ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AAT/AEL] - diagnostyka przepływomierza
Autor Wiadomość
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 735
Skąd: c.k
Wysłany: |15 Sie 2018|, o 20:44   

Kup sobie miernik cieśnienia doładowania - nawet taki tani do pneumatyki i zobacz jak to działa w czasie jazdy
_________________
AEL INSIDE
 
     
pawel 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2500
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 141
Skąd: Śląsk
Wysłany: |16 Sie 2018|, o 21:28   

U mnie problem mocy jakby rozwiązany.
Zdemontowany cały wydech i okazało się, że w katalizatorze trochę sadzy, nie za wiele ale pod światło większość kanalików zapchana. Płukanie, suszenie i montaż - samochód od 2 tygodni jest ok.
_________________
AAT@17xKM/380Nm
 
     
minik1988 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dominik
Trakcja: Ośka
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Orawka
Wysłany: |18 Sie 2018|, o 05:35   

U mnie właśnie nie ma kata i w tym problem.... Wczoraj jeszcze siedziałem i myślałem i zaglądałem jeszcze do przewodu między kolektorem i czujnikiem doładowania był drożny i w ogóle brak w nim oleju czy syfu lecz metalowa rurka która wystaje z kolektora była całkowicie zatkana....przetkalem ja drutem od miga lecz 1.2mm nie było szans dopiero 1.0mm. ale i tak to nic nie dało auto dalej jeździ jak jeździło...
_________________
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
 
     
lesnik1892 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2500
Trakcja: Ośka
Wiek: 26
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 22
Skąd: Zaszczytowo
Wysłany: |28 Lis 2018|, o 18:54   

Jak tam sytuacja z autem ? Naprawione ?
 
     
minik1988 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dominik
Trakcja: Ośka
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lip 2018
Posty: 11
Skąd: Orawka
Wysłany: |4 Kwi 2019|, o 08:42   

witam po zimowej przerwie. Auto stało całą zimę bo nie było czasu nim jeździć. Przyszła wiosna wiec temat słabości mojego ael-a powrócił. Od ostatniego posta praktycznie nic sie nie zmieniło, a podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania i n75 bez zmian. Dodatkowo sciągłem turbo i rozkręciłem WG, nic nie zapieczone chodzi w miarę lekko, sprężyście nic nie czuć żeby gdzieś obcierało czy haczyło , na powierzchni styku grzybka z otworem żadnych wżerów. skręciłem wszystko na nowych uszczelkach i dalej d...a.
_________________
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 735
Skąd: c.k
Wysłany: |3 Lis 2019|, o 11:53   

I jak pozybyłeś sie tego ? Ja od 5 tyg walcze z brakiem mocy po tym jak zachciało mi sie wymieniać rozrząd oraz wtryski oraz turbo.
1. Rozrząd ustawiony bdb.
2. wtryski nowe koncówki WZM 0.210 - regenerowane w bdb zakładzie + sprawdzane na EPS200 - po montażu zero dymu - mogłem to zrobić 100tyśkm wcześniej!!!!
3. wymieniłem inną turbine od Butterbeama

Po tym wszystkim skrecilem auto i efekt taki że jest wachanie mocy - raz ciągnał jak głupi na chwile potem dostawał zwisu. - wiekszośc czasu brak mocy.
4. Dokupiłem czujnik ciśnienia doładowania - aby zobaczyć jak kształtuje sie ciśnienie doładowania - ciśnienie dochodzi do 0.65 (brak mocy) - niewazne jakie obroty silnika.
a w momencie kiedy jest moc doładowanie skacze do 0.95 bar - i auto faktycznie ciagnie jak głupie.

