków mocy w całym zakresie obrotów - doładowanie budzi zdecydowanie juz od 2 tyś obr/min , ale moc czuć nawet jak sie turbina jeszcze nie rozkreci - auto jest żwawe i bez problemu ciągnie na 6 biegu od 90 do 180. , zdecydowany cios pojawia sie przy ok 2200obr - doładowanie skacze chwilowo wtedy ponad 1.1 bar a potem cały czas sie trzyma ok 0.95 - 0.97 bar ciągle (auto ma nową turbine + nowe koncówki) . to auto nigdy nie było aż tak żywiołowe i zrywne jak teraz - regularnie robi 9 sekund do setki

https://www.youtube.com/watch?v=6dQ3KglYu3A
A tak buduje sie doładowanie - 6 bieg i gaz do połowy https://www.youtube.com/watch?v=2EIdb6YaYE8

Uważajcie na odginanie tej przykrywki - może wam peknąć - dlatego polecam do dobrze nagrzać opalarką i delikatnie i długo ( mi to zajęło ok 10min podważać - nie róbcie tego w nerwach bo ten dekielek może peknąć - trzeba to nagrzać i cierpliwie podważać - jc
mi ten dekielek pierszą stronę puscił od strony wtyczki co sie podpina wiażke do przepływki. - jc polecam przepływke odkrecić od obudowy fitra - 3 srubki płaska 13.


Cześć wszystkim
Większość forum jeździ wozami zasilanymi jedynym słusznym paliwem, tj benzyną, ale są też dizlowcy :rox Jak każdy z nas wie przepływomierz klapkowy lubi się zjebać, nasz wóz nie ma momentami mocy, na klimie jeszcze bardziej, czuć, że coś go trzyma, niektórym wtedy wzrasta spalanie. Ja spalanie miałem małe w stosunku do deptania na gaz, do tego wywalało mi lambde i błąd przepływki. Chcę wam pokazać, jak w prosty sposób to naprawić
Przejeździłem od tamtej pory na swoim jakieś 2000km i na innym tak samo naprawionym 1000km i wszystko w porządku, a nawet lepiej niż było
Korzystając z deszczowej pogody jakiś czas temu postanowiłem otworzyć obudowę potencjometru i spróbować go przeczyścić, w nadziej, że może się poprawi :banan5 Swój potencjometr naprawiłem, ale miałem wadę mechaniczną od użytkowania, tj ścieżka potencjometru miała rysę-Przy 1 odpalaniu po postoju i ruszaniu szarpało silnikiem przy 1700obr. Trafiłem na gościa, który miał taką przepływke, twierdził, że niesprawną. Postanowiłem zamontowac ją w moim kancie, w nadziei, że to tylko potencjometr do przeczyszczenia, ale o tym niżej.
Czego potrzebujemy:
-Nożyk do tapet
-Sylikon, najlepiej wysokotemperaturowy
-Opalarka, od biedy suszarka
-Sprej do konserwacji potencjometrów, lub sprej typu"kontakt"
-Mały śrubokręt płaski
-Patyczki do uszu
-Alkohol izopropylowy
-Jakaś godzinka wolnego czasu



Puszka potencjometru zalana jest klejem, aby ja otworzyć pogrzewamy ją, po czym podważamy od spodu śrubokrętem. W moim przypadku za mocno podgrzałem z 1 strony, oberwałem warge, i musiałem wspomóc się nożykiem




Gdy już podgrzejemy i podważymy puszkę z każdej strony ukazuje nam się potencjometr







Ja używałem spreju typu "kontakt" Cały potencjometr spryskałem, po czym czyściłem go patyczkami do uszu, czynność powtarzając tyle razy, aż patyczek był czysty(Przybiera taką grafitową barwę). Na koniec spryskałem wszystko kontaktem i zamknąłem puszkę, zaklejając ją sylikonem wysokotemperaturowym.









Brzydko to wygląda w miejscu gdzie oberwałem warge, ale odciski palców od razu po wyschnięciu starłem :bicz1

Do tego nasza przepływka posiada mały czujnik grubości igły do pomiaru temp zasysanego powietra. Znajduje się on w puszce filtra powietrza. Patyczki maczamy w alkoholu izopropylowym i czyścimy czujkę, do momentu, aż zrobi się srebrna. Moja była oblepiona jakimś czarnym, grubym syfem




Po zabiegu bierzemy lapka, odpalamy vol-fcr lub brick diaga, kasujemy błędy, i cieszymy się sprawnym przepływomierzem. W moim przypadku silnik jest bardziej czuły na gaz, o wiele lepiej się zbiera, spalanie lekko wzrosło, ale aż przyjemniej nim jeździć :banan10 Na oponach 225/45/17 zrywa trakcję przy ostrym ruszaniu na mokrym, co nie było takie proste przed czyszczeniem przepływki :banan3
Jak się okazało "nowa" przepływka też miałą taką rysę od zużycia, ale przynajmniej porobiłem dla was fotki, jak samemu to ogarnąć :ds

Poradnik umieszczam w dziale dla 850, z racji, że to forum tego modelu, ale proszę admina o podklejenie tego teamtu różniez w niezbędniku dla s/v70 :bk
Jest to mój pierwszy poradnik, jeśli coś niewystarczająco wytłumaczyłem walcie pytaniami



2 manual - pochodzi z forum Audi 80 i też dotyczy czyszczenia przepływomierza klapkowego takiego jak u nas :) https://www.audi80.pl/19-...cha-vt43376.htm

3 manual pochodzi z strony forum BMW i dotyczy także regeneracji przepływomierza klapkowego - tyle ze tutaj - wytarła sie ścieżka - ale forumowicze odkryli ze wystarczy rozliłować otwory w płytce i delikatnie przesunąc płytkę aby przepływomierz dalej działał po niewytartych scieżkach. https://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=8&t=50358
_________________
AEL INSIDE
Ostatnio zmieniony przez Dodek |10 Lis 2019|, o 21:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14