[100-2.8 AAH] Wyciek oleju - misa olejowa?

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

[100-2.8 AAH] Wyciek oleju - misa olejowa?

Post autor: przemoprzem »

Cześć. Zrobiłem głowice i jest sucho, ale nadal mam wycieki gdzieś oleju - na szczęście już nie tak duże jak to było wcześniej.

Pocenie wygląda tak:
1.
Obrazek

Najbardziej wydaje mi się, że jest pocenie w okolicach na zdjęciu poniżej:
2.
Obrazek

Tutaj zdjęcie obrazujące okolicę tego "czegoś"
3.
Obrazek

To pierwsze zdjęcie to zrobiłem chyba zaraz po zrobieniu głowic, wygląda to nieciekawie, ale większość tego oleju to pozostałości po tym starym oleju spod głowic. Mechanik niestety dołu nie domył i przez jakiś czas ten olej się wypalał, zmywał od wody itp. Później próbowałem domyć spód benzyną ekstrakcyjną, niestety bez kanału za wiele nie zdziałałem. Olej się już nie "leje" - teraz widać się się gdzieś "poci".

Zajrzałem dziś pod auto i właśnie tak najbardziej mi chyba się pici w okolicach tych przewodów i takiej jakby blachy - osłony. Co tam jest? To nie jest miejsce czujników oleju?

Pewnie miski do zrzucenia, ale z tyłu właśnie poci mi się tak jakby powyżej poziomu mis. Z przodu też widać, że misa od góry upocona - czyli uszczelka górnej misy. Z przodu uszczelniacz na wale podobno dobry, bo jak mechanik robił rozrząd to mówił, że sucho tam. Z tyłu na wale chyba też ok - bo od momentu jak domyłem tył silnika jak grzebałem pod kolektorem to na łączeniu od góry jest sucho. Na reszcie obwodu nie widać, żeby gdzieś ewidentnie się lało. Upocona jest cała górna misa.

Co może ciec w ogóle? Głowice suche na szczęście :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

sprawdz anjpierw czy masz szczelne odmy..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Odmy - czyli co dokładnie? Wg ETKI to są dwa gumowe przewody idące od głowic do "tłumika hałasu" - czyli tego plastiku z napisem V6? Tam jest raczej ok, facet co skręcał głowice jest kumaty i pewnie by to wychwycił. Przewód prawy i tak jest nowy, bo stary gumowy się okazał pęknięty.

Czy może chodzi Ci o układ ezektora? Ezektor mam nowy kupiony niedawno, więc on jest drożny - tak samo w sumie jak stary. Z tego co czytałem w necie kiedyś to ezektor jest sporym problemem ale przy silniku ACK. W AAH to w sumie wg mnie jest po prostu trójnikiem - przepuszcza we wszystkie strony, jedynie z nieco różną - nieznaczną - przepustowością.

Co tam jest na tym zdjęciu nr 2? Może tam gdzie są wkręcane czujniki oleju jest nieszczelność? Bo najbardziej to właśnie mi leci z lewej strony (siedząc za kierownicą).

Czy to co jest na zdjęciu nr 2 to jest "zestaw" czujników ciśnienia oleju ze schematu poniżej?

Obrazek

Nie mogę nigdzie znaleźć zdjęcia tyłu silnika AAH żeby dokładnie zaznaczyć to miejsce, ale wydaje mi się, że może to być to. Bo chyba czujniki są wkręcane powyżej poziomu górnej misy olejowej, a to pocenie/wyciek jest najbardziej widoczny z lewej strony (siedząc za kierownicą). WG Etki są tam jakieś uszczelki.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ostatnie zdjecie gdzie jest napisane w glebi to wlasnie w tym meijscu góra idzie odma do tej puchy...czesto jest peknieta...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No i niestety duperela ten wyciek to nie będzie. Zajrzałem dziś pod auto - misa dolna dookoła upocona, powyżej również trochę widać oleju na ściankach górnej misy. Ale najgorzej to wygląda na styku silnik (a w sumie górna misa olejowa) - skrzynia automatyczna.

No i teraz pytanie zasadnicze: czy widoczne na zdjęciach wycieki to jedynie (OBY!!!!) wycieki spod uszczelki górnej misy olejowej - czy te wycieki to (OBY NIE!!! bo znowu pójdzie ponad tysiak na wytagranie silnika) uszczelniacz tylni na wale korbowym?

