ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
mocniejsza żarówka na słabą linię?
Autor Wiadomość
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
  Wysłany: |11 Sie 2019|, o 22:49   mocniejsza żarówka na słabą linię?

Witam.

Chcę zrobić dość nietypową (selektywną!) instalację oświetleniową mianowicie do pozycyjnych połączyć kablem jeszcze jedną żarówkę w miejsce zaślepki po przeciwmgielnych.

Jest na tej linii żarówka 5W czy jak podłączę jakąś co ma 50W układ powinien wytrzymać? Akumulator na pewno da radę, jest nowy, markowy i z dużą pojemnością.


Dzięki z góry za odpowiedź!
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 144
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |12 Sie 2019|, o 19:09   

Trochę mnie dziwią takie pomysły no ale cóż. Jeżeli to podłączysz pewnie poleci bezpiecznik bo od postojowych jest chyba 5 albo 7.5A. Jeżeli włożysz większy bezpiecznik to zaczną się grzać przewody lub się zapalą, albo stopią sie styki w "pająku" i będziesz miał "palący" problem. Przekroje kabli i dobór bezpieczników są ze sobą ściśle powiązane. Jak chcesz to zrobić porządnie wyprowadź z szyny zasilającej +12V poprzez bezpiecznik i przekaźnik, sterowanie przekaźnika podpiąć do pozycyjnych i wtedy bedzie to miało ręce i nogi.
 
 
     
FAŁDZIK 
C4 Autorytet
złota rączka



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Marcin
Trakcja: Ośka
Audi na (pkt): 34
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 380
Skąd: Przemyśl
Wysłany: |12 Sie 2019|, o 19:48   

kobalto, czyli rozumiem, że miałeś przeciwmgłowe i je wywaliłeś i zaślepiłeś otwory? Bo jeśli tak nie było to nie bardzo wiem jak zamierzasz umocować tą dodatkową żarówkę, jakiś odbłyśnik, cokolwiek, dochodzi jeszcze homologacja
co do samego podłączenia to tak jak napisał ryba80, przekaźnik i bezpiecznik
 
 
     
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
Wysłany: |12 Sie 2019|, o 20:56   

Na elektryce niestety nie bardzo się znam, natomiast tak głośno myślę że jeśli dam jakąś kilkuwatową żarówkę led i większy bezpiecznik to powinno to wytrzymać?
Nie ukrywam że nie bardzo widzę jak miałbym wymienić te kable na grubsze, bo musiałbym rozebrać połowę przodu samochodu.

Dzięki za odpowiedz.
 
     
msk 
C4 Autorytet
poszukiwacz t-eczki




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 385
Skąd: dw/kol
Wysłany: |12 Sie 2019|, o 21:06   

A jak zamierzasz tą żarówkę tam zamontować jeśli masz zaślepkę w odbłyśniku?
Ani odbłyśnika, ani mocowania, ani soczewki nie masz z tego co widzę - nie mówiąc już o tym że oślepisz wszystkich jak ją założysz na czuja -_-

Tak jak kolega ryba80 mówi - bezpieczniki są po 5A na lewą i prawą stronę osobno. Przewody masz 0,5mm2 a co z tym idzie ich obciążalność prądowa długotrwała ~3A.
Podłączenie czegokolwiek dodatkowego pod tą instalację spowoduje nadmierne grzanie się przewodów i styków - w konsekwencji prowadzące do zwarcia, w ekstremalnym przypadku do pożaru.
_________________
Ostatnio zmieniony przez msk |12 Sie 2019|, o 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
Wysłany: |12 Sie 2019|, o 21:12   

Miałem kosz z zaślepką, rozkręciłem go, nawierciłem otwór, zamontowałem soczewkę z przeciwmgielnych i podłączyłem ją do kabla zasilającego postojowe.
 
     
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
Wysłany: |14 Sie 2019|, o 21:03   

W związku z powyższym instalacja nowego bezpiecznika oraz przekaźnika przy zainstalowaniu nowego, grubszego przewodu przerasta moje możliwości czasowe. Oddam to do najbliższego elektryka samochodowego licząc że mi to zrobi. Przy dostarczeniu samochodu w takim stanie jaki to może być koszt (robocizna+kable, przetwornik i bezpiecznik) :-? , orientuję się ktoś ?
 
     
jarek_audi 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Jarek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 173
Skąd: Strzyżów
Wysłany: |14 Sie 2019|, o 23:28   

Po co takie przeróbki? Co chcesz osiągnąć światła do jazdy dziennej czy co bo nie mogę tego zrozumieć hmmm....
 
     
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
Wysłany: |18 Sie 2019|, o 21:20   

Tak, światłą do jazdy dziennej. Jutro podejdę do elektryka samochodowe i zapytam jakie to są koszta :->
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13