5. Moje stare turbo dałem do zregeneracji w dobrym zakładzie
po założeniu mocy dalej brak - pojawiała sie czasami - tak jak poprzednio
6. wykreciłem turbo odwiozłem jeszcze raz do zakładu - myslałem ze moze zawór WG jest zaciety albo coś - na turbo dostałem 1 rok gwarancji - 2 razy sprawdzali wyważenie oraz sprawdzana była gruszka WG +ciśnieniowo turbina wg nich jest zdrowa a zawór WG działa idealnie a membrana trzyma ciśnienie. -
Znowu skrecanie wszystkiego od nowa

7. zacząłem czyscić N75 + przesmarowalem go w środku smarem silikonowym w spray'u + sprawdzałem EGR ciśnieniowo czy zawór trzyma spaliny i czy cisnienie z strony dolotu nie ulatuje - - egr wyglada na sprawny w 100%
Po zkreceniu całosci - sprawdziłem dolot na szczelność - ciśnienie trzyma wartosć, nie ma dziur w węzach czy Intercoolerze.... :-|
8. wymiaana filtra paliwa - stary miał ok 30kkm - po wykreceniu był pusty do polowy- ot. może tu był problem . po wymianie lekka poprawa. auto zaczyna ciągnąć lepiej .
9. 2 dni były zimne i wilgotne (mgła) - auto ciagneło jak złe - doładowanie dochodzi do 1.05 bar i jest moc ale cios jest dopiero tak od 2400obr/min - wczesniej na lejących wtryskach cios pojawiał sie lekko wcześniej -tak ok 2200obr. W tym stanie gdy mamy przekroczone 2000obr doładowanie 0.9 bar pojawia sie bardzo szybko - wskazówka skacze na nie od razu po 0.5 sec. auto najlepszy ciąg ma na 4 i 5 biegu .
Gdy auto ma muła turbo jakby nie mogło doładować z miejsca - wstaje długo 3-4 sec zanim złapie nawet 0.6 bar.

10. dziś zrobiło cie ciepło - auto straciło moc..... doładowanie dochodzi max do 0.65-0.7 bar i to dopiero przy 3000obr.

Niewiem co dalej.........
podejrzewam jeszcze MAP sensor- ktoś tu pisał że to może mieć wpływ jak jest wilgotno albo zimno.









Apropos Arwam na inny forum pisał że N 18 czyli MAP-sensor od AEL'a względnie od silników 2.5TDS z BMW lub omegi z tym silnikiem- jest to ten sam mapsensor, różniący sie tylko etykietkami.

Zostaje jeszcze opcja że N75 bruździ - ale nowy n75 do Aela to cześć niedostępna.
- pozostaje opcja zakupu N75 z układów sterowanych ciśnieniowo w starych 1.9tdi - np AHU
nie są drogie a są nowe i Pierburga https://www.czesciauto24....aker%5B3%5D=106

_________________
AEL INSIDE
Ostatnio zmieniony przez Dodek |3 Lis 2019|, o 12:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
jarek_audi 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Jarek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 172
Skąd: Strzyżów
Wysłany: |3 Lis 2019|, o 13:24   

Ja bym stawiał na n75 może się wiesza tam jest chyba cewka mala w środku najlepiej jakbyś od kogoś pożyczył i założył na chwilę do siebie . Posprawdzales wężyki? Nie są nigdzie poprzecierne ? Wszystko musi być szczelne u mnie np była dziurka w tym od kolektora do mapsensora mala nie widoczna dopiero po ściągnięciu wezyka ja zobaczyłem była przy obejmie obcielem założyłem auto od razu ozylo . I sprawdź jeszcze wężyk od bańki pod maską po lewej stronie stojąc przodem do auta tam też lubi zmurszec
Ostatnio zmieniony przez jarek_audi |3 Lis 2019|, o 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 735
Skąd: c.k
Wysłany: |3 Lis 2019|, o 13:31   

jarek_audi, to sprawdzałem 10x , dotot i turbo wykrecałem juz 3x,
najdziwniejsze jest to że jak jest zimno jade na pół gazu i nagle silnik sam z siebie dostaje mocy- nie dodaje wtedy gazu nic a nic a auto zaczyna ciagnać jakby miało 70km wiecej - na tym wciśnietym dalej pedale gazu do połowy.
_________________
AEL INSIDE
 
     
jarek_audi 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Jarek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 172
Skąd: Strzyżów
Wysłany: |3 Lis 2019|, o 18:40   

a podmienialeś n75?? a pompa wtryskowa?? a potencjometr przy pedale gazu??
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 735
Skąd: c.k
Wysłany: |6 Lis 2019|, o 14:00   

