ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AEL] Wymiana rozrządu .
Autor Wiadomość
Tibia74 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL 2.5 tdi 140km
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 34
Skąd: Podlaskie
Wysłany: |30 Kwi 2019|, o 12:48   [A6-2.5TDI AEL] Wymiana rozrządu .

Chciałbym ustawić rozrząd bo pasek się poluzował .Czym się różni ustawianie w 2.5 tdi ael od 1.9 tdi https://www.youtube.com/w...pPOCQ964&t=664s ?

Mam skan z innego forum ale tam twórca pomija większość rzeczy + klucze specjalistyczne, a w filmie jest podane tak że każdy sobie poradzi.
 
     
various 
Audi Mastah
TDI Power




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: ABP/AAT+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Robert
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 751
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: |5 Maj 2019|, o 12:36   

To zupełnie inne silniki. Nie bierz się za to jeśli nie masz podstawowej wiedzy.
 
     
Tibia74 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL 2.5 tdi 140km
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 34
Skąd: Podlaskie
Wysłany: |9 Maj 2019|, o 10:45   

To z jakiego popularnego silnika mógłbym brać przykład jak to się robi w 2.5?
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 137
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |9 Maj 2019|, o 15:12   

Do wymiany trzeba zdjąć przedni zderzak odkręcić chłodnicę i je podeprzeć. Potrzeba blokadę do odkręcenia koła pasowego https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-vw-audi-2-4-2-5-tdi-sdi-2-4d-2-5d-7922329529 chyba że będziesz blokował śrubokrętem wieniec koła zamachowego. Ustawić w okienku koła zamachowego na 0. Górne koło rozrządu zaznaczyć mazakiem lub zdjąć dekiel zaworowy i ustawić wałek rozrządu liniałem, jest w w/w zestawie. Wymienić oczywiście pompę wody która występuje z 20 lub 18 zębami - reguły nie ma. Ja używam już trzeci raz taki zestaw: pasek- Dayco + napinacz SKF + pompa wody DOLZ, wymiana co 90 tys. Sprawdzić stan koła pasowego - popękane może narobić bałaganu w rozrządzie. Przy okazji wymienić simmering wału korbowego. Konieczne nowa śruba wału korbowego. Na koniec złożyć, pokręcić wałem korbowym 2-3 razy. Odpalić, podłączyć VAG-a sprawdzić i skorygować kąt wtrysku na kompie bo lubi się nieco zmienić po wymianie rozrządu. To tyle tak po krótce.
 
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 723
Skąd: c.k
Wysłany: |9 Maj 2019|, o 18:30   

W tym zestawie jest wsio czy trzeba coś jeszcze dokupić ?
W sumie też mam ochotę sie za to zabrać , boje sie tylko 1 czy odkrece srubę koła pasowego bez pneumanta ??? Robota nie wydaje sie być kosmos najgorsze to odkrecanie zderzaka i pasa - nie ma manualna jak sie za to brać.
_________________
AEL INSIDE
 
     
Tibia74 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL 2.5 tdi 140km
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 34
Skąd: Podlaskie
Wysłany: |10 Maj 2019|, o 17:24   

Dodek akurat odkrecanie pasa i zderzaka to prosta robota , wyjmujesz kratki za nimi na górze masz długi imbus i wyciagasz zderzak, a pas to odkrecenie śrubek z góry

[ Dodano: |10 Maj 2019|, o 17:47 ]
Ryba80 czyli z tego co rozumiem z twojego opisu to wymiana rożni się od 1.9 rodzajem blokad?
 
     
LuzaQ 
Czeladnik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2496
Imię: Paweł
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 73
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |13 Maj 2019|, o 18:32   

Tibia74 napisał/a:
Dodek akurat odkrecanie pasa i zderzaka to prosta robota , wyjmujesz kratki za nimi na górze masz długi imbus i wyciagasz zderzak, a pas to odkrecenie śrubek z góry

[ Dodano: |10 Maj 2019|, o 17:47 ]
Ryba80 czyli z tego co rozumiem z twojego opisu to wymiana rożni się od 1.9 rodzajem blokad?

nie. radze Ci nie brać sie za to bo nie obraz sie żeby za takie rzeczy sie brac nie wystarczy tylko obejrzec film co i jak.
Czesto i gesto nawet po "mechanika" trzeba poprawiac.
_________________
Rym cym cym, z rury czarny dym.
 
     
various 
Audi Mastah
TDI Power




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: ABP/AAT+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Robert
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 751
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: |13 Maj 2019|, o 21:53   

Oczywiście nie jest powiedziane, że nie da się samemu. Ja uczyłem się sam, ale pierwsza wymiana była poprzedzona grubym research'em na ten temat włączając oficjalną dokumentację, różne fora (w tym ruskie :D ) itd. Samo video nie wystarczy.

Wyobraź sobie, że nie potrafisz odkręcić śruby któregoś koła pasowego. Masz komplet narzędzi bądź spawarkę, by sobie takie wykonać? :)

Masz VAG'a aby ustawić kąt wtrysku? Wiesz jak to zrobić? Masz klucz dynamometryczny?
Ostatnio zmieniony przez various |13 Maj 2019|, o 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tibia74 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL 2.5 tdi 140km
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 34
Skąd: Podlaskie
Wysłany: |14 Maj 2019|, o 16:16   

Bez przesady gdybym miał c4 za 15k to bym wybrał się do dobrego mechanika ale że mam za 3k i prawdopodobnie przestawił sie rozrząd to mi nie szkoda . A wy odrazu
 
     
various 
Audi Mastah
TDI Power




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: ABP/AAT+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Robert
Trakcja: Ośka
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 751
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: |14 Maj 2019|, o 20:03   

No dobra ale masz VAGa? Jak nie ustawisz kąta wtrysku to nie odpalisz auta a tolerancja jest bardzo mała.
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 25 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 1024
Skąd: Warszowice
Wysłany: |14 Maj 2019|, o 21:40   

A ja nie rozumiem po co te przepychanki. Jak człowiek chce zrobić sam za wszelką cenę niech robi, niech szuka już istniejących materiałów w sieci. Mnie pozostaje życzyć powodzenia.
_________________
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Tibia74 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL 2.5 tdi 140km
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotr
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 15 Lut 2019
Posty: 34
Skąd: Podlaskie
Wysłany: |14 Maj 2019|, o 22:35   

mam vaga
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 137
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |15 Maj 2019|, o 15:12   

Tu masz trochę o ustawieniu rozrządu http://www.audi-c4.pl/pri...146fe5f2aea2176 tylko nie wiem czemu strona otwiera się w jakiejś innej formie. Ale rysunki i zdjęcia są może ci trochę rozświetlą co i jak.
Ostatnio zmieniony przez ryba80 |15 Maj 2019|, o 15:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13