[A6-2.8 AAH] Odpalanie na ciepłym silniku 2.8 aah

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

[A6-2.8 AAH] Odpalanie na ciepłym silniku 2.8 aah

Post autor: czarek1906 »

Witam. Po doprowadzeniu audi do stanu uzywalnosci pozostał jeden spory problem.
Może od początku. Kupiłem tanio więc wiedziałem, że trochę będzie trzeba podłubać. Zrobiłem remont głowic, rozrząd, pełna eksploatacja, czujniki wału i halotron, moduł zapłonu, chłodnica i jeszcze by wymieniać. Przyjechałem do domu z Torunia(bez przygód) i po kilku dniach, pojechałem do miasta, nie mogłem bestii odpalić na parkingu. Macha w górę popatrzylem, posprawdzalem kostki itp. Auto odpalilo. Następny dzień to samo. Konkluzja- auto ewidentnie nie pali na ciepłym silniku. Można kręcić i nic. Zatem sprawdziłem, podczas kręcenia paliwo podaje, immo nie trzyma ale iskry brak. Teraz jak są chłody trzeba poczekać gdzieś 20-30 minut aby silnik się trochę schłodził i auto odpala od razu.
Co to może być że odcina zapłon?
Motor 2.8 aah,gaz sekwencja.
Szukałem problemu ale tam gdzie inni wychodzili z opresji u mnie brak powodzenia.
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Jeżeli nie podaje iskry to do sprawdzenia czujniki: Halla, Prędkości obrotowej silnika oraz punktu zapłonu. Te dwa ostatnie na początku sprawdź omomierzem.
zbig_wwl
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2018-07-27, 16:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kobyłka

Post autor: zbig_wwl »

Zaopatrz się w kabelek - wydatek szybko się zwróci. Bez możliwości odczytu parametrów z ECU, to takie wróżenie z fusów i szklanej kuli. Moja wróżba - czujnik temperatury cieczy ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: czarek1906 »

Kolego Paaweell, Hall wiem gdzie jest, ale dwa pozostałe? Mógłbyś podać lokalizację tych czujników? Ten na kole zamachowym to od prędkości obrotowej? No i jakie wartości powinny mieć w Ohm? Kupiłem ten na wale i Halla nowy ale czy zakładam stare czy nowe czy je pomieszam, że jeden nowy drugi stary problem ten sam. Na zimnym od razu odