[100 C4] Światła wsteczne.
- Misiek
- Mechanik
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
[100 C4] Światła wsteczne.
Mam problem w nowej niuni ze światłami wstecznymi, świecą one cały czas bez znaczenia czy wsteczny jest wrzucony czy nie. Wiazka w klapie sprawdzona i wyglada na całą bo efekt jest taki jak by bylo gdzies zwarcie przewodu ktoregos z masą. gdzie jeszcze szukac przyczyny?
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
- Misiek
- Mechanik
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Jak podpowiecie gdzie go dokładnie szukać będę ogromnie wdzięczny. Uda mi sie do niego dotrzeć od strony silnika czy jedynie kanał? Silnik 2.3 AAR
Ostatnio zmieniony 2012-02-14, 13:15 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
DJ_Mouse, nie jeden a dwa są. Ten przy półosi to impulsator dla prędkościomierza.
Ten o wstecznego ma okrągły kształt i jest na górze bliżej str pasażera ale wtyczka jest przy str kierowcy.
Fotka z PKA80
Ten o wstecznego ma okrągły kształt i jest na górze bliżej str pasażera ale wtyczka jest przy str kierowcy.
Fotka z PKA80
Ostatnio zmieniony 2012-02-14, 17:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- DJ_Mouse
- Mechanik
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Chyba nie przeczytałeś ze zrozumieniem. Są dwa, impulsator przy półosi jest po lewej stronie, czujnik wstecznego jest po stronie prawej, to też napisałem, że po prawej jest tylko jeden czujnik.J.A.G pisze:DJ_Mouse, nie jeden a dwa są. Ten przy półosi to impulsator dla prędkościomierza.
Ten o wstecznego ma okrągły kształt i jest na górze bliżej str pasażera ale wtyczka jest przy str kierowcy.
Pierwsze widze, żeby kostka przechodziła nad skrzynią i szła na drugą stronę jak na tym zdjęciu.
Ostatnio zmieniony 2012-02-14, 17:02 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
- Misiek
- Mechanik
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Panowie, wczoraj miałem czas i zlokalizowałem tą kostkę, faktycznie jest po stronie kierowcy. efekt taki, kostka odpięta brak wstecznego ( normalne ) kostka wpięta ( wsteczny cały czas załączony bez znaczenia jaki bieg jest wrzucony. Gdzie szukać takiego czujnika? Nowy czy może z demobilu?
Aha u mnie jest identyk jak na zdjęciu od J.A.G-a . Kostka po stronie kierowcy i przewodem przechodzi nad skrzynią na drugą stronę. Do samego czujnika nie ma już dojścia niestety i trzeba chyba z kanału się do tego dobierać, byle tylko nie trzeba było skrzyni opuszczać bo daruje sobie chyba te wsteczne i zrobie druciarstwo straszne i na krótko je zrobie
Aha u mnie jest identyk jak na zdjęciu od J.A.G-a . Kostka po stronie kierowcy i przewodem przechodzi nad skrzynią na drugą stronę. Do samego czujnika nie ma już dojścia niestety i trzeba chyba z kanału się do tego dobierać, byle tylko nie trzeba było skrzyni opuszczać bo daruje sobie chyba te wsteczne i zrobie druciarstwo straszne i na krótko je zrobie
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 12:02 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ze szrotu może być ciężko dostać bo sprzedają razem z całą skrzynią przeważnie i niechętnie chcą wyjąć, bo i syf leci do środka w ogarniętej chaosem hali magazynowej.
Jak wyjmą to pewnie i zechcą sporo ale szukaj w allegro, może z uszkodzonej mają na sprzedaż i raczej ori używka, nie wiem czy w ogóle dostaniesz to nowe w zamienniku, bo ASO zabije ceną.
Odkręcić dasz radę od spodu, tylko spokojnie i powoli, bo po omacku będziesz musiał, to jak z babką w ciemności, instynkt . Oczyść pach i syf wokoło szczotką zanim odkręcisz żeby nie naleciało do skrzyni.
Jak wyjmą to pewnie i zechcą sporo ale szukaj w allegro, może z uszkodzonej mają na sprzedaż i raczej ori używka, nie wiem czy w ogóle dostaniesz to nowe w zamienniku, bo ASO zabije ceną.
Odkręcić dasz radę od spodu, tylko spokojnie i powoli, bo po omacku będziesz musiał, to jak z babką w ciemności, instynkt . Oczyść pach i syf wokoło szczotką zanim odkręcisz żeby nie naleciało do skrzyni.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Odkopie trochę temat. Ostatnio zaczęły palić mi się non stop światła wsteczne.
Rozebrałem całą krańcówkę i okazało się że winna była wtyczka. Zrobiłem to.
