ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.8 AAH] Odpalanie na ciepłym silniku 2.8 aah
Autor Wiadomość
czarek1906 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |17 Gru 2018|, o 23:15   [A6-2.8 AAH] Odpalanie na ciepłym silniku 2.8 aah

Witam. Po doprowadzeniu audi do stanu uzywalnosci pozostał jeden spory problem.
Może od początku. Kupiłem tanio więc wiedziałem, że trochę będzie trzeba podłubać. Zrobiłem remont głowic, rozrząd, pełna eksploatacja, czujniki wału i halotron, moduł zapłonu, chłodnica i jeszcze by wymieniać. Przyjechałem do domu z Torunia(bez przygód) i po kilku dniach, pojechałem do miasta, nie mogłem bestii odpalić na parkingu. Macha w górę popatrzylem, posprawdzalem kostki itp. Auto odpalilo. Następny dzień to samo. Konkluzja- auto ewidentnie nie pali na ciepłym silniku. Można kręcić i nic. Zatem sprawdziłem, podczas kręcenia paliwo podaje, immo nie trzyma ale iskry brak. Teraz jak są chłody trzeba poczekać gdzieś 20-30 minut aby silnik się trochę schłodził i auto odpala od razu.
Co to może być że odcina zapłon?
Motor 2.8 aah,gaz sekwencja.
Szukałem problemu ale tam gdzie inni wychodzili z opresji u mnie brak powodzenia.
 
     
Paaweell 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Paweł
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: W-wa
Wysłany: |18 Gru 2018|, o 18:09   

Jeżeli nie podaje iskry to do sprawdzenia czujniki: Halla, Prędkości obrotowej silnika oraz punktu zapłonu. Te dwa ostatnie na początku sprawdź omomierzem.
 
     
zbig_wwl 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Zbyszek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 8
Skąd: Kobyłka
Wysłany: |18 Gru 2018|, o 20:51   

Zaopatrz się w kabelek - wydatek szybko się zwróci. Bez możliwości odczytu parametrów z ECU, to takie wróżenie z fusów i szklanej kuli. Moja wróżba - czujnik temperatury cieczy ;)
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl
 
     
czarek1906 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |18 Gru 2018|, o 21:55   

Kolego Paaweell, Hall wiem gdzie jest, ale dwa pozostałe? Mógłbyś podać lokalizację tych czujników? Ten na kole zamachowym to od prędkości obrotowej? No i jakie wartości powinny mieć w Ohm? Kupiłem ten na wale i Halla nowy ale czy zakładam stare czy nowe czy je pomieszam, że jeden nowy drugi stary problem ten sam. Na zimnym od razu odpala na rozgrzanym nie ma opcji.

Kolego zbig, czujnik temperatury (3 pinowy?) może zabierać iskrę? Nawet jak to odepne nic się nie dzieje.

A kabel mam ale nie mogę się połączyć że sterownikiem. Na dwóch komputerach klapa.
 
     
Paaweell 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Paweł
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 51
Skąd: W-wa
Wysłany: |23 Gru 2018|, o 00:15   

czarek1906, Jeden czujnik jest właśnie przy kole zamachowym. Jest to czujnik prędkości obrotowej silnika. Drugi czujnik tzw. punktu zapłonu jest na wale. W jego miejsce wkręca się blokadę przy wymianie rozrządu. Oba czujniki sprawdź omomierzem. Wtyczki od tych czujników, są przy podszybiu. Wartości powinny być w granicach 900 ohm.

Polecam ściągnąć sobie zeszyt SSP 130 - tam będziesz miał zobrazowaną dokładną lokalizację tych i innych czujników.
Ostatnio zmieniony przez Paaweell |23 Gru 2018|, o 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Bulbulator 
Adept



Moje Audi: S6
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC
Pojemność silnika: 4.2
Dołączył: 08 Paź 2017
Posty: 19
Skąd: Polska
Wysłany: |23 Gru 2018|, o 03:06   

Objawy wskazują na czujnik halla, cewke zapłonową, moduł zapłonowy.
 
     
zbig_wwl 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Zbyszek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 27 Lip 2018
Posty: 8
Skąd: Kobyłka
Wysłany: |23 Gru 2018|, o 23:49   

Co prawda w innym aucie, niż nasze poczciwe C4, ale objaw był podobny - nie palił na zimnym i były problemy z komunikacją z ECU - przyczyną okazały się zimne luty w przekaźniku, ECU nim sterowało i niejako samo sobie załączało napięcie, aby zasilić siebie (pewnie jakaś część wykonawczą ECU) i różne podzespoły sterowania i czujniowe silnika.
Po poprawieniu lutów auto odpala "od strzała" niezależnie od warunków, ale usterka strasznie upierdliwa do zdiagnozowania.
_________________
Pozdrawiam
zbig_wwl
 
     
czarek1906 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |13 Sty 2019|, o 22:20   

Wybaczcie przerwę ale miałem sporo pracy. Dalej problem pozostał i za nic nie mogę podłączyć się do ecu. Mam kts-a i jakiej opcji nie wybiorę brak połączenia.
Przy nagrzanym aucie odpinam oba czujniki temperatury i auto dalej nie odpala. Co lepiej, przy obecnych temperaturach musi postać około 40 minut i odpala normalnie, to stała tak z odpietymi w/w czujnikami i... bez zmian. Schlodzila się dopiero odpaliła. No witki opadają :-)
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 209
Skąd: Konin
Wysłany: |14 Sty 2019|, o 16:58   

Ja bym obstawiał że padł komputer sinika. Kolega miał podobne objawy ale w 2.6. Wymiana pomogła.
 
     
czarek1906 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |14 Sty 2019|, o 22:40   

Często i mnie nachodzi taka myśl ale.... poza tym nie mam żadnych innych problemów. Żadnych. Odpala rano czy po krótkim ostygnięciu wzorowo, żadnych anomali. Nawet jeśli jadę do pracy czy z pracy nie osiąga 90 stopni (blisko mam do roboty) odpala normalnie za każdym razem. Wszystko działa poprawnie.
To moja pierwsza audica i nie wiem na ile uszkodzony komputer może tak uprzykrzac życie. Na klimatroniku temp silnika bez anomali.
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 209
Skąd: Konin
Wysłany: |14 Sty 2019|, o 23:00   

Jeżeli masz masz problemy połączyć się z ecu to moim zdaniem siadł sterownik. Jeżeli masz jakiegoś ogarniętego elektronika to niech sprawdzi zimne luty albo czy jakaś ścieżka nie jest uszkodzona. Ewentualnie kup drugiego kompa na podmiankę.
 
     
kamilo 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: aah
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 32
Skąd: kraśnik
Wysłany: |16 Sty 2019|, o 09:07   

Witam.Jeżeli auto nie pali ci na ciepłym silniku na 80% obstawiałbym czujnik położenia wału korbowego.Sprawdź multimetrem na rozgrzanym,i zimnym silniku w kostce rezystancje 1 i 2 pin,powinna wynosić około 1 kΩ.
 
     
czarek1906 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 6
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |17 Sty 2019|, o 23:14   

Dobra Panowie problem rozwiązany. Okazało się, że uszkodzone były obydwa czujniki (punktu zapłonu i prędkości obrotowej silnika). Kupiłem nowe i... też były palnięte 🙂 teraz wymienione ma nowe (sprawdzalem w sklepie 🙂 )i jest wszystko w porządku.
Dziękuję za pomoc i wskazówki, Pozdrawiam.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13