ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ALL] Głuchy stuk + wymiana osłon amortyzatorów
Autor Wiadomość
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 22
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |9 Maj 2019|, o 17:40   [ALL] Głuchy stuk + wymiana osłon amortyzatorów

Cześć! Występują u mnie pojedyncze stuki z przodu z lewej strony. Niedawno miałem robiony przegląd i wszystko z zawieszeniem jest ok. Amortyzatory miałem sprawdzone i ponad 70% jest. Stuki występują np. przy zjeżdżaniu z krawężnika, czasem przy przejazdach przez progi zwalniające, rzadko - ale przy ostrych skrętach (przy manewrach, na skrzyżowaniach). Z tego co udało mi się wyczytać w internetach podejrzewam poduszkę amortyzatora. Wymienia się je parami tak jak amortyzatory prawda? Czytałem, że da się je bez problemu wymienić "pod blokiem" bez specjalistycznych narzędzi - wystarczy 4 śruby odkręcić i wymienić. Teraz pytanie czy to na pewno te poduszki - w jaki sposób mogę to sprawdzić? Ewentualnie co jeszcze oprócz tego może stukać jeśli z zawieszeniem wszystko ok?

Do tego moje osłony gumowe nie nadają się do niczego, więc muszę je wymienić. Również udało mi się znaleźć informacje, że bez większego wysiłku da się je wymienić "od góry". Rozumiem, że trzeba wymienić odboje razem z osłonami? Jak się dostać do nich po demontażu poduszek amortyzatorów? Niestety z etki nic nie wywnioskowałem, a wolę sam bez wiedzy żadnej tego nie robić - aby czymś w pysk nie dostać i nic nie zepsuć :/

Dodatkowo co warto jeszcze wymienić oprócz tych poduszek i odbojów wraz z osłonami jeśli będę już to od góry rozbierał?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam ;)
 
 
     
TheStig95 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Wiek: 24
Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 115
Skąd: Serock
Wysłany: |9 Maj 2019|, o 21:17   

Podnosisz koła, odkręcasz poduszkę amortyzatora od kielicha, okrecasz goleń amortyzatora, goleń wpychasz w dół na tyle mocno żeby móc wyjąć osłony miedzy zwojami sprężyny. Ogólnie uważaj bo cała kolumna będzie aię trzymać na sprezynie , a goleń amortyzatora może lekko się przechylić pr,ez co potem będziesz musiał wcelować nią w poduszkę amortzatora. Jak wszystko dobrze pójdzie to jest max 30 minut roboty.

[ Dodano: |9 Maj 2019|, o 21:17 ]
Napisz lepiej co już wymieniłeś, bo stukac tam może dosłownie wszystko.
_________________
Daewoo Lanos 1999r 1.6 SX BYŁ
Opel Astra GTC 2007 1.7 CDTI BYŁA
Audi A6 C4 2.6 V6 1994r JEST I BĘDZIE
SEAT Arosa 1999 1.0 MPi JEST


https://www.facebook.com/AudiA6C4FonfiGarage/
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 22
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |9 Maj 2019|, o 21:32   

TheStig95 napisał/a:
Podnosisz koła, odkręcasz poduszkę amortyzatora od kielicha, okrecasz goleń amortyzatora, goleń wpychasz w dół na tyle mocno żeby móc wyjąć osłony miedzy zwojami sprężyny. Ogólnie uważaj bo cała kolumna będzie aię trzymać na sprezynie , a goleń amortyzatora może lekko się przechylić pr,ez co potem będziesz musiał wcelować nią w poduszkę amortzatora. Jak wszystko dobrze pójdzie to jest max 30 minut roboty.

[ Dodano: |9 Maj 2019|, o 21:17 ]
Napisz lepiej co już wymieniłeś, bo stukac tam może dosłownie wszystko.


Wystarczy jak podniosę na lewarku czy to odpada? Ważna jest każda informacja, ponieważ nigdy przy tym nie grzebałem.

Przy amorach nic nie wymieniałem. Wymieniane były tuleje sanek i wahacze.
 
