[A6-2.5TDI AEL] Szarpanie przy wyższej prędkości/obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
amigo
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2019-05-07, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Leszno

[A6-2.5TDI AEL] Szarpanie przy wyższej prędkości/obrotach

Post autor: amigo »

Witam,

Założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi, ani nawet podobnego problemu do tego który mnie spotkał. Jeżdżę już drugim C4 i wszystkie wcześniejsze usterki udało mi się zdiagnozować i usunąć dzięki m.in. poradom znalezionym na tym forum ale nie tym razem.

Mój samochód to A6 C4 AEL w automacie. Problem polega na tym, że po osiągnięciu prędkości 130-140km/h (tj. około 3000rpm) i wyższych silnik czasami zaczyna gwałtownie szarpać, wystarczy wtedy odpuścić gaz na kilka sekund i można przyspieszać znowu (ale sytuacja w ciągu kilku chwil się powtórzy) lub zmniejszyć prędkość do 110-120, przy której problem prawie nie występuje.

Sprawa dla mnie nieco trudniejsza bo problemem mogła też być skrzynia ale wymiana oleju i filtra skrzyni nie przyniosła dosłownie żadnych zmian. Zostałem jednak przy silniku bo raz gdy zaczął szarpać powiedziałem sobie "niech się dzieje wola nieba" i zamiast odpuścić to wcisnąłem gaz do oporu, silnik szarpnął przy tym jeszcze 2-3 razy co ważne puszczając przy każdym szarpnięciu dużego czarnego bąka i o dziwo zaczął rwać równo do przodu. Problem występuje nieregularnie i raczej jest zależny od obrotów i obciążenia niż od prędkości.

Jeżeli chodzi o sterowniki to ani silnika, ani skrzyni nie wywala żadnych błędów. Dawka paliwa ma vagu około 4mg, kąt wtrysku 60-70, powietrza w paliwie nie ma, odpala zawsze bez problemu, ma moc. Nie dymi, od wymiany oleju 5tys. km temu nic nie ubyło. Podmieniałem przepływomierz bo mam drugi w zapasie ale bez zmian, pompa sucha, sam uszczelniałem 2 miesiące temu, przy okazji dla sprawdzenia założyłem wtedy inny nastawnik, bez zmian. Jedyne co mnie nie pokoi i o co chciałem zapytać to korekcje dawek wtryskiwaczy. Są bardzo, bardzo na minusie. Szukałem informacji w sieci co to może oznaczać ale na tak ekstremalny przypadek nie trafiłem. Poniżej daje logi:

http://vaglogger.apphb.com/log/5cf4ecf2 ... b6859c57fb

O czym to może świadczyć? O zużyciu wtryskiwacza sterującego? I przede wszystkim czy może to mieć związek z opisanymi dolegliwościami?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

zrób logi dynamiczne 001, 003, 004, 011 wtedy będzie można coś uznać
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja bym sprawdził wszelkie wężyki sterujące n75 czy całe, czy wszystko podłączone. Podejrzewam że wszystkie węże turbo, intercoler też sprawdziłeś. Sprawdź też wtrysk sterujący przez niego też potrafi szarpać może coś przy wtyczce nie łączy, sprawdź też samą oporność wtrysku sterującego powinno być chyba ok. 115 ohm.
Kiedyś w 1.9 -1z miałem luźny wąż od odmy gdzie objawem były czarne bąki ok 3000rpm.
amigo
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2019-05-07, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Leszno

Post autor: amigo »

ryba80, chyba trafiłeś w punkt.

Sorry, że tak długo nie odpisywałem ale mam niesprawnego lapka i dopiero teraz zgadałem się z kuzynem, żeby pożyczył swojego i pomógł mi zrobić logi. Tylko, że z tych logów i tak raczej nie da się nic odczytać bo próbowałem zlogować moment szarpania, potem normalnie przyspieszając ale wszystko się nadpisywało w te same pliki :kwasny:

W każdym razie po tych jazdach w końcu ECU wywalił błąd świadczący o usterce, którą podejrzewałem w związku w korekcjami czyli "00542 - Needle lift Sensor (G80) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent". Nie wiedziałem tylko, że uszkodzony wtrysk sterujący może powodować takie szarpanie. Rezystancja wtrysku 102 Ohm ale tym się nie chcę sugerować bo skądś ten błąd w ecu się wziął, a usterka nie jest stała, więc zdecydowałem się na wymianę.

I tu jest pytanie, z dostępnością wtrysku do AELa jest problem, więc czy może to być wtryskiwacz z Volvo D5252T? Patrząc po opisach w ogłoszeniach samych końcówek to ta sama końcówka jest do Audi i do Volvo więc cały wtryskiwacz sterujący też powinien być taki sam ale czy na pewno?
Tonyb
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Tonyb »

Pasi od volvo we wtrysku często siada cewka i nawet jak wtrysk mechanicznie jest sprawny to auto wpada w tryb awaryjny. Miałem to u siebie z tym ze wtrysk sterujący to migajaca kontrolka od świec zarowyxh na liczniku. Zapala się w momencie szarpania. Jeśli chcesz sprawdzić wtrysk sterujący to odepnik wtyczke wóz będzie mulowaty ale nie będzie szarpać jeśli to to. Edit pasi ale kabel jest za krótki i trzeba przedluzyc
Ostatnio zmieniony 2019-06-14, 17:43 przez Tonyb, łącznie zmieniany 1 raz.
przymetrze.pl
takeit24.pl
amigo
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2019-05-07, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Leszno

Post autor: amigo »

Witam po długiej ciszy.
Problem z szarpaniem został rozwiązany. A przyczyną był wspomniany wcześniej wtryskiwacz sterujący. Ale nie kupiłem tego od Volvo, a wykorzystałem wtryskiwacz od mojego poprzedniego Audi z AAT. Zawiozłem go do serwisu na zmianę końcówki do AEL i po wymianie maszyna śmiga jak dzika :D Od momentu zmiany czyli od jakichś 3 tygodni ani razu nie szarpnął.

I teraz informacja dla wszystkich, którzy podejrzewają podobną awarię u siebie, pomiar oporności ma się nijak do faktycznego działania wtryskiwacza. U mnie wynik był prawie idealny, a i tak wtrysk był do dupy. Jeszcze gorzej, że mimo przejechania kilkuset kilometrów ECU tylko raz wywalił błąd wskazujący na taką awarię. Zaznaczam to bo wszędzie piszą o tej metodzie ale prawie nigdzie nie wspominają, że nie daje 100% pewności. Mam nadzieję, że mój przykład kiedyś komuś pomoże w prawidłowej diagnozie.

Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”