9.00- dziś doszedłem do usterki samemu. Winny był przepływomierz który ciął dawki. Wystarczy odkręcić z niego przykrywkę i całość wyczyścic. Sprayem do czyszczenia przepływem albo czymś co nie zostawia osadów. Jc przepływomierz ma w sobie czujnik temperatury zasysanego powietrza m u mnie był mocno zakurzony. Po bezdotykowym czyszczeniu jest srebrnego koloru . Jc instrukcję jak to wszystko rozkręcić wileje później. Ale po naprawie auto ma kopyto doładowanie skacze przy 2.2 tys obr do 1.0 - 1.1 bara i ciągnie bez oporów aż do 4 tys obr/ min .

aktualizacja
16.45 Auto ma moc - - przejechałem sie ostro po niemieckiej autostradzie - nie nie ma żadnych spadków mocy w żadnym zakresie obrotów - doładowanie budzi zdecydowanie juz od 2 tyś obr/min , ale moc czuć nawet jak sie turbina jeszcze nie rozkreci - auto jest żwawe i bez problemu ciągnie na 6 biegu od 90 do 180. , zdecydowany cios pojawia sie przy ok 2200obr - doładowanie skacze chwilowo wtedy ponad 1.1 bar a potem cały czas sie trzyma ok 0.95 - 0.97 bar ciągle (auto ma nową turbine + nowe koncówki) . to auto nigdy nie było aż tak żywiołowe i zrywne jak teraz - Ma mordzie pojawił sie wreszcie banan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:






Aktualizacja - dla moderatorów -wrzucam materiały które mi pomogły w diagnozie- do manuala jak sobie przeczyscić przepływke - potecam to każdemu - wasze TDI odżyją !!!!

Ps jak chcecie możecie skopiować i stworzyć odzielny temat. Ale uważajcie na odginanie tej przykrywki - może wam peknąć - dlatego polecam do dobrze nagrzać opalarką i delikatnie i długo ( mi to zajęło ok 10min podważać - nie róbcie tego w nerwach bo ten dekielek może peknąć - trzeba to nagrzać i cierpliwie podważać - jc
mi ten dekielek pierszą stronę puscił od strony wtyczki co sie podpina wiażke do przepływki. - jc polecam przepływke odkrecić od obudowy fitra - 3 srubki płaska 13.

[ Dodano: |6 Lis 2019|, o 16:43 ]
Wklejam manual dot. czyczenia przepływomierza w AELU
Materiał podkreślam nie jest mój - pochodzi ze strony http://volvo850.pl/domowa...ego-vt1279.html ale uważam że jako posiadacze tego samego silnika z wiekszością tych samych czujnikow musimy sobie pomagać. :-)