Patrząc na zdjęcie tyłu górnej misy olejowej przypuszczam, że wyciekający spod uszczelki górnej misy olejowej olej silnikowy wypływa dołem poprzez te otwory w obudowie misy - te dwa pionowe wycięcia w dolnej krawędzi obudowy (na samym dole):
Obrazek
(Zdjęcie z aukcji użytkownika - http://allegro.pl/my_page.php?uid=2996542 - może nie będzie "dymu" że się nim posłużyłem :))

Jak wiadomo na podstawie schematu z Etki - misa ma jedynie uszczelkę od góry - czyli na łączeniu z blokiem silnika. Nie ma żadnej uszczelki na łączeniu misa - skrzynia biegów. Tak wiec domyślam się, że puszcza uszczelka górnej misy olejowej - przepuszcza olej do tej komory pomiędzy misą a dzwonem skrzyni, a stamtąd wypływa na zewnątrz - rzygając podczas jazdy do tyłu.

Na podstawie tego zdjęcia - http://s1.directupload.net/file/d/2651/huc8dolx_jpg.htm - można zobaczyć tył silnika z odłączoną skrzynią. U mnie właśnie jest uchlapany w oleju jedynie dzwon skrzyni tak plus minus na poziomie misy. Od góry i po bokach idąc w dół połączenie silnik - skrzynia mam suche. Rozrusznik jest w ubabrany w oleju, ale chyba to będą jeszcze pozostałości po wycieku z głowic - lewą stronę silnika kiedyś trochę domyłem, za prawą się nie brałem (rozrusznik jest w mazi olej/piach).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na ostatnim zdjęciu są dwa miejsca:
1. Na samej górze jest jakby osłona z blachy - co tam jest zamontowane?
2. Na lewo od bagnetu oleju ASB zaznaczyłem strzałką otwór w dzwonie - po co on jest? Jak się domyślam przez niego można zajrzeć do wnętrza tej "komory" pomiędzy silnikiem a skrzynią? W przypadku manuala jest tam koło zamachowe - http://s7.directupload.net/file/d/2651/gl6h3ckw_jpg.htm. A co jest w przypadku automatycznej skrzyni?

Co wy na to? Liczę, że do zrobienia będzie jedynie na durna misa - górna i dolna - i w końcu zakończą się moje wycieki i dolewanie oleju do silnika. Na swój rozum wykluczam raczej uszczelniacz na wale - oby tylko nie to, bo za wytarganie silnika i ten "kołnierz uszczelniający" będący w komplecie z uszczelniaczem to pewnie lekko licząc 1200 zł ulotni się z portfela szybko ...... Tfu, tfu - oby nie, bo się pochlastam przez to auto... :shock:
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

umyj wszystko bardzo dokładnie o dopiero oglądamy skad wali...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Umyje, umyje, ale już teraz widzę gdzie jest olej świeży, a gdzie zaschnięte błoto olejowe. Nie mam kanału i dlatego te zdjęcia takie kiepskie.

A ten otwór to do czego? To już drugi z tej strony, razem z tym z pierwszego posta - po co te dwa otwory są?

Edycja.
No i jak będe mył silnik, to przez te otwory woda czy dimer czy benzyna dostaną się do wnętrza tej komory przecież. Nic się nie stanie? Z tego co czytam to zamiat koła zamachowego to tam jest zamontowany konwerter. Po zdjęciu górnej misy on będzie w połowie widoczny? Tak na logikę i po zdjęciach rozumuje - poprawnie?

edycja 2.
Pamiętacie zdjęcie gąbeczki zamontowanej przy sankach:
Obrazek

To teraz już wiadomo po co to było - żeby wyłapać wyciek z tyłu silnika. Gąbka była wsadzona właśnie nad tymi otworami w misce olejowej. Była, bo ostatnio wymieniałem gumy stabilizatora oraz osłonę przegubu i mechanik pewnie wyciągnął te gąbkę "z ciekawości". Tak przypuszczam, że to mechanik bo jak mi auto odstawił i podjechał pod dom to coś mi "tak znajomo" lekko śmierdziało spalonym olejem. Podejrzewałem, że auto dostało po tyłku, ale okazuje się, że teraz gąbki już nie ma, więc olej wycieka i leci swobodnie na katalizatory.

Znowu robi się ciekawie.... Bo albo to jednak będzie uszczelniacz na wale (wymiana znowu wygeneruje spore koszty), albo będzie to tylko misa - ale, jeśli to będzie druga wersja (mam taką nadzieje!) to weźcie mi wytłumaczcie - po jakiego takie druciarstwo ze strony FilipW? Przecież usunięcie wycieku misy to ok 400 zł - a jemu chciało się coś dospawać i jeździć z gąbką - "pochłaniaczem oleju". "Pasjonat co wszystko wymienia na czas" :kwasny:
Ostatnio zmieniony 2012-08-23, 08:30 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Znalazłem na innym forum zdjęcia spodu silnika (chyba to AAH, ale tak czy siak wygląda identycznie) bez misy olejowej - http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18700686. No i widać, że po zdjęciu misy odsłania się prawie połowa koła zamachowego/konwertera (jeśli to ASB).

Obrazek

Więc teoretycznie olej na tyle silnika to może być przeciek spod uszczelki górnej misy do przestrzeni dzwona skrzyni gdzie jest konwerter i później to wycieka na dół. Z drugiej strony to może być uszczelniacz, ale w sumie wtedy to powinien być dzwoń ubabrany w oleju na całym obwodzie :?: :?: - u mnie góra i boki po zrobieniu głowic suchutkie. Nie zostaje nic innego jak dać auto do mechanika ponownie i zrzucić misę całkowicie, uszczelnić i ... modlić się, żeby to nie "kołnierz uszczelniający" z simeringiem wału.

EDIT.
Tutaj kolejne foto silnika tył i przód - V6 na pewno, ale nie wiem czy to AAH. http://forums.audiworld.com/showpost.ph ... ostcount=3
Ostatnio zmieniony 2012-08-26, 15:52 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Rozmawiałem dziś z mechanikiem co robił głowice. Na początku października auto idzie do niego i będzie wyciągany silnik. Do wymiany uszczelki misy oraz uszczelniacz na wale z tyłu. Koszt ok 450 zł za robotę, części pewnie ok 150 zł wyjdą.

W każdym razie w najbliższych dniach umyję dokładnie dół silnika, wymienię uszczelki dolej misy i chłodnicy oleju (to samemu chyba dam radę zrobić) i zobaczymy co wyjdzie. Z misy cieknie na pewno, co do uszczelniacza pewien nie jestem, ale rozmawiałem z pewnym mechanikiem i wg niego będzie to uszczelniacz - powiedziałem mu jak to wygląda "mniej więcej" i mówi, że jeśli to uszczelniacz tylni wału to góra dzwonu będzie i tak sucha, więc moja teoria że to z misy może okazać się fałszywa.

Oleju "nominalnie" ucieka dosyć sporo, bo ostatnio zrobiłem ok 600 km i musiałem dolać ok 300 ml, żeby dobić do poprzedniego stanu. Ostatnio autem nie jeździłem (przerobiłem LPG i czekam na ustawienie u gaziarza - samemu przy automacie nie byłem w stanie zebrać map PB) i dolna misa upocona dosyć znacznie i to po kilku dniach postoju.

Za zrobienie samej misy mechanik z Zawidzy (ten co robił głowice) powiedział mi 300 zł za robotę, więc chyba nie będę się już szczypał i za 450 zł niech wytarga silnik i zrobi "na stole" misy i uszczelniacz - no i wtedy będzie w sumie wszytko chyba przy silniku uszczelnione. Przy okazji wymieni zaworki w głowicy, żebym już klekotu nie miał przy rozruchu, obejrzy wał, pomierzymy kompresję .... jak szaleć to na całego, powymieniam co się da i w końcu będzie jazda bez stresu, że "stuka, puka, ciece" :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Odkopię wątek. Wziąłem się w końcu .... po dwóch :mrgreen: latach .... za umycie silnika. Dimer coś tam wymył, ale jeszcze nie do końca.

W każdym razie - co to jest na fotce wkręcone w blok silnika? Jest to lewa strona:
Obrazek

Czy może stamtąd ciec olej? Może nie widać tego dokładnie na zdjęciu, ale ten zaciek oleju to jest po kilku dosłownie minutach od mycia i bardziej mi to wygląda, że ścieka z góry a nie spod uszczelki górnej misy.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
WojtasTaba
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2019-04-22, 23:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: OLN

Post autor: WojtasTaba »

Cześć,
czy udało się ustalić co to jest za czujnik z postu powyżej? Mi również z niego się sączy, ale nie jestem w stanie ustalić w Etce co to za czujnik.
Może ktoś potrafi nawet podać numer części?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”