ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ALL] Nierówne ustawienie kierownicy
Autor Wiadomość
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
  Wysłany: |12 Kwi 2019|, o 00:58   [ALL] Nierówne ustawienie kierownicy

Witam wszystkich :) To mój pierwszy temat na forum.

Nabyłem niedawno A6 C4 sedan, i mam pierwszy problem. Jeśli ustawię kierownicę równo, bez skręcania to auto skręca w prawo, jeśli skontruję to jedzie prosto. Sama kierownica ma też delikatne luzy tj. drobne ruchy nie działające na ruchy kół.

Po obejrzeniu podwozia wiem że muszę wymienić gumę stabilizatora, osłony przegubu i od sworznia. Wszystko to tyczy się prawego koła.

Auto jest w dobrym stanie wizualnym, lecz najprawdopodobniej było bite w lewy błotnik bo jest większa szczelina między ni m a maską, w stosunku do drugiego błotnika. (Sprzedawca mówił że tylko był ściągany i malowany)

Dziękuję za pomoc!
Ostatnio zmieniony przez kobalto |13 Kwi 2019|, o 14:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 141
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |12 Kwi 2019|, o 14:01   

Trzeba jechać na szarpaki dokładnie sprawdzić gdzie są luzy. Wymienić zużyte części i dopiero jechać na ustawienie zbieżności tu nie ma kompromisów. Samochód świeżo nabyty szczególnie powinien przejść solidną ścieżkę diagnostyczną to dla Twojego bezpieczeństwa i innych.Nie wiesz kto wcześniej tym jeździł i co przy nim robił i jakie przygody miał. Przy okazji ustawiania zbieżności wyjdzie czy był ewentualnie bity czy nie na wydruku (kąt znoszenia) i przy okazji ustawią Ci kierownicę na wprost. Przestawienie kierownicy żeby była prosto nie rozwiązuje problemu (kierownicę można zdjąć przestawić na frezach i przykręcić z powrotem a nie o to chodzi.
 
 
     
kobalto 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: NWM
Pojemność silnika: 1800cm3
Dołączył: 12 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Bytom
Wysłany: |12 Kwi 2019|, o 14:46   

Zgadza się, jest parę dobnych rzeczy do wymiany. Dziś rozmawiałem ze sprzedawcą, poinformował mnie iż zapomniał wspomnieć o tym że była wymieniana poduszka przy lewym kole i musiało zostać coś niedokładnie zrobione, i polecił żebym odkręcił kierownicę i to poprawił.


Niemniej, zrobię też to wszystko co powyżej i sprawdzę zbieżność.

Czy jeśli auto było lekko bite w lewy błotnik to czy jest szansa ustawienia tej (potencjalnie) złej geometrii do ładu-składu? :->

PS. Dzięki za odpowiedź!
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 125
Skąd: opolskie
Wysłany: |12 Kwi 2019|, o 21:11   

Mało który diagnosta ogarnia ten samochód na szarpakach, bo tam zwyczajnie nic nie widać Mogą być wybite przednie poduszki sań i diagnosta powie, że są dobre.

Co do znoszenia. Jeżeli masz sumujące się luzy na krzyżaku, maglownicy i mocowaniu drążków kierowniczych to nie ma uja, nie ustawi zbieżności tak, żeby auto nie ściągało. Debile robią zbieżność na komputerach, nie sprawdzają nawet ciśnienia w kołach ani nie kontrolują luzów w zawieszeniu. Ważne, że się świeci na zielono to uznają, że jest dobrze.

Do sprawdzenia masz zarówno poduszki przedniej ławy i tulejki drążków kierowniczych. Musi to wykonać kumaty majster, a nie niemota na szarpakach ;) Powodzenia.
Patent z przestawieniem kierownicy ma uzasadnienie tylko w przypadku kiedy puścisz kierownicę, kierownica się przekrzywia, ALE auto jedzie prosto.

Szpara między maską a błotnikiem może wynikać albo z kiepskiego montażu albo błotnik jest kiepskim zamiennikiem.
Ostatnio zmieniony przez q_dancer1 |12 Kwi 2019|, o 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
void 
Junior Admin



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2004
Oznaczenie silnika: BEX
Pojemność silnika: 1781
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 129
Skąd: Gdańsk/Grudziądz
Wysłany: |13 Kwi 2019|, o 01:05   

Zastosuj tagi w temacie. Uprości to nam wszystkim życie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14