 
     
TheStig95 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Wiek: 24
Dołączył: 01 Sie 2017
Posty: 115
Skąd: Serock
Wysłany: |10 Maj 2019|, o 10:52   

Tak, wystarczy że podniesiesz na lewarku. Poduszki sanek wymieniałes?
_________________
Daewoo Lanos 1999r 1.6 SX BYŁ
Opel Astra GTC 2007 1.7 CDTI BYŁA
Audi A6 C4 2.6 V6 1994r JEST I BĘDZIE
SEAT Arosa 1999 1.0 MPi JEST


https://www.facebook.com/AudiA6C4FonfiGarage/
 
     
bass16 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2800
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Maj 2019|, o 18:02   

Podnieś go tylko na tyle, żebyś mógł rękę między zwoje włożyć nie wyżej. Osłonę można równie dobrze od góry wyjąć po zdemontowaniu górnego mocowania (poduszki). Miałem podobne stuki u siebie, okazały się amortyzatory (wyrobiły się górne panewki i sztyca chodziła na bok). Odkręcił się o również dziwo stabilizator przy belce, objaw był taki że przy hamowaniu lub ruszaniu był metaliczny stuk z przodu auta :)
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 22
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |10 Maj 2019|, o 22:58   

TheStig95 napisał/a:
Tak, wystarczy że podniesiesz na lewarku. Poduszki sanek wymieniałes?
Chodzi o tuleje sanek przednich? Tak, wymienione na stalowe.

bass16, dzięki. a osłonę się wymienia razem z odbojem? Czy samą osłonę mam kupić? U mnie to raczej taki głuchy stuk jest - raczej nie metaliczny stuk.
 
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 22
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |15 Maj 2019|, o 22:12   

Bo teraz nie wiem czy wymienić poduszki amortyzatorów i odboje wraz z osłonami czy coś jeszcze?
 
 
     
bass16 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2800
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: |15 Maj 2019|, o 22:23   

Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, sam musisz zweryfikować ich stan na samochodzie-to chyba logiczne? Jeśli odboje będą ok to po co je wymieniać? Tak samo z poduszkami...
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 22
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |16 Maj 2019|, o 20:54   

bass16 napisał/a:
Na to pytanie nikt Ci nie odpowie, sam musisz zweryfikować ich stan na samochodzie-to chyba logiczne? Jeśli odboje będą ok to po co je wymieniać? Tak samo z poduszkami...



Odboje sprzedawane są w 99% przypadków w komplecie z osłonami - a ja osłony mam do wymiany. I teraz nie wiem czy szukać samych osłon czy z odbojami. A co do poduszek to chyba tylko ona może być winna temu głuchemu stukaniu - skoro zawieszenie jest ok, nie ma luzów ani nic. Poza tym tuleje były wymieniane, wahacze, drążki też. Więc chyba tylko poduszki zostały. Nie wiem czy warto coś jeszcze wymienić, ponieważ nigdy tego nie rozbierałem i nie wiem do czego jest dostęp.
 
 
     
bass16 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2800
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: |16 Maj 2019|, o 21:33   

No nie-w 99% możesz kupić oddzielnie osłony i odboje. Stukać mogą Ci równie dobrze same amortyzatory co już pisałem Tobie wcześniej. Poduszki możesz wzrokowo sprawdzić-ponaciskaj przodem i zobaczysz czy są pozrywane. Skoro mówisz że byłeś na szarpakach i stuków żadnych nie było to łyżka do opon w dłoń i musisz wszystko posprawdzać. Gumy na stabilizatorze wymieniałeś? A może to gdzieś przy poduszkach silnika? Możliwości jest wiele...
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 22
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 179
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |20 Maj 2019|, o 15:18   

bass16, to chyba źle spojrzałem. Muszę jeszcze raz na spokojnie poszukać. Dzisiaj sprawdziłem poduszki, ale czy są pozrywane - nie wiem. Tata mi bujał przodem, a ja je oglądałem. Niby mogę ją trochę poruszyć w każdą ze stron - ale to tak delikatnie tylko. Nie wiem czy to będzie to. Podjechałem też na stację diagnostyczną, aby jeszcze raz wszystko sprawdzić - przejrzał całe zawieszenie i powiedział, że tam jest wszystko ok. Gum na stabilizatorze nie wymieniałem, ale na stacji chyba by mi to wykrył nie? Więc zostały jeszcze tylko poduszki pod silnikiem/skrzynią, poduszka amortyzatora lub ewentualnie sam amortyzator. No nic - chyba będę musiał zajechać do mechanika niech to obejrzy, bo ja sam chyba nic nie wybadam.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13