Zwiększenie DMC na haku

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Zwiększenie DMC na haku

Post autor: lukaszz2369 »

Witam. Jest możliwość zwiększenia DMC na haku? Ostatnio kupiłem C4 z oryginalnym hakiem i tam jest na haku z hamulcem 2025kg a w mojej Audi jest tylko 1550kg.
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Twoje auto ma mniejszą DMC niż nowy nabytek?

Możliwe, że przy przeglądzie ujęto DMC przyczepy dla nachylenia 8%, a nie 12% tak jak robi się to zwykle.

Moje B6 1,8 T quattro avant ma 1600 kg na haku.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

void pisze:Twoje auto ma mniejszą DMC niż nowy nabytek?
Dokładnie "nowy" ma więcej. Oby dwa samochody praktycznie identyczne te same silniki quattro i w kombi. Tylko "nowy" przyjechał z Niemiec a mój ze Szwajcarii.

Dla potomnych.
Udała się zwiększyć DMC. :mrgreen: Teraz na haku mam 2025KG
Udałem się do Pana od przeglądów i powiedziałem jak sytuacja wygląda. Poprzeglądał swoje katalogi i powiedział że nie powinno być problemu. Wydrukował mi papier zatwierdzający zmianę w dowodzie i z tym udałem się do wydziału komunikacji. Tam Pani urzędnika dodała adnotacje w dowodzie i karcie pojazdu. I to wszystko :shock: Koszt praktycznie 60zł za papier u diagnosty.

Ważna informacja na koniec!
Cała procedura odbyła się trochę po znajomości (ja znam diagnoste, diagnosta zna Panią urzędnik) także nie każdy przypadek może tak gładko pójść. Ale nie zmienia to faktu że jest to wykonalne.
Ostatnio zmieniony 2019-07-23, 15:28 przez lukaszz2369, łącznie zmieniany 1 raz.
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

lukaszz2369 pisze: Dokładnie "nowy" ma więcej. Oby dwa samochody praktycznie identyczne te same silniki quattro i w kombi. Tylko "nowy" przyjechał z Niemiec a mój ze Szwajcarii.
W DE nie podważają DMC przyczepy producenta, więc DMC przyczepy może być równe lub prawie równe DMC auta.

https://forum.karawaning.pl/topic/21433 ... ego-brifu/

W Polsce musi być relacja DMC auta i przyczepy na poziomie 1,33:1 lub 1,3:1. U mnie fabrycznie jest (nawet w Brief) 1600 kg a DMC auta 2080 kg.
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

Aż z ciekawości sprawdzę co jest u mnie na haku w Volvo - nawet się nad tm nie zastanawiałem. Ostatnio wywiozłem na wysypisko 1400kg gruzu z remont domu. Przyczepka waży 350 kg. Może przeholowałem ? :)
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

W dowodzie teraz mam tak
O1-2025kg
O2-750kg
F3-4175kg

Tutaj jest fajna strona z kalkulatorem
http://oskduet.pl/nauka-jazdy/prawo-jazdy-przyczepa
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”