ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.8 AAH] Płyn chłodniczy długo się nagrzewa
Autor Wiadomość
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 21
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 134
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |23 Sty 2019|, o 19:53   

Paaweell, dzięki za schemat. Mniej więcej wiedziałem gdzie to jest, schemat jeszcze trochę mnie nakierował - będę mógł po przewodach sprawdzić czy to to, czy mam szukać jeszcze gdzieś. Jedynym problemem jest pogoda - grzebanie przy aucie przy -5/-8 stopniach nie jest najprzyjemniejsze, a aby tam głębiej zajrzeć to już trzeba coś rozbierać.

Pytanie czy mam szukać dalej czy to będzie ten czujnik? Jutro zerknę na te przewody czy one idą tak jak na schemacie czy to co innego.
 
 
     
carpedanse 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Dołączył: 12 Cze 2017
Posty: 3
Skąd: Wroclaw
Wysłany: |30 Sty 2019|, o 20:35   

Borykam się z podobnym problemem związanym z "niedogrzaniem" silnika
na trasie. Sprawdziłem dzisiaj dostępność i cenę czujnika temperatury G110
w ASO... 735 PLN, brak na stanie w Polsce. :)
W związku z zaporową ceną części zamiennej, ktoś może polecić sprawdzony
zamiennik ?
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 863
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |5 Lut 2019|, o 19:37   

Czujnik 3/4 pinowy (siedząc za kierownicą to będzie na za prawą głowicą) to jest tylko na zegary + odcięcie kompresora klimatyzacji przy temperaturze powyżej 120*C. Czujnik 2 pinowy daje dane dla ECU. W silnikach 5 cylindrowych AEL/AAN był dodatkowy czujnik gdzieś przy chłodnicy chyba - to on daje w TYCH modelach informacje dla klimatronika na kanał 51. Reszta silników nie ma tego czujnika i na kanale 51 po prostu po przekręceniu kluczyka temperatura będzie sobie rosła przez kilka sekund sama.

Podstawa to odpowietrzenie układu - żeby to zrobić to trzeba wykręcić - tak wykręcić - odwietrznik na wężu idącym do nagrzewnicy. Jak tam wam będzie sikać płyn to wtedy dopiero wkręcacie śrubeczkę plastikową i:
- popuszczacie śrubkę i podnosicie obroty, żeby pompa wody lepiej pompowała
- zakręcacie śrubkę na podniesionych obrotach..
i tak kilka razy.

Co do wentylatorów i temperatury 95*C-97*C - przerabiałem temat. Jak chcesz to kup sobie czujnik Topran - tak tego chińczyka - który ma o kilka stopni wcześniejszy prób załączania wentylatorów niż oryginał. Na 100% kiedyś podawałem na forum nr bo sam go kupiłem do swojej AAH. I od tamtego momentu nie miałem nigdy więcej jak 95*C. To że wentylatory się załączają z opóźnieniem to wina położenia czujnika włączającego wentylatory i dwóch pozostałych czujników - na zegary i ECU. Czujnik do wentyaltorów jest przy chłodnicy, a pozostałe czujniki są na rurach od głowic - no na logikę, zawsze przy głowicach będzie cieplejszy płyn. Nie przejmowałbym się tym - sam pamiętam, że miewałem nawet i 105*C i nic się nie działo. Ale pod koniec kupiłem tego Toprana i wtedy już tak wysokich temperatur nie miałem.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 21
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 134
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |19 Lut 2019|, o 19:26   

Witam ponownie. W końcu zrobiło się ciepło i mogłem coś pogrzebać przy aucie. Udało się uporać z kontrolką poduszek powietrznych - ale szczerze powiem, że nie wiem co pomogło. Posprawdzałem masy, poruszałem kablami, pojeździłem i usunąłem błędy. Na razie kontrolka poduszek gaśnie od razu, błędów w tym sterowniku brak. Co dziwne błąd 01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68) też się nie pojawia - chyba się klapka sama naprawiła. Więc został tylko jeden problem/błąd: 00799 - Coolant Temperature Sensor (G110). Dzisiaj pogrzebałem trochę przy aucie i udało mi się dostać do tego czujnika:

Jak widać ma on 3 piny - z tego co udało mi się na forum znaleźć to dlatego, że nie ma tam już kabelka od masy. Znalazłem na forum numer czujnika 034919369C, ale to do 2,3 chyba. Podjadę gdzieś do sklepu i może uda się coś znaleźć :) Pozostaje tylko pytanie jak z jego wymianą? Z tego co mi się udało zobaczyć będę potrzebował jakiejś długiej nasadki - wie ktoś może jaki rozmiar? Czujnik wymieniać na zimnym silniku - coś jeszcze powinienem wiedzieć? Czy po prostu wykręcić, wkręcić nowy i gotowe?

