[100-2.0 ABK] Diagnoza nieszczelności silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dk7458
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2019-01-06, 21:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

[100-2.0 ABK] Diagnoza nieszczelności silnika

Post autor: dk7458 »

Witam, mam problem z moją audicą, auto jak na razie jest uziemione (przeróbka na EFI) jednakże po rozgrzaniu oleju (dzieje się to chwilę po tym, jak woda nagrzeje się do 90 stopni) auto zaczyna tworzyć wokół siebie zasłonę dymną, dym często pojawia się po przegazówce, po odjęciu gazu dym znika i pojawia się kiedy silnik wchodzi na obroty jałowe. Kiedy auto jeszcze jeździło, oleju ubywało nieco ponad litr/1000km. z moich obserwacji: po odkręceniu korka kiedy silnik pracuje, z wlewu oleju wydobywają się ogromne ilości powietrza, niezależnie od temperatury silnika. Jakiś czas temu mierzyłem kompresję (na zimnym silniku) ciśnienia oscylowały w granicach 12.5 - 13.1 bar z wyjątkiem pierwszego cylindra - 11.5. Dziś wykonałem próbę olejową po uprzednim rozgrzaniu silnika:

bez oleju:

cyl. 4 - 13.75
cyl. 3 - 14
cyl. 2 - 13.9
cyl. 1 - 14.1

po wlaniu 5ml oleju silnikowego do cylindra:

cyl. 4 - 17.25
cyl. 3 - 16.90
cyl. 2 - 17.15
cyl. 1 - 17

Moje pytanie - jak to interpretować? Jak wspomniałem, jestem w fazie strojenia wtrysku elektronicznego, nie mam możliwości podjechania z tym gdziekolwiek. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”