Sprawdzałem z żarówką na akumulatorze i działało. Podłączyłem do kostki w aucie wciskam ręcznie-działa.
Ale jak sprawdzałem krańcówkę w ręku to Richard wsteczny wrzucił, bo stwierdził że nie będzie świecić...
I jak palcem naciskałem krańcówkę to działało. A po wsadzeniu do skrzyni już nie działa światło wsteczne. teraz pytanie czy ta krańcówka może zbyt wysoko łapać, czy coś mogło w skrzyni się przestawić ?
Rozebrałem całą krańcówkę i okazało się że winna była wtyczka. Zrobiłem to.
Sprawdzałem z żarówką na akumulatorze i działało. Podłączyłem do kostki w aucie wciskam ręcznie-działa.
Ale jak sprawdzałem krańcówkę w ręku to Richard wsteczny wrzucił, bo stwierdził że nie będzie świecić...
I jak palcem naciskałem krańcówkę to działało. A po wsadzeniu do skrzyni już nie działa światło wsteczne. teraz pytanie czy ta krańcówka może zbyt wysoko łapać, czy coś mogło w skrzyni się przestawić ?
Ostatnio zmieniony 2016-10-02, 20:17 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Mechanik
- Posty: 231
- Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Dolina
A co włącza światła cofania w przypadku skrzyni automatycznej ? Bo słyszałem, że nie ma osobnego włącznika , tylko włączanie jest w wybieraku. To prawda ? Nie dochodzi mi napiecie na wtyczkę z lewej strony w schowku bagażnika. Gdzie szukac przyczyny ?
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
-
- Mechanik
- Posty: 192
- Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Krzeszowice
- Płeć:
Jeżeli jest tak samo jak w AELu to po wybraniu R sterownik skrzyni dostaje informację o wybraniu wstecznego i za pomocą przekaźnika 369 (nad nogami - ten sam przekaźnik jako dwufunkcyjny odpowiada za wyłączenie blokady skrzyni na P po wciśnięciu hamulca) załącza światła wsteczne. Jeżeli po wybraniu R na wyświetlaczu zapala Ci się R to podświetloną skrzynkę przy dźwigni zmiany biegów i jej przełączniki sobie odpuść bo działają. Winny jest pośrednio ten przekaźnik (w sumie to sterownik skrzyni). Sterownik podaje 12V na ten przekaźnik i wtedy zapala wsteczne jednakże z nieznanej mi jeszcze przyczyny sterownik nie daje 12V ale mniejsze napięcie wobec czego przekaźnik nie ma siły zewrzeć styków wobec czego nie zapala wstecznego. Należy wyciągnąć przekaźnik i podać 12V na odpowiednie styki jak podziała to znaczy że sterownik, wówczas trzeba go rozebrać i rozciągnąć sprężynkę odciągającą styki aby miała mniejszą siłę i przy mniejszym napięciu ze sterownika była w stanie złączyć styki. Jeżeli po podaniu napięcia przekaźnik nie działa to trzeba go wymienić.
Można też sobie zrobić guziczek przez który podajemy 12V na ten przekaźnik po wybraniu wstecznego ale to ani wygodne ani przeglądu nie przejdzie.
Natomiast jeśli masz inną skrzynię bez zaawansowanego sterownika to gdzieś na necie jest instrukcja wedle której wybierak biegów wchodzi do skrzyni przez dodatkowy panel na skrzyni, Najlepiej go rozbierać przy położeniu N. Odkręcasz wybierak od tego panelu, wykręcasz kilka śrubek, panel schodzi z wałka zębatego wybieraka i w nim są blaszki które zwierają odpowiednie obwody w zalezności od wybranego biegu. należy dogiąć blaszki w tym panelu aby ponownie stykały się z odpowiednią siłą i tyle, poskręcać.
Inne rodzaje skrzyń aut. w A6 nie są mi znane
Można też sobie zrobić guziczek przez który podajemy 12V na ten przekaźnik po wybraniu wstecznego ale to ani wygodne ani przeglądu nie przejdzie.
Natomiast jeśli masz inną skrzynię bez zaawansowanego sterownika to gdzieś na necie jest instrukcja wedle której wybierak biegów wchodzi do skrzyni przez dodatkowy panel na skrzyni, Najlepiej go rozbierać przy położeniu N. Odkręcasz wybierak od tego panelu, wykręcasz kilka śrubek, panel schodzi z wałka zębatego wybieraka i w nim są blaszki które zwierają odpowiednie obwody w zalezności od wybranego biegu. należy dogiąć blaszki w tym panelu aby ponownie stykały się z odpowiednią siłą i tyle, poskręcać.
Inne rodzaje skrzyń aut. w A6 nie są mi znane