[S4-4.2 ABH] Dymi na siwo rano, zmiejsza sie podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
dawidr1987
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

[S4-4.2 ABH] Dymi na siwo rano, zmiejsza sie podczas jazdy

Post autor: dawidr1987 »

Witam. Borykam sie z dymieniem w swojej s4 4.2, gdzie pojawia sie dym na siwo (bialo), rano, utrzymujacy sie pare minut (pierwsza chmurka, potem delikatnie) oraz przy mocniejszym deptaniu podczas jazdy. 2 tyodnie temu dymienie zwiekszylo sie radykalnie podczas nawet rozrzanego silnika, wykrecilismy wszystkie swiece i okazalo sie ze na 8 cylindrze byla wypalona i zalana (zaspawana sie mowi?), po wymianie dymienie z powrotem w zasadzie tylko rano. Jakies pomysly? Silnik chodzi wzglednie ladnie, ladnie sie wkreca, mam zastrzezenie co do obrotow jalowych (delikatnie nierowna praca), co do mocy to raczej ją ma, choc jezdzem dyamiczniejszym ABH.. wiec cos moze byc na rzeczy.

CO RADZICIE? Auto świezo po wymienia oleju z 10w60 na 10w40 (niestety mobil-niedopilnowalem) i jakby od tego czasu ciut gorzej, wlany plyn do poprawy lepkosci chyba liqui moly. Zrobione 100 km od tego czasu (auto u lakiernika)

Pobor oleju przed wymiana - do 0,7 l na 1000 km. Duzo wiem.

Sprezanie jeszcze nie sprawdzane - auto u lakiernika.

Slucham teorii o uszczelniaczach i pierscieniach Pewnie te drugie gorsze. Czego sie obawiac?

Nie chce lać doktorow itp itd zalezy mi na doprowadzeniu silnika do fajnego stanu, problem jest tez z napedami a obecnie auto lakieruje sie od podstaw.

Prosze o przychylne potraktowanie, jestem nowym czlonkiem jednak kilka audi za mna. To jest wyjatkowe i takich setek juz w zasadzie nie ma.

Polecaja płukanki, ceramizery. No sam nie wiem. Jakies sugestie?

Pozdrawiam serdecznie, Dawid.

ps. JEDNO ważne pytanie. Ogarniety mechanik malopolska podkarpackie swietokrzyskie? Taki co auta nie zepsuje a naprawi? Znafca audi lub pasjonat v8?
Nie wymieniacz a ktos z sercem do staruszków? Prosze o info na priv... dzieki z gory!!!
Ostatnio zmieniony 2019-05-22, 12:16 przez dawidr1987, łącznie zmieniany 2 razy.
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Gdyby to były pierścienie to dymił by na czarno. Skoro dym jest biały to płyn chłodniczy dostaje się do komory. A skoro płyn w cylindrze to uszczelka nie trzyma. Zmierz kompresję i zobacz ile ubywa płynu chłodniczego.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

dawidr1987, _tagi
dawidr1987
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

Post autor: dawidr1987 »

Witam, przepraszam dopiero sie ucze. O jakie hasztagi chodzi?
Prosze o nie usuwanie tematu, tylko skierowanie mnie - odeslanie w razie czego.
Jest to dym jasny, wpadajacy w niebieski. Nie calkiem bialy. Przy mocnym przegazowaniu wpada w czarny ale tak jak kazde normalne auto przy takim przebiegu (wg moich obliczen ponad 300).

Tak, kompresja bedzie mierzona.

Ktos poleci mechanika? Tarnów - małopolskie - moge dojechać gdzieś do 100 km.
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Nikt nic nie usuwa :)
Plus dla Ciebie za odrobinę dobrej woli, ale i tak musiałem poprawić ;)
Chodzi o wybranie odpowiedniej opcji z rozwijanego menu, które jest okienku po lewej stronie od nazwy wątku. Zaznaczasz to przy zakładaniu wątku albo podczas edycji pierwszego posta z wątku.
Ostatnio zmieniony 2019-05-22, 12:19 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
dawidr1987
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

Post autor: dawidr1987 »

Dzieki bardzo i sory za bledy.

Plynu chlodniczego nie ubywa...
Cisniebie oleju utrYmuje sie najczesciej miedzy 3/4 a maksem...
Potrafi sie zaswiecic kontrolka oleju przy ostrZejrsej jezdzie, po zgaszeniu znika.

Czary mary...
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

LPG jest?
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Połyka tylko olej czy wodę też?
dawidr1987
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2019-04-16, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnów

Post autor: dawidr1987 »

wody nie polyka, lpg nie ma..
Pasjonat Audi, perkusista, trener osobisty.
Tylko pozytywne emocje!
Szukam porad!
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Sprawdź jeszcze kompresję na tym 8-mym cylindrze, skoro była zalepiona świeca to płyn się tam dostał. Jeśli mocno dymi na biało to stawiałbym na uszczelkę, jeśli natomiast delikatnie rano zaraz po odpaleniu to normalna sprawa.
gruby
Mechanik
Mechanik
Posty: 107
Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zielona Góra

Post autor: gruby »

Stawiam na uszczelniacze zaworów. Zdejmij kolektory wydechowe i będziesz widział jak na dłoni czy leje się olej po zaworach. Ja rok po remoncie głowic szukałem wycieku oleju. Okazało się że kolektory mam mokre (wyciek z pod szpilek) ściągnąłem kolektor i zobaczyłem strugi oleju z pod uszczelniaczy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”