[Q-MAN.] Wymiana uszczelniaczy mostu

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[Q-MAN.] Wymiana uszczelniaczy mostu

Post autor: Surchon »

Witam. Mam mały problem - na dyferencjale widać ślady oleju. Według mnie winny będzie uszczelniacz lewej półosi. Tak to wygląda na zdjęciach:
ObrazekObrazek
I tutaj jeszcze LINK DO FILMIKU, który nagrałem. Może coś więcej uda się zobaczyć niż na fotkach.

I moje pytania - czy winny jest uszczelniacz lewej półosi? Jeśli tak to wymienić tylko jego czy może warto od razu wszystkie? Udało mi się dogrzebać do wszystkich numerów z corteco: prawy 12017270B 45x60x8 , lewy 01034693B 45x122x12 i wlotowy 01020536B 40x52x7. Oraz drugie równie ważne pytanie - czy taki laik jak ja z wiedzą na poziomie "nie umiem, ale to zrobię!" ogarnie samemu wymianę? Z tego co czytałem to odkręcić 6 śrub od przegubu zewnętrznego, jedną imbusową w jakiejś flanszy i wyciągnąć półośkę. Nie wydaje się jakoś bardzo skomplikowane - jak uważacie? I ostatnie pytanie - olej 75W90 byle jaki czy jakiś specjalny? Można dolać (wymieszać oleje) zanim zrobię z tą uszczelką? Po robocie myślę, aby wymienić całkowicie. Korek spustowy znalazłem (ta śruba od spodu bliżej tyłu widoczna na zdjęciu), a korek do wlewania będzie z której strony? Bo tak na szybko nie udało mi się znaleźć :/

Z góry dzięki za pomoc ;)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Witam ponownie. Pogrzebałem trochę w etce, pooglądałem schematy, poczytałem forum i pierwsze co zrobię to jutro pojadę zdemontować osłony i zobaczę dokładnie gdzie jest mokro. Myślę, że wymienię simeringi półosi tylko - tego od wału nie będę ruszał, bo to już dla mnie by było zbyt dużo jak na jeden raz :D Czy warto jego też od razu wymienić? Do wymiany jego wymiany chyba nie trzeba odkręcać półosi więc w razie czego będzie można to później bez problemu zrobić?

Wracając do uszczelniaczy półosi. Z tych dwóch schematów:
ObrazekObrazek
i informacji znalezionych na internecie wiem, że najpierw muszę zdemontować osłonę (śruby nr 16 i 16A - schemat drugi). Później odkręcam 6 śrub oznaczonych numerem 13 na schemacie drugim. Po ich odkręceniu muszę wyszarpać przegub(półoś?). Zrobić to w stronę koła czy na bok? - rozumiem, że trzeba sobie pomóc jakimś młotkiem/breszką? Po czym stukać? Po przesunięciu przegubu wykręcam śrubę nr 28 na schemacie pierwszym i wyciągam wał kołnierzowy nr 16. Następnie wyciągam uszczelniacz, wkładam nowy (przesmarować go olejem?) i składam wszystko w odwrotnej kolejności? Analogicznie przy prawej półosi? Przepraszam za tak banalne dla niektórych pytania, ale nigdy tego nie robiłem i są to moje pierwsze przygody z mechaniką. Proszę o poprawienie moich błędów i poradę ;)


Jeszcze mam pytanie odnośnie korka wlewu oleju - niestety w opisach na schematach nigdzie go nie znalazłem. Będzie to numer 30 na schemacie pierwszym? Olej lać 75W90 GL4?

Z góry dzięki za pomoc ;)
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Cześć
Półosie odkręcasz i po prostu odsuwasz na bok. Olej jak najbardziej polecam Shell 75w90 Spirax. Jeśli chodzi o uszczelniacze to z prawą stroną nie będziesz mieć problemów, natomiast lewa ciężko wychodzi. Jest tam specjałny duży uszczelniacz który niemało kosztuje, foto poniżej.
Obrazek
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, czyli wszystko tak jak napisałem, tak? U mnie właśnie leci chyba z lewej strony. Jutro się upewnię. Tak jak pisałem w pierwszym poście znalazłem te uszczelki z firmy Corteco - mają wszystkie 3. A co masz na myśli pisząc ciężko wychodzi?
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Jest dużej średnicy i ciężko się do niego dobrać, ja go przewierciłem blisko krawędzi i jakoś wydłubałem. Corteco jak najbardziej polecam, jakość oryginału. U siebie wymieniałem wszystkie uszczelniacze, trochę zabawy miałem również z tym przednim gdzie przykręcony jest wał. Ta flansza, w której siedzi uszczelniacz przykręcona jest dwiema śrubami na śrubokręt gwiazdkowy i tutaj był problem żeby je wykręcić. Po całej operacji doszedłem do wniosku, dużo łatwiej i przyjemniej byłoby po prostu wyciągnąć dyfer i zrobić wszystko na spokojnie na stole. Korek wlewowy masz po prawej stronie przy półosi.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, no nic. Będę próbował, może sobie poradzę - gorzej jeśli nie. Może jest wygodniej wyciągnąć i zrobić to na stole, ale ja nie mam niestety takiej możliwości. Mieszkam w bloku i nawet nie mam garażu. Będę to wszystko robił na najeździe "prawie" ogólnodostępnym. Jutro dokładnie obejrzę skąd mi leci i zdecyduję czy będę też wymieniał simering od strony wału - ale raczej go odpuszczę.