Przy rozbieraniu tej puchy ze znaczkiem v6 (podpowie ktoś jak się profesjonalnie nazywa?) odpiąłem też przewody odmy - były zawalone :O

Jest tam troszkę oleju - ale przede wszystkim była masa "masła" lub jak kto woli tej takiej dziwnej mazi (na bagnecie i pod korkiem oleju nie ma śladu). Przedmuchałem te przewody i wszystko wyleciało - syfu była masa. Ale skoro to tak wyglądało to coś chyba musi być nie tak? Może to być z powodu tego, że jeden peszel może być nieszczelny? Był ułamany i zostało to "sklejone' - dopiero będę to wymieniał i chyba zastosuję normalne przewody gumowe tak jak ktoś polecał. Oleju silnik praktycznie nie pobiera. Olej na którym jeżdżę to Valvoline Max Life 5w40. Odcinki robię najczęściej po minimum 15km, silnik pracuje na LPG. Kompresja była sprawdzana dosyć dawno, ale wszystko było ok. Zaraz będę wertował forum w poszukiwaniu informacji co z tym fantem zrobić, chyba że to jest normalne i po prostu trzeba to raz na jakiś czas wyczyścić? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Ostatnio zmieniony przez Surchon |19 Lut 2019|, o 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
bass16 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2800
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa

Wysłany: |19 Lut 2019|, o 22:09   

Cześć
Jestem właśnie po wymianie tego czujnika. Nr org 034919369C, kupiłem zamiennik Meyle 1148100000 i na razie śmiga. Nie podejrzewam czy u Ciebie akurat w tym czujniku tkwi problem, ma on trzy piny - jeden do wskaźnika na desce, drugi do kontrolki przegrzania auta (czerwony termometr) a trzeci do klimy. Ja bym stawiał raczej na ten drugi czujnik temperatury, dwupinowy który masz za głowicą po stronie kierowcy :) A i ten trzypinowy długa nasadka 32 :) Biały nalot w odmach to norma, skrapla się w nich woda, jeśli są szczelne ja bym na Twoim miejscu kupił odtłuszczacz do hamulców s sprayu i je tylko oczyścił, możesz ewentualnie wymienić w nich oringi.
Ostatnio zmieniony przez bass16 |19 Lut 2019|, o 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 21
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 134
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |20 Lut 2019|, o 05:14   

bass16, dzięki za potwierdzenie tego numeru. Teraz wiem, że kupię odpowiedni czujnik :D A co do Twoich podejrzeń. Komputer mówi, że boli go czujnik G110 - koledzy z forum powiedzieli, że to jest właśnie ten. Z tego co widzę na schemacie to ten o którym mówisz (po stronie kierowcy) ma oznaczenie G62, a w błędach jak byk stoi G110. Dodatkowo u mnie wskaźnik na desce trochę źle pokazuje - to by też wskazywało na ten czujnik :) Nasadka 32 - chyba nawet taką mam w zestawie, dzięki! :)

A co do tej odmy, to tego "nalotu" tam było tyle, że praktycznie nie było przepływu powietrza. To było dosłownie zatkane... Jedna jest pęknięta, więc nie jest szczelna. Nie wiem czy bawić się w szukanie tego czy nie zastąpić ich po prostu zwykłymi wężami... Co myślisz?
 
 
     
bass16 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2800
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 07 Gru 2018
Posty: 9
Skąd: Warszawa

Wysłany: |20 Lut 2019|, o 08:24   

Jak masz gdzieś dostęp do takiego przewodu gumowego to zamieniaj. Ja nie mogłem nigdzie namierzyć o takiej średnicy żeby mógł się ładnie ułożyć-są same podwójnie zbrojone.
 
     
Surchon 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Michał
Trakcja: Quattro
Wiek: 21
Dołączył: 15 Maj 2017
Posty: 134
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: |20 Lut 2019|, o 15:50   

bass16, mam koło siebie taki sklep i wydaje mi się, że będą tam takie przewody. Jedynie zastanawiam się nad tym jak zrobić te końcówki - nie chciałbym mieć 4 opasek zaciskowych tylko końcówki takie jak tutaj przy peszlu ;)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13