[A6 C4] [HOW TO] Wymiana przegubów zewnętrznych

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

UP wrzucilem fotki ktore wygasły - niepamietam czy to akurat te same , cześć na pewno ;-)

Almanac, Twój link - świetna sprawa- na pewno lepiej to ukazuje niż sam czysty opis + fotki
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Panowie ile niutków jest do przykręcenia tej śruby 27?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Wg elsy 190nm + obrót o kąt 180 stopni
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Dodek pisze:Wg elsy 190nm + obrót o kąt 180 stopni
dzieki :ok:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Jc nie polecam tych ruville - lepiej dopłacić i wziąsć co innego - strasznie dupne mają te gumowe osłony
AEL INSIDE
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Panowie mam kilka pytań/spraw:
1) Czy ktoś mógłby odświeżyć zdjęcia? :P
2) Co najlepiej odkręcić do wymiany przegubu zewnętrznego? Drążek kierowniczy? Wahacz? Nie mam ściągacza do drążków i nie chciałbym nic uszkodzić.
3) Czy śrubę 27 mogę przykręcić na wyczucie czy mam pożyczać klucz dynamometryczny? Jak ważny jest moment dokręcania?
4) Przy jeździe autostradowej i obrotach 3000+ słychać takie buczenie - jakby ktoś tylko tubę uruchomił. Na luzie jest cisza. Czy to może być od przegubów zewnętrznych/wewnętrznych czy raczej odpada? Przeguby będę wymieniał, bo przy max skręcie czasami "cykają".

[ Dodano: |4 Lis 2019|, o 19:16 ]
Panowie mam kilka pytań/spraw:
1) Czy ktoś mógłby odświeżyć zdjęcia? :P
2) Co najlepiej odkręcić do wymiany przegubu zewnętrznego? Drążek kierowniczy? Wahacz? Nie mam ściągacza do drążków i nie chciałbym nic uszkodzić.
3) Czy śrubę 27 mogę przykręcić na wyczucie czy mam pożyczać klucz dynamometryczny? Jak ważny jest moment dokręcania?
4) Przy jeździe autostradowej i obrotach 3000+ słychać takie buczenie - jakby ktoś tylko tubę uruchomił. Na luzie jest cisza. Czy to może być od przegubów zewnętrznych/wewnętrznych czy raczej odpada? Przeguby będę wymieniał, bo przy max skręcie czasami "cykają".
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Surchon pisze:Panowie mam kilka pytań/spraw:
1) Czy ktoś mógłby odświeżyć zdjęcia?
2) Co najlepiej odkręcić do wymiany przegubu zewnętrznego? Drążek kierowniczy? Wahacz? Nie mam ściągacza do drążków i nie chciałbym nic uszkodzić.
3) Czy śrubę 27 mogę przykręcić na wyczucie czy mam pożyczać klucz dynamometryczny? Jak ważny jest moment dokręcania?
4) Przy jeździe autostradowej i obrotach 3000+ słychać takie buczenie - jakby ktoś tylko tubę uruchomił. Na luzie jest cisza. Czy to może być od przegubów zewnętrznych/wewnętrznych czy raczej odpada? Przeguby będę wymieniał, bo przy max skręcie czasami "cykają".

1. niestety zdjecia wyparowały - ale jedno sie zachowało:
2. Musisz kupić ściągacz do koncówek bez tego nic nie zrobisz-koszt ok 40zł trzeba zbijać koncówki z kolumny mcpersona by przegub wyszedł - zresztą to opisałem.
3. Nie bede doradzał twoje ryzyzko - ale powinieneś kupić sobie klucz dynanometryczny - przyda ci sie na 10 kolejnych lat. - najtanszy ok 70zł klikający , bo tych tanszych z wskazówką wychyłową nie polecam bo bardzo łątwo je uszkodzić - wystarczy ze raz spadnie i kosz.
jak ci sie przegub rozkreci bo za słabo rozkreciłeś - gdzies 200km od domu w srodku nocy co wtedy powiesz- szkoda było dać 70zł????
4. U ciebie jest Quattro wiec może buczeć wał , podpory , dyfer tylni , i przeguby wew - niewiadomo na którym kole - trzeba wsio rozkrecać i przegladnać.






















Obrazek
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”