ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[100 C4] 2.8 AAH Ambitny montaż klimatronika
Autor Wiadomość
Rozarh 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: opolskie
  Wysłany: |12 Cze 2019|, o 13:45   [100 C4] 2.8 AAH Ambitny montaż klimatronika

Witam wszystkich. Mam śliczną Audi 100 '91 zwaną przez nas "Śnieżką". Kilka lat temu oryginalna nagrzewnica nie wytrzymała i sobie pękła zalewając nam nogi Dynagelem. Od tamtego czasu miała już wymienianą nagrzewnicę 2 razy z tym samym skutkiem: po ukończonym remoncie silnik zostaje uruchomiony i rozgrzany, dochodzi do 102°C i zanim wystartuje wentylator chłodnicy następuje uszkodzenie nagrzewnicy i sprawa wraca do stanu zbliżonego do pierwotnego. To są chyba jakieś mikropęknięcia czy coś podobnego - sam płyn ubywa powoli, wycieku nie widać, ale przy włączonym ogrzewaniu szyby parują niemiłosiernie - auto nadaje się tylko do jazdy w lecie i przy słońcu. Inaczej w czasie deszczu też z parującymi szybami nie da się jeździć.
Dodatkowo auto miało jakąś dziwną klimatyzację - jakby nie od tego modelu. Parownik dość krótki i nietypowy z dziwnym filtrem kabinowym. Kable wyglądają na dokładane do oryginalnych wiązek i w ogóle jakaś pajęczyna i mniemanologia stosowana. Kiedyś postanowiłem ją wymienić i nabyłem parownik od Audi A6 2.8: 4A1 260 119 AG ale nie było okazji do zamontowania.
No i przyszła kryska na matyska. Mam teraz warunki do spokojnej przebudowy auta. Dodatkowo udało mi się nabyć prawie kompletny układ Klimatronika: Parownik, wentylator, przewody z czynnikiem, wiązki elektryczne oraz panel sterujący. Niedługo powinna dotrzeć sprężarka. Co najlepsze części pochodzą z bliźniaczego Audi: '91 v6 2.8. Nic tylko montować :D
Problemów oczywiście pojawiło się mnóstwo i chcę zadawać pytania i dokumentować proces wymiany i zabudowy. Może komuś się przyda ten wątek?

[ Dodano: |12 Cze 2019|, o 13:54 ]
Pierwszy mój problem to parownik, który otrzymałem jako oryginalny z mojego modelu. Jego numer to 4A1 260 119 A. No i jest trochę zdewastowany oraz brakuje mu części. Porównując go z nabytym wcześniej modelem (4A1 260 119 AG) zauważam następujące rzeczy:
- wersja C4 (A) nie posiada wcale filtra kabinowego oraz miejsca gdzie dało by się go zamontować. Wersja C5 (AG) takowy posiada.
- króćce parownika mają identyczne gwinty i miejsca wyprowadzenia. Nie ma żadnych różnic w ich położeniu.
- wymiary też są identyczne tak samo jak lokalizacja klap i wylotu powietrza.
- na wersji C4 brakuje jeża i silnika sterującego żółtą klapką na wylocie. Dodatkowo przed jeżem (w ciągu przepływu powietrza) znajduje się okrągły otwór nie wiadomo po co. Wersja C5 jest kompletna i nie posiada otworu.
Spotkał się ktoś z Was z czymś podobnym? Mogę zamontować ten parownik z C5?
Na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?

[ Dodano: |12 Cze 2019|, o 14:22 ]
Drugi temat to przegroda pomiędzy kabiną i podszybiem. Moje auto ma wycięty malutki otwór a klima była montowana na wspornikach. Z analizy budowy parownika, który chcę zamontować wygląda na to, że powinienem mieć większy otwór główny oraz cztery otwory na śruby mocujące parownik do przegrody. Wygląda również, że jest to jedyne mocowanie parownika poza gumowym tunelem łączącym parownik z obudową wentylatora.
Aktualnie miejsce to wygląda tak jak na zdjęciu

Pytanie: Czy ktoś może coś powiedzieć o mocowaniach oznaczonych czerwoną i żółtą strzałką? Patrząc na rozmiar klapy, która tam ma wejść to wytłoczka w blasze (niebieska strzałka) jest trochę większa. Mocowanie oznaczone czerwoną strzałką raczej będzie blokować osadzenie parownika na właściwym miejscu a wręcz powiększenie otworu głównego. Egzystencja podpórki oznaczonej żółtą strzałką może być nie zagrożona - chyba, że będzie blokować.
Czy ktoś ma zdjęcie lub widział tą przegrodę fabrycznie przygotowaną dla tej kilmy i może coś podpowiedzieć? Którędy idą kable do kabiny? Bo jak wytnę większy otwór to stracę ten okrągły, którymi do tej pory kable przechodziły...
No i jeszcze jakie narzędzia polecacie do wycięcia tej blachy? Kątówka, wyrzynarka czy coś bardziej wyrafinowanego?
 
     
Rozarh 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: opolskie
Wysłany: |6 Sie 2019|, o 21:49   Wieści z pola bitwy

Aktualnie mam urlop co oznacza więcej zabawy z autem. :ok:

Co do rezania półki to trzeba to było zrobić. Po wycięciu pełnego otworu na klapę parownika ten ostatni nie chciał dobrze osiąść dopóki te blachy nie zostały wycięte.
Ostatecznie otwór po zabezpieczeniu minią wyglądał tak:


Potem zostały do tego doklejone uszczelki i osadzony parownik. Całość wygląda dość ładnie:


Odpowiadając na swoje pytanie - blacha była cięta wyrzynarką, a półka usuwana kątówką (gruba blacha).

Okazało się jednak, że przewody z czynnikiem do parownika chcą przejść przez przegrodę pomiędzy komorą silnika a podszybiem. Jak na złość na tej przegrodzie nie było żadnego śladu gdzie ten otwór ma być. Ostatecznie udało mi się namierzyć w necie zdjęcie gdzie ten otwór mniejwięcej ma być. Tym razem wycinałem rozwiertakiem i dremelem.

W międzyczasie dotarła sprężarka no i pojawił się problem wymiany przyłączy serwisowych na gaz R134a. Kupiona klimatyzacja działała na nielegalnym obecnie R12.

Kupiłem na znanym portalu aukcyjnym zestaw zielonych uszczelek, nowy osuszacz, chłodnicę (skraplacz) i redukcje szybkozłączek serwisowych. Te ostatnie trochę nad wyrost. Póki co zamontowałem tylko niebieską na sprężarce. Nowy skraplacz ma poza standardowymi dwoma miejscami na czujniki również dodatkową szybkozłączkę serwisową :ok: dość ułatwi to życie chociaż nie pasują na nią korki ani ze starej klimy ani z tych nowych szybkozłączek (to jest obwód HP więc powinny pasować te szersze).

Kolejny problem to wymiana oleju w sprężarce. Mój model to ZEXEL DCW-17B ale jak się przekonałem tych sprężarek jest całe mnóstwo i liczy się dodatkowo "part number" i naklejka producenta. Znalazłem w necie podobne modele do mojej na zupełnie innych olejach i ich ilościach. Na moim modelu: 506231-0252 widnieje informacja: OIL: D-90PX w ilości 300cc a np. na modelu 506231-0390 jest już info: OIL: ZXL100PG w ilości 250cm³...

Po długich poszukiwaniach w necie znalazłem informacje, że mój olej to Bosch i zamiennikiem syntetycznym do niego będzie PAG100. Jest to ciekawe, bo zamiennikiem oleju do tej drugiej sprężarki (nie mam jej - widziałem tylko zdjęcie w necie) jest PAG 46 :shock: :shock:
Gdyby ktoś szukał podobnych informacji to tu jest taki katalog: Link

Ostatni zonk jaki mi się dziś trafił to przy próbie przykręcenia przewodów do parownika okazało się, że jednak gwinty nie są identyczne jak pisałem :-/
Na razie prześpię się z tematem a jutro pooglądam to na świeżo i sprawdzę, czy uda się wymienić parownik czy też będę musiał szukać innych przewodów albo użyć starego parownika. Ta ostatnia opcja to ostateczność, bo bardzo się cieszyłem na filtr kabinowy. Na starym parowniku jest gruba warstwa zanieczyszczeń...
 
     
Rozarh 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Dołączył: 12 Cze 2019
Posty: 5
Skąd: opolskie
Wysłany: |10 Sie 2019|, o 13:48   Zonk - potrzebne części ;(

Niestety obudowa parownika jest klejona, więc nie da się bez głębokiej interwencji przełożyć samego wkładu parownika. W sumie to się da, ale nie chcę masakrować tej docelowej obudowy a tak by to wyglądało. Zatem idę w dalsze koszty...
Okazało się, że wszelkie możliwe złączki mają różne gwinty. Tyczy się to części zamówionych z serwisu aukcyjnego jak osuszacz czy skraplacz. Niby numery OEM są "zgodne" to niestety nie jest tak do końca. Można to reklamować, ale z drugiej strony skoro mam już parownik na drobne gwinty, skraplacz i osuszacz to może lepiej dalej przeć w tą stronę?
Sprawdziłem zetem numery części do A6 C4 - wygląda na to, że są identyczne tylko właśnie mają drobne gwinty.
No i wczoraj odwiedziłem firmę BRY-KA w Namysłowie i udało mi się dostać przewody do parownika oraz sprężarkę defaultowo pracującą na R134a w całkiem dobrej cenie. Dzięki Kamil :ok: :mrgreen: :mrgreen: Smutne jest to, że moja "mekka" części pomału przechodzi na nowsze modele Audi (bo coraz trudniej dorwać auto do rozbiórki) i coraz trudniej dostać tam części do C4 :cry:
Mając to co mam mogę teraz zacząć zamykanie podszybia i montaż całego kokpitu, ale nie mogę skończyć komory silnika.
Do pełni szczęścia brakuje mi teraz 3 przewodów:
1. Linia wysokiego ciśnienia: 4A1 260 710 AC
2. Wąż dolotowy sprężarki: 4A1 260 707 AC
3. Wąż wylotowy sprężarki: 4A0 260 701 AD
Jeśli któryś z Szanownych forumowiczów miałby możliwość zbycia tych części to proszę o kontakt na PW bo na serwisach aukcyjnych ciężko teraz coś znaleźć.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14