[A6-2.8 AAH] Płyn chłodniczy długo się nagrzewa
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Paaweell, dzięki za schemat. Mniej więcej wiedziałem gdzie to jest, schemat jeszcze trochę mnie nakierował - będę mógł po przewodach sprawdzić czy to to, czy mam szukać jeszcze gdzieś. Jedynym problemem jest pogoda - grzebanie przy aucie przy -5/-8 stopniach nie jest najprzyjemniejsze, a aby tam głębiej zajrzeć to już trzeba coś rozbierać.
Pytanie czy mam szukać dalej czy to będzie ten czujnik? Jutro zerknę na te przewody czy one idą tak jak na schemacie czy to co innego.
Pytanie czy mam szukać dalej czy to będzie ten czujnik? Jutro zerknę na te przewody czy one idą tak jak na schemacie czy to co innego.
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-06-12, 12:33
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wroclaw
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Czujnik 3/4 pinowy (siedząc za kierownicą to będzie na za prawą głowicą) to jest tylko na zegary + odcięcie kompresora klimatyzacji przy temperaturze powyżej 120*C. Czujnik 2 pinowy daje dane dla ECU. W silnikach 5 cylindrowych AEL/AAN był dodatkowy czujnik gdzieś przy chłodnicy chyba - to on daje w TYCH modelach informacje dla klimatronika na kanał 51. Reszta silników nie ma tego czujnika i na kanale 51 po prostu po przekręceniu kluczyka temperatura będzie sobie rosła przez kilka sekund sama.
Podstawa to odpowietrzenie układu - żeby to zrobić to trzeba wykręcić - tak wykręcić - odwietrznik na wężu idącym do nagrzewnicy. Jak tam wam będzie sikać płyn to wtedy dopiero wkręcacie śrubeczkę plastikową i:
- popuszczacie śrubkę i podnosicie obroty, żeby pompa wody lepiej pompowała
- zakręcacie śrubkę na podniesionych obrotach..
i tak kilka razy.
Co do wentylatorów i temperatury 95*C-97*C - przerabiałem temat. Jak chcesz to kup sobie czujnik Topran - tak tego chińczyka - który ma o kilka stopni wcześniejszy prób załączania wentylatorów niż oryginał. Na 100% kiedyś podawałem na forum nr bo sam go kupiłem do swojej AAH. I od tamtego momentu nie miałem nigdy więcej jak 95*C. To że wentylatory się załączają z opóźnieniem to wina położenia czujnika włączającego wentylatory i dwóch pozostałych czujników - na zegary i ECU. Czujnik do wentyaltorów jest przy chłodnicy, a pozostałe czujniki są na rurach od głowic - no na logikę, zawsze przy głowicach będzie cieplejszy płyn. Nie przejmowałbym się tym - sam pamiętam, że miewałem nawet i 105*C i nic się nie działo. Ale pod koniec kupiłem tego Toprana i wtedy już tak wysokich temperatur nie miałem.
Podstawa to odpowietrzenie układu - żeby to zrobić to trzeba wykręcić - tak wykręcić - odwietrznik na wężu idącym do nagrzewnicy. Jak tam wam będzie sikać płyn to wtedy dopiero wkręcacie śrubeczkę plastikową i:
- popuszczacie śrubkę i podnosicie obroty, żeby pompa wody lepiej pompowała
- zakręcacie śrubkę na podniesionych obrotach..
i tak kilka razy.
