ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[100-2.5TDI AAT] Modyfikacje, dobór turbiny/wtrysków
Autor Wiadomość
qeqe33x 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Adrian
Trakcja: Ośka
Wiek: 22
Dołączył: 10 Lut 2019
Posty: 2
Skąd: Nysa
  Wysłany: |10 Lut 2019|, o 19:37   [100-2.5TDI AAT] Modyfikacje, dobór turbiny/wtrysków

Cześć wszystkim!

Jakoś dwa lata temu zakupiłem 100 C3 (przedlift) w nienagannym stanie w dość atrakcyjnej cenie... Jednak po roku silnik 2.0D 70KM przestał spełniać moje wymagania i uznałem, że czas na coś mocniejszego. Tak oto do cygara wleciał silnik 2.5TDI AAT (95r.) 115KM. Jednak znów minęło trochę czasu i uznałem, że trzeba coś jeszcze podłubać przy nim. :-P Przechodząc do meritum sprawy...

Zastanawiam się nad kupnem turbiny z Volvo S80 2,4 D5 LIFT 2005r. GARRETT GT2052V. Jest to turbina VTG/VNT (zmienna geometria). No i teraz pytanie... Jak sterować tą turbiną? Gdzieś wyczytałem, że sterownik z VW LT (ANJ/AVR) posiada komputer, który steruje taką turbiną... Ktoś jest w stanie to potwierdzić, może miał styczność z takim przypadkiem? Kolejną kwestią jest montaż tej turbiny... Czy taki zabieg będzie wymagał jakiś wielkich rewolucji pod maską?

Czy montaż tej turbiny ma jakikolwiek sens? Zaznaczę, że domyślnie w moim AAT siedzi K16, dosyć zdrowa.

Druga sprawa, to wtryski. Jakie polecacie? Osobiście brałem pod uwagę te z AEL, bądź 0.216 od WUZETEM. Do tego pompa od AHY/AXG.

Z mocą celuję w okolice 200KM.

PS.: Do tego zamierzam dorzucić jakiś spory intercooler.
PS1.: Również chłodnica będzie zmieniona.
PS2.: Czy skrzynia z 2.5TDI 1T to wytrzyma?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc. :->
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 26 razy
Wiek: 30
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 1030
Skąd: Warszowice
Wysłany: |10 Lut 2019|, o 20:09   

Najlepiej podmienić sterownik na edc15VM+ programowalny po obd2 ja przerabiam takie sterowniki od 1,9 tdi pod 2,5 tdi usuwam IMMO przerabiam instalacje ogólnie robię wszystko co jest potrzebne pod montaż VNT również ze strony mechanicznej
_________________
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13