[A6-2.6 ABC] [A6-2.6 ABC] Filtr oleju 2.6

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
JestemDaveC4
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2018-10-07, 16:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

[A6-2.6 ABC] [A6-2.6 ABC] Filtr oleju 2.6

Post autor: JestemDaveC4 »

Witam, nie wiem czy ktoś miał podobny problem. Zamówiłem w sklepie motoryzacyjnym filtr oleju, sprawdzane po Vinie. Jak się okazało są dwie wersje. Jedna dłuższa(2,5 bar) druga grubsza ale krótsza i wydajniejsza(3bar). Według vin ma byc filtr krótszy. Oczywiście rozsądniej jest założyć ten co mam, dłuższy. Tylko czy zakładając teoretycznie lepszy i wydajniejszy filtr oleju (3bar) mogą wyniknąć z tego jakieś negatywne konsekwencje?
Ostatnio zmieniony 2019-01-26, 14:07 przez JestemDaveC4, łącznie zmieniany 2 razy.
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Moim zdaniem, powinieneś założyć ten który wchodzi po VIN i nie kombinować. Skoro taki przewidziała fabryka, żadnych negatywnych konsekwencji nie będzie,
carpedanse
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2017-06-12, 12:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wroclaw

Post autor: carpedanse »

Pozwolę sobie, podłączyć pod zadane pytanie. Ja u siebie używałem filtra firmy
Bosh 0 451 103 313 w specyfikacji jest zawarta informacja o ciśnieniu otwarcia
zaworu Bypass tzn. 3 Bar
Z kolei w filtrze firmy MAHLE OC 264 ten sam zawór otwiera się przy wartości
2.5 Bar-a.
Zastanawiam się czy nie korzystniej dla układu smarowania jest zainstalować
filtr z wyższą wartością ciśnienia otwarcia zaworu i tym samym
przeciwdziałać okresowemu "otwieraniu" się zaworu w filtrze i tym samym
smarowania silnika nie przefiltrowanym olejem ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”