ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[FWD-MAN.] A6 c4 2,5 przegub wewnętrzny walnięty ?
Autor Wiadomość
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |3 Maj 2012|, o 20:13   [FWD-MAN.] A6 c4 2,5 przegub wewnętrzny walnięty ?

A więc przy mocniejszym przyśpieszaniu na chwile pojawiają się wibracje w okolicach 3000 obrotów.
Opony na 100% okey, bo dzieje się to tylko podczas przyśpieszania i dwumas też ok.
Wygoglowałem, że jest to sprawka najprawdopodobniej przegubu wewnętrznego.
I teraz pytanie czy w 140km i skrzynia 6b jest ten sam przegub z półośką co w 115 i 5b ?
I jak to jest z tym luzem na przegubach, czy dobry przegub wewnętrzny może mieć minimalny luz góra-dół ?? czy to już świadczy, że kwalifikuje się na szrot :mrgreen:
 
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |3 Maj 2012|, o 20:21   

wolfik0 napisał/a:
w okolicach 3000 obrotów.

To raczej nie przegub wew bo byś czuł to w przedziale prędkości a nie obrotów. Takie coś to własnie dwumas lub pompa/wtryski ogólnie ukł wtryskowy lub jego sterowanie.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |3 Maj 2012|, o 20:38   

Zapomniałem dopisać, że też czasem czuć te wibracje jak jest na luzie... tzn. jadę, wrzucę luz i sekundę-dwie czuć lekkie drżenie :-P Więc od silnika raczej to nie powinno być.
A chyba jakby dwumas był rąbnięty to na niższych obrotach powinno szarpać ?
Na półośce lewej jest wyczuwalny luz góra-dół i dlatego właśnie wskazuje, że to ten przegub.
Co do układu wtryskowego to nie ma błędów i niedawno był wymieniany wtrysk sterujący, ogólnie mówiąc auto przyspiesza ok, nie widać po silniku, żeby to z niego brały się te wibracje.
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
 
 
     
Suchy1987 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1998
Oznaczenie silnika: M113
Pojemność silnika: 5000
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 425
Skąd: Stargard Szczecinski
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 08:41   

półośki są takie same na 100% a takie wibracje właśnie powinieneś czuć przy niskich prędkościach skręć kołami w prawo wciśnij hamulec i w miejscu na maxa w lewo i na skręconych kołach spróbuj ruszyć na samym sprzęgle jak poczujesz chrobotanie to znaczy że półośka i sparawdź w dwie strony
Ostatnio zmieniony przez Suchy1987 |4 Maj 2012|, o 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 10:38   

Suchy1987, ale tak sprawdzisz tylko zewnętrzne. Wewnętrzne są praktycznie pancerne tak jak i zew z reszta, do momentu aż guma się nie porwie i piasku nie naleci. Jednak wszystko jest możliwe.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 17:39   

Zewnętrzne były niedawno wymieniane i to był inny efekt (przy skręconych kołach i dodaniu gazu było słychać "przeskakiwanie" :-D ) Tych wewnętrznych to za bardzo nie ma jak sprawdzić chyba tylko tym ruszaniem góra-dół ?
Wiecie jak to z tym luzem ma być ? czy jest dopuszczalny jakiś minimalny ? czy to już jest oznaką jego zużycia :-P
 
 
     
Rikimaru 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 220
Skąd: Elbląg
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 18:07   

Ja jak kupiłem samochód to miał walnięty przegub wewnętrzny. Objawiało się to tym, że jak samochód przyspieszał to bujało go na boki, dziwne uczucie. Było to najbardziej czuć na 4 biegu przyspieszając od 50km/h, samochód jechał prosto a w środku bujało na boki.

Przegub wewnętrzny jest w całości z półosią, nie da rady go zakupić samego. O cenach nie wspomnę, ja kupiłem używaną półoś za 150zł chyba. I do tej pory nie mam problemów.
_________________
Los się musi odmienić
 
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 18:10   

Ja mam całą półośkę właśnie i dlatego pytałem czy bd. pasował z skrzyni 5b do 6b :-D Jak bd. trochę czasu to trzeba się zabrać za to ;-)
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
 
 
     
Suchy1987 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1998
Oznaczenie silnika: M113
Pojemność silnika: 5000
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 425
Skąd: Stargard Szczecinski
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 18:46   

wszystko pasuje bo ja zmieniłem skrzynie z 5 bo padała na 6 i półośki zostały a jedź i sprawdź koła bo te drżenie może pochodzić od kół mógł spaść ciężarek z felgi lub opona jest ze schodkowana
 
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |4 Maj 2012|, o 19:00   

Opony nie, bo na zimówkach było to samo :-P I dzieje się to tylko przy przyśpieszaniu.
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
 
 
     
maly81 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2001
Oznaczenie silnika: BDV
Pojemność silnika: 2.4
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 266
Skąd: Białystok /Sztabin
Wysłany: |6 Maj 2012|, o 12:23   

Rikimaru napisał/a:
Przegub wewnętrzny jest w całości z półosią,

kolego nie prawda
_________________
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
 
 
     
Tedi 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2500
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 16 Cze 2013
Posty: 126
Skąd: Gdynia
Wysłany: |22 Lis 2013|, o 18:33   

wolfik0, A kolega ma od dawna program ? czy wcześniej się to objawiało ? bo u mnie to samo występuje i zaczęło to się od wgrania chipa
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1213
Skąd: Świdnica
Wysłany: |14 Sie 2019|, o 06:18   

Witam
Również mam taki problem wibracje w przedziale 2400 -2800 obr/min, potem wszystko jest ok. Trzęsie budą przy przyspieszaniu, w tym roku wgrany chip. Jeżeli delikatnie przyśpieszam wibracje są delikatne prawie nie odczuwalne. Najbardziej czuć jak latam po winklach i w zakręcie przyśpieszam ww. obrotach drgania są mocno wyczuwalne. Jak czytam możliwe że przeguby wewnętrzne powiedziały dość, pytanie czy przeguby są faktycznie z półosiami czy jednak można to kupić oddzielnie? I co lepiej brać używkę czy noje ze sklepu?
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
ostr 
Adept



Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: ser65
Pojemność silnika: 2000
Dołączył: 11 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: |14 Sie 2019|, o 09:13   

Gdyby to ode mnie zależało, to raczej szedłbym w kierunku nowego, ze sklepu (sprawdź ceny np tutaj: https://motoszef.pl/ )

Przynajmniej miałbym pewność, że trochę pochodzi.
Poza tym czy ceny używanych od nowych różnią się aż tak bardzo? Skoro się nie różnią, to nie ma co ryzykować, zwłaszcza, gdy chce się danym autem jeździć jeszcze przez jakiś czas.
Proponuje sprawdzić jeszcze jak coś np tutaj pod linkiem:
Ostatnio zmieniony przez ostr |28 Sie 2019|, o 10:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1213
Skąd: Świdnica
Wysłany: |14 Sie 2019|, o 16:43   

mnie o cene nie chodzi tylko o jakos, wewnetrzny przegub dosc zadko ulega uszkodzeniu, jakoś ori części jest chyba lepsza niz tego badziewia co sprzedaja na półkach, ale ja sie nie znam :)
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14