Cześć wszystkim
Większość forum jeździ wozami zasilanymi jedynym słusznym paliwem, tj benzyną, ale są też dizlowcy :rox Jak każdy z nas wie przepływomierz klapkowy lubi się zjebać, nasz wóz nie ma momentami mocy, na klimie jeszcze bardziej, czuć, że coś go trzyma, niektórym wtedy wzrasta spalanie. Ja spalanie miałem małe w stosunku do deptania na gaz, do tego wywalało mi lambde i błąd przepływki. Chcę wam pokazać, jak w prosty sposób to naprawić
Przejeździłem od tamtej pory na swoim jakieś 2000km i na innym tak samo naprawionym 1000km i wszystko w porządku, a nawet lepiej niż było
Korzystając z deszczowej pogody jakiś czas temu postanowiłem otworzyć obudowę potencjometru i spróbować go przeczyścić, w nadziej, że może się poprawi :banan5 Swój potencjometr naprawiłem, ale miałem wadę mechaniczną od użytkowania, tj ścieżka potencjometru miała rysę-Przy 1 odpalaniu po postoju i ruszaniu szarpało silnikiem przy 1700obr. Trafiłem na gościa, który miał taką przepływke, twierdził, że niesprawną. Postanowiłem zamontowac ją w moim kancie, w nadziei, że to tylko potencjometr do przeczyszczenia, ale o tym niżej.
Czego potrzebujemy:
-Nożyk do tapet
-Sylikon, najlepiej wysokotemperaturowy
-Opalarka, od biedy suszarka
-Sprej do konserwacji potencjometrów, lub sprej typu"kontakt"
-Mały śrubokręt płaski
-Patyczki do uszu
-Alkohol izopropylowy
-Jakaś godzinka wolnego czasu



Puszka potencjometru zalana jest klejem, aby ja otworzyć pogrzewamy ją, po czym podważamy od spodu śrubokrętem. W moim przypadku za mocno podgrzałem z 1 strony, oberwałem warge, i musiałem wspomóc się nożykiem




Gdy już podgrzejemy i podważymy puszkę z każdej strony ukazuje nam się potencjometr



Ja używałem spreju typu "kontakt" Cały potencjometr spryskałem, po czym czyściłem go patyczkami do uszu, czynność powtarzając tyle razy, aż patyczek był czysty(Przybiera taką grafitową barwę). Na koniec spryskałem wszystko kontaktem i zamknąłem puszkę, zaklejając ją sylikonem wysokotemperaturowym.









Brzydko to wygląda w miejscu gdzie oberwałem warge, ale odciski palców od razu po wyschnięciu starłem :bicz1

Do tego nasza przepływka posiada mały czujnik grubości igły do pomiaru temp zasysanego powietra. Znajduje się on w puszce filtra powietrza. Patyczki maczamy w alkoholu izopropylowym i czyścimy czujkę, do momentu, aż zrobi się srebrna. Moja była oblepiona jakimś czarnym, grubym syfem




Po zabiegu bierzemy lapka, odpalamy vol-fcr lub brick diaga, kasujemy błędy, i cieszymy się sprawnym przepływomierzem. W moim przypadku silnik jest bardziej czuły na gaz, o wiele lepiej się zbiera, spalanie lekko wzrosło, ale aż przyjemniej nim jeździć :banan10 Na oponach 225/45/17 zrywa trakcję przy ostrym ruszaniu na mokrym, co nie było takie proste przed czyszczeniem przepływki :banan3
Jak się okazało "nowa" przepływka też miałą taką rysę od zużycia, ale przynajmniej porobiłem dla was fotki, jak samemu to ogarnąć :ds

Poradnik umieszczam w dziale dla 850, z racji, że to forum tego modelu, ale proszę admina o podklejenie tego teamtu różniez w niezbędniku dla s/v70 :bk
Jest to mój pierwszy poradnik, jeśli coś niewystarczająco wytłumaczyłem walcie pytaniami



2 manual - pochodzi z forum Audi 80 i też dotyczy czyszczenia przepływomierza klapkowego takiego jak u nas :) https://www.audi80.pl/19-...cha-vt43376.htm

3 manual pochodzi z strony forum BMW i dotyczy także regeneracji przepływomierza klapkowego - tyle ze tutaj - wytarła sie ścieżka - ale forumowicze odkryli ze wystarczy rozliłować otwory w płytce i delikatnie przesunąc płytkę aby przepływomierz dalej działał po niewytartych scieżkach. https://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=8&t=50358
_________________
AEL INSIDE
Ostatnio zmieniony przez Dodek |9 Lis 2019|, o 11:30, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13