Co do wentylatorów i temperatury 95*C-97*C - przerabiałem temat. Jak chcesz to kup sobie czujnik Topran - tak tego chińczyka - który ma o kilka stopni wcześniejszy prób załączania wentylatorów niż oryginał. Na 100% kiedyś podawałem na forum nr bo sam go kupiłem do swojej AAH. I od tamtego momentu nie miałem nigdy więcej jak 95*C. To że wentylatory się załączają z opóźnieniem to wina położenia czujnika włączającego wentylatory i dwóch pozostałych czujników - na zegary i ECU. Czujnik do wentyaltorów jest przy chłodnicy, a pozostałe czujniki są na rurach od głowic - no na logikę, zawsze przy głowicach będzie cieplejszy płyn. Nie przejmowałbym się tym - sam pamiętam, że miewałem nawet i 105*C i nic się nie działo. Ale pod koniec kupiłem tego Toprana i wtedy już tak wysokich temperatur nie miałem.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Witam ponownie. W końcu zrobiło się ciepło i mogłem coś pogrzebać przy aucie. Udało się uporać z kontrolką poduszek powietrznych - ale szczerze powiem, że nie wiem co pomogło. Posprawdzałem masy, poruszałem kablami, pojeździłem i usunąłem błędy. Na razie kontrolka poduszek gaśnie od razu, błędów w tym sterowniku brak. Co dziwne błąd 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) też się nie pojawia - chyba się klapka sama naprawiła. Więc został tylko jeden problem/błąd: 00799 - Coolant Temperature Sensor (G110). Dzisiaj pogrzebałem trochę przy aucie i udało mi się dostać do tego czujnika:
Jak widać ma on 3 piny - z tego co udało mi się na forum znaleźć to dlatego, że nie ma tam już kabelka od masy. Znalazłem na forum numer czujnika 034919369C, ale to do 2,3 chyba. Podjadę gdzieś do sklepu i może uda się coś znaleźć Pozostaje tylko pytanie jak z jego wymianą? Z tego co mi się udało zobaczyć będę potrzebował jakiejś długiej nasadki - wie ktoś może jaki rozmiar? Czujnik wymieniać na zimnym silniku - coś jeszcze powinienem wiedzieć? Czy po prostu wykręcić, wkręcić nowy i gotowe?
Przy rozbieraniu tej puchy ze znaczkiem v6 (podpowie ktoś jak się profesjonalnie nazywa?) odpiąłem też przewody odmy - były zawalone :O
Jest tam troszkę oleju - ale przede wszystkim była masa "masła" lub jak kto woli tej takiej dziwnej mazi (na bagnecie i pod korkiem oleju nie ma śladu). Przedmuchałem te przewody i wszystko wyleciało - syfu była masa. Ale skoro to tak wyglądało to coś chyba musi być nie tak? Może to być z powodu tego, że jeden peszel może być nieszczelny? Był ułamany i zostało to "sklejone' - dopiero będę to wymieniał i chyba zastosuję normalne przewody gumowe tak jak ktoś polecał. Oleju silnik praktycznie nie pobiera. Olej na którym jeżdżę to Valvoline Max Life 5w40. Odcinki robię najczęściej po minimum 15km, silnik pracuje na LPG. Kompresja była sprawdzana dosyć dawno, ale wszystko było ok. Zaraz będę wertował forum w poszukiwaniu informacji co z tym fantem zrobić, chyba że to jest normalne i po prostu trzeba to raz na jakiś czas wyczyścić? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Jak widać ma on 3 piny - z tego co udało mi się na forum znaleźć to dlatego, że nie ma tam już kabelka od masy. Znalazłem na forum numer czujnika 034919369C, ale to do 2,3 chyba. Podjadę gdzieś do sklepu i może uda się coś znaleźć Pozostaje tylko pytanie jak z jego wymianą? Z tego co mi się udało zobaczyć będę potrzebował jakiejś długiej nasadki - wie ktoś może jaki rozmiar? Czujnik wymieniać na zimnym silniku - coś jeszcze powinienem wiedzieć? Czy po prostu wykręcić, wkręcić nowy i gotowe?
