[A6-2.8 AAH] Gaśnie przy przełączeniu na lpg

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

[A6-2.8 AAH] Gaśnie przy przełączeniu na lpg

Post autor: przemek198787 »

Koledzy mam taki problem, odpalam autko chodzi sobie normalnie na biegu jałowym silnik powoli łapie temperaturę i w momencie gdy przełącza mi na lpg następuję spadek obrotów i silnik gaśnie, wymieniłem filtry problem nie ustał wnioskuę, że problem leży albo w zbyt niskiej temperaturze parownika lub spadek ciśnienia gazu następuję, na ciepłym też potrafi się zdławić i zgasnąć. Instalacja stag 300 plus, posiadam kabel i oprogramowanie, tylko nie bardzo jeszcze wiem na co zwrócić uwagę przy diagnostyce, kabel mam dopiero od tygodnia i jedyne co zrobiłem przy jego użyciu do tej pory to kasowanie inetrwału serwisu instalacji. Może ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny dokładnie
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

W mojej instalacji gazowej pomogło czyszczenie wtryskiwaczy bo były zasyfione. A jak już chodzi na gazie, to chodzi ładnie czy nierówno silnik pracuje (prycha parcha) czy jak zwał tak zwał ? :)

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
judas11
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2015-01-30, 18:21
Imię: Darek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Pomorskie

Post autor: judas11 »

Zaczął bym najpierw od układu zapłonowego, nawet gdy nie jest główną przyczyną warto go zmienić na nowy dobrej jakości - świece, kable - podstawa. Przerywanie podczas przyspieszania oraz wypadanie zapłonu na wolnych obrotach często gęsto się z tego bierze. Co do gaśnięcia do sprawdzenia temperatura przejścia oraz czujniki temperatury i obowiązkowo mapa gazu. Może mieć zbyt małe dawki i po prostu umiera - może też mieć za dużo powietrza i też będzie kulał. Przyczyn dużo, po kolei trzeba eliminować od najmniejszych czynników zaczynając.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

kasiarka pisze:W mojej instalacji gazowej pomogło czyszczenie wtryskiwaczy bo były zasyfione. A jak już chodzi na gazie, to chodzi ładnie czy nierówno silnik pracuje (prycha parcha) czy jak zwał tak zwał ? :)
Na gazie chodzi bez zarzutów dobrze przyśpiesza.
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Przyczyn może być sporo ale najpierw sprawdz w programie czy jak sie przełacza to jest ciśnienie gazu może ucieka podczas postoju i przy przełaczaniu nie zdąży sie napełnic gaz może schodzic przez kiepskie wtryski lub reduktor można wydłuzyc czas przełączania pomiedzy cyl. na 700-800ms zdązy wtedy dobic.
Przyczyna gasniecia moze byc duzy rozjazd w mapie na wolnych obr.
W jakiej temp.przełącza i jakie masz wtr.?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”