[A6-2.5TDI AEL] Szarpnięcia silnika na wysokich obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

[A6-2.5TDI AEL] Szarpnięcia silnika na wysokich obrotach

Post autor: lesnik1892 »

Witam. Mam problem z pojedynczymi szarpnięciami silnika na wysokich obrotach. Od ok 3500 do ok 4200 obr/min pojawiają się szarpnięcia w tym przedziale , czasami jedno szarpnięcie, czasami trzy cztery. Daję logi do oceny. widać momęty w których kąt wtrysku nie jest taki jak zadany...

http://vaglogi.pl/log-004_P22z5f.html
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

widać że pompa nie wyrabia w wysokiej partii obrotów wklej jeszcze logi gr 000 w BS
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

http://vaglogi.pl/log-000_0zfbBj6.html

dodam jeszcze że daawka paliwa skacze w granicach 1mg 2.8-3.5mg . Sitko od n108 było bardzo zabrudzone opiłkami to wyczyściłem, ale szarpanie wciąż pozostało. Mam drugą pompę na części. Myślę o przełożeniu n108 i sprawdzeniu jak będzie.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Myślę że te objawy to wina nastawnika niż korpusu pompy
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

http://vaglogi.pl/log-008_wkmBk.html
wklejam jeszcze 008, nastawnik do czyszczenia?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Chrisowi kubeczko kiedyś tak szarpało - po rozkreceniu nastawnika okazało sie ze srubki sie poodkrecały bo pewnie nasi tu byli.
Rozkrecenie tego niejest jakoś bardzo skomplikowane - wystarczy tylko kupic nowe uszczelki i potem delikatnie montować - nic na siłe + obowiązkowo ustawianie dawki vag-comem.
Robota na 30min na lajcie
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Dodek, Ja obstawiam bardziej że będą opiłki skoro na N108 były to tam też będą. W każdym bądź razie na pewno trzeba tam zajrzeć.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Racja w 100% :ok:
AEL INSIDE
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Ogólnie to mam drugą pompe starą, i postanowilem z niej zdjąć nastawnik , wyczyścić i założyć do pompy na aucie. Z tego względu że jak bym zespół nastawnik to od tej starej a nie od tej która była regenerowana. Już po robocie tylko aku naładować i dawke ustawić bo jeszcze nie odpaliłem.

[ Dodano: |29 Gru 2018|, o 23:22 ]
Odpaliłem, pochodził z 10 sek i zgasł.Teraz odpala po paru sekundach ale odrazu gaśnie. Może jeszcze zapowietrzony... nie wiem. Co ciekawe to to że w gr 005 dawka startowa ostatniego startu jest 0.0 mg mimo że silnik odpalił. Wiecie może czemu jest 0.0mg ? Któryś lut od wtyczki póścił czy co ?...

[ Dodano: |30 Gru 2018|, o 12:16 ]
Odpalilem i chodzi. Nastawnik był ustawiony za bardzo w stronę małej dawki. Ustawilem dawkę, zrobilem loga, nie szarpie. Na 3 biegu do 120km/h bez żadnego szarpnięcia. Dzięk za pomoc. Zastanawiają mnie tylko te opiłki na n 108 skąd ich tyle tam w pompie po regeneracji. To takie "świeże" srebrne opiłki jakby wióry po wierceniu aluminium. Jeśli siedzą w pompie, to kto wie czy za jakiś czas znowu będzie szarpało...
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Zrobiłem 400 km i znowu zaczął szarpać...
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

musi być jakaś przyczyna że są te opiłki
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

W sobotę będę znowu patrzył na sitko czy są znowu po czyszczeniu. Narazie zmniejszylem trochę dawkę z 2.5 na 4 mg . Jutro zobaczę na rozgrzanym czy jest zmiana ale chyba dawka 2.5 mg to nue aż taka duża. Jak się okaże że na 4mg też szarpie i na sitku będą opiłki to trzeba będzie pompe rozbierać a tego nie robilem nigdy ale tam gdzie ją regenerowali to lepiej nie będe dawał...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Jak uszczelniałem u siebie nastawnik to nie było tam ani jednego opiłka a nalot 370kkm,
Tak mi sie wydaje ze mógł ktoś długo filtra paliwa nie zmieniać - zassało jakies syfy i poszło w pompe i teraz wychodzi.
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”