Przy rozbieraniu tej puchy ze znaczkiem v6 (podpowie ktoś jak się profesjonalnie nazywa?) odpiąłem też przewody odmy - były zawalone :O
Jest tam troszkę oleju - ale przede wszystkim była masa "masła" lub jak kto woli tej takiej dziwnej mazi (na bagnecie i pod korkiem oleju nie ma śladu). Przedmuchałem te przewody i wszystko wyleciało - syfu była masa. Ale skoro to tak wyglądało to coś chyba musi być nie tak? Może to być z powodu tego, że jeden peszel może być nieszczelny? Był ułamany i zostało to "sklejone' - dopiero będę to wymieniał i chyba zastosuję normalne przewody gumowe tak jak ktoś polecał. Oleju silnik praktycznie nie pobiera. Olej na którym jeżdżę to Valvoline Max Life 5w40. Odcinki robię najczęściej po minimum 15km, silnik pracuje na LPG. Kompresja była sprawdzana dosyć dawno, ale wszystko było ok. Zaraz będę wertował forum w poszukiwaniu informacji co z tym fantem zrobić, chyba że to jest normalne i po prostu trzeba to raz na jakiś czas wyczyścić? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Ostatnio zmieniony 2019-02-19, 19:33 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
- Płeć:
Cześć
Jestem właśnie po wymianie tego czujnika. Nr org 034919369C, kupiłem zamiennik Meyle 1148100000 i na razie śmiga. Nie podejrzewam czy u Ciebie akurat w tym czujniku tkwi problem, ma on trzy piny - jeden do wskaźnika na desce, drugi do kontrolki przegrzania auta (czerwony termometr) a trzeci do klimy. Ja bym stawiał raczej na ten drugi czujnik temperatury, dwupinowy który masz za głowicą po stronie kierowcy A i ten trzypinowy długa nasadka 32 Biały nalot w odmach to norma, skrapla się w nich woda, jeśli są szczelne ja bym na Twoim miejscu kupił odtłuszczacz do hamulców s sprayu i je tylko oczyścił, możesz ewentualnie wymienić w nich oringi.
Jestem właśnie po wymianie tego czujnika. Nr org 034919369C, kupiłem zamiennik Meyle 1148100000 i na razie śmiga. Nie podejrzewam czy u Ciebie akurat w tym czujniku tkwi problem, ma on trzy piny - jeden do wskaźnika na desce, drugi do kontrolki przegrzania auta (czerwony termometr) a trzeci do klimy. Ja bym stawiał raczej na ten drugi czujnik temperatury, dwupinowy który masz za głowicą po stronie kierowcy A i ten trzypinowy długa nasadka 32 Biały nalot w odmach to norma, skrapla się w nich woda, jeśli są szczelne ja bym na Twoim miejscu kupił odtłuszczacz do hamulców s sprayu i je tylko oczyścił, możesz ewentualnie wymienić w nich oringi.
Ostatnio zmieniony 2019-02-19, 22:12 przez bass16, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
bass16, dzięki za potwierdzenie tego numeru. Teraz wiem, że kupię odpowiedni czujnik A co do Twoich podejrzeń. Komputer mówi, że boli go czujnik G110 - koledzy z forum powiedzieli, że to jest właśnie ten. Z tego co widzę na schemacie to ten o którym mówisz (po stronie kierowcy) ma oznaczenie G62, a w błędach jak byk stoi G110. Dodatkowo u mnie wskaźnik na desce trochę źle pokazuje - to by też wskazywało na ten czujnik Nasadka 32 - chyba nawet taką mam w zestawie, dzięki!
A co do tej odmy, to tego "nalotu" tam było tyle, że praktycznie nie było przepływu powietrza. To było dosłownie zatkane... Jedna jest pęknięta, więc nie jest szczelna. Nie wiem czy bawić się w szukanie tego czy nie zastąpić ich po prostu zwykłymi wężami... Co myślisz?
A co do tej odmy, to tego "nalotu" tam było tyle, że praktycznie nie było przepływu powietrza. To było dosłownie zatkane... Jedna jest pęknięta, więc nie jest szczelna. Nie wiem czy bawić się w szukanie tego czy nie zastąpić ich po prostu zwykłymi wężami... Co myślisz?
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Wczoraj byłem w sklepie i niestety nie mają dostępnego tego czujnika z jakiejś normalnej firmy. Tylko no name - poszukam jeszcze w innych, ale dzisiaj byłem przy samochodzie i sprawdziłem 2x błędy. Z założonym czujnikiem i ze zdjętym - niestety różnicy nie ma. Cały czas jest to błąd:
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
Czy nie oznacza to jakiegoś problemu z połączeniem/przewodami? Może być tak, że nie jest winny ten czujnik tylko wiązka/nie łączy coś na wtyczce?
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+
Czy nie oznacza to jakiegoś problemu z połączeniem/przewodami? Może być tak, że nie jest winny ten czujnik tylko wiązka/nie łączy coś na wtyczce?
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Kupiłem czujnik używany i niestety jest ten sam problem. Błąd cały czas występuje, a wskazania na desce jakie były takie są. Może nawet trochę gorsze. Postaram się ogarnąć jeszcze jeden czujnik, ale nie jestem pewien czy to jest jego wina. Niedługo się wyjaśni.
W razie gdyby z trzecim czujnikiem było to samo to gdzie idą te przewody, które odchodzą do czujnika? W czym może leżeć problem i jak go zidentyfikować?
W razie gdyby z trzecim czujnikiem było to samo to gdzie idą te przewody, które odchodzą do czujnika? W czym może leżeć problem i jak go zidentyfikować?
-
- Mechanik
- Posty: 216
- Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
- Imię: Michał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Jeszcze wezmę czujnik do pracy i dam elektrykom, aby mi go sprawdzili. Udało mi się znaleźć taką tabelkę:
U mnie jest czujnik 3 pinowy. Jak wezmę go do pracy to automatycznie nie będzie się go dało sprawdzić na aucie. Myślałem, aby najpierw go sprawdzili w temperaturze pokojowej, a potem wsadzić go do wrzątku i ponownie sprawdzić. Tylko co mam im powiedzieć - mają sprawdzić oporność między pinem (którym?) i masą?
U mnie jest czujnik 3 pinowy. Jak wezmę go do pracy to automatycznie nie będzie się go dało sprawdzić na aucie. Myślałem, aby najpierw go sprawdzili w temperaturze pokojowej, a potem wsadzić go do wrzątku i ponownie sprawdzić. Tylko co mam im powiedzieć - mają sprawdzić oporność między pinem (którym?) i masą?
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
- Imię: Piotr
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Warszawa
- Płeć:
Sam możesz go sprawdzić multimetrem, jak widać na schemacie dwa piny działają na zwarcie (od kontrolki przegrzania i klimatronica) a trzeci to termistor od wskazówki na zegarach. Oporność sprawdzasz między obudową mosiężną a konkretnym pinem. Tak samo możesz sprawdzić instalację czy nie ma przebicia. Ustawiasz multimetr na ciągłość obwodu, jeden koniec podłączasz do masy drugim sprawdzasz kable, jak zacznie piszczeć to gdzieś masz zwarcie do masy, tyle że w tym wypadku wskazówka by się wychylała na maxa
Moim skromnym zdaniem skoro czujnik jest dobry to problem leży raczej w samych zegarach.
Tak na marginesie, z racji że nie jestem elektrykiem czy elektronikiem może mi ktoś wytłumaczyć jakim sposobem wyskakuje w Vagu błąd tego czujnika? Jest on przecież podłączony bezpośrednio z zegarami???
Moim skromnym zdaniem skoro czujnik jest dobry to problem leży raczej w samych zegarach.
Tak na marginesie, z racji że nie jestem elektrykiem czy elektronikiem może mi ktoś wytłumaczyć jakim sposobem wyskakuje w Vagu błąd tego czujnika? Jest on przecież podłączony bezpośrednio z zegarami???
Ostatnio zmieniony 2019-05-07, 18:00 przez bass16, łącznie zmieniany 1 raz.