Dzięki śliczne za pomoc - mam nadzieję, że po takiej lekturze i kilku radach od Ciebie sobie poradzę. :ok:

PS: Mechanik mi powiedział 250zł-300zł za robociznę (wymianę tych trzech simeringów). Niby nie jakoś dużo, ale wolę zrobić sam. Przynajmniej się czegoś nauczę :-D

[ Dodano: |4 Mar 2019|, o 21:20 ]
Wrócę jeszcze na chwilę do tematu tego przedniego uszczelniacza od strony wału. Pogrzebałem trochę w internecie, znowu pooglądałem schematy i najbardziej przydatny był TEN temat i poniższe schematy:
ObrazekObrazek
Wywnioskowałem z tego, że muszę podeprzeć dyfer, zaznaczyć pozycję w jakiej zamocowany jest wał, odkręcić go (jutro dopiero zobaczę jak się go odkręca jak będę pod autem) i potem będę musiał zabrać się za flanszę oznaczoną numerem 6. Odkręcić śruby, które ją trzymają i wyciągnąć cały wał kołnierzowy (numer 25) z całą resztą części (od 19 do 24). Po wyciągnięciu tego będzie dostęp do uszczelki i oringu czy muszę to rozbierać? Będą potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia czy zrobię to z pomocą śrubokrętów/przecinaków/młotka? W ogóle do wymiany tych uszczelnień co warto jeszcze ze sobą wziąć? Będę dosyć kawałek od domu i nie bardzo będę miał możliwość po coś podjechać... Całą skrzynkę z kluczami wezmę (płaskie, grzechotki z nasadkami, imbusy, torxy), śrubokręty, młotki, kombinerki, breszkę - warto coś jeszcze brać? Co do samej wymiany to w TYM temacie jeszcze jest coś napisane o wymianie łożyska - warto to zrobić? Czy po prostu rozebrać to, wymienić uszczelniacz oraz oring i składać?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Wczoraj byłem przy aucie, pozdejmowałem te osłony, aby wszystko dobrze widzieć. Porobiłem zdjęcia, nagrałem film i na koniec umyłem wszystko. Obejrzałem dokładnie te uszczelniacze - od czoła jest wszystko suchutkie, od prawej strony tak samo, lewa uszczelka również wydaje się sucha (była w jednym miejscu "bardziej czarna" - tak jakby brudna lub trochę tłusta, ale to mogło ściec z góry). Ogólnie wydaje mi się, że to nie cieknie z uszczelek. Po oględzinach myślę, że wywaliło olej odpowietrznikiem - wokół niego było całe zawalone syfem (można też to zaobserwować na filmie), a raczej olej z uszczelki od strony półośki tak do góry by nie leciał? Ale czy jest to możliwe, aby olej wywaliło odpowietrznikiem? Dodatkowo bardzo mokro było przy korku spustowym - dokręciłem go i zobaczę co będzie za kilka dni, bo mogło to ścieknąć z góry. Oleju dolałem do maxa (dopóki się nie zaczęło wylewać korkiem wlewowym), ale brakowało go może 30ml. Co o tym wszystkim sądzicie? Mogło wywalić olej odpowietrznikiem? Na razie wszystko porządnie umyłem i za kilka dni pojadę znów zobaczyć jak to wygląda i może uda mi się coś zaobserwować...

Tutaj jest link do filmiku nagranego wczoraj. Przepraszam, ale w złą stronę trzymałem telefon :kwasny:

Jeszcze jedno pytanko - czy do wymiany uszczelki czołowej muszę demontować/luzować tą osłonę, której 2 śruby zaznaczyłem na zdjęciu poniżej?
Obrazek

Dzięki za pomoc i pozdrawiam ;)
bass16
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2018-12-07, 09:29
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: bass16 »

Musisz zdemontować tę osłonę, pod nią będziesz mieć dwie śruby gwiazdki o których mówiłem że są problematyczne przy wykręceniu. Z filmu którego podrzuciłeś moim zdaniem to jednak uszczelniacz, rozrzuca olej podczas jazdy dlatego masz wszędzie mokro.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

bass16, ok dzięki. Bo właśnie tak się zastanawiałem gdzie mogą być te śruby, o których mówiłeś... No nic - za kilka dni zerknę pod auto i zobaczę gdzie zrobiło się mokro i wtedy będę wiedział co i jak. Muszę jeszcze zobaczyć jak się zabrać do opuszczenia tej osłony - bo idą przez nią linki od ręcznego, a od strony prawej półosi ciężko będzie je poluzować i jeszcze wydech może przeszkadzać... No nic obejrzę to za kilka dni i się odezwę.

Dzięki za pomoc :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Wracam po ponad dwóch tygodniach i powiem szczerze, że jestem trochę zdziwiony. Przez 2 tygodnie i kilkaset kilometrów nie ma ani śladu wycieku. W takim razie będę jeździł i obserwował. Nie ruszam tego i poczekam aż się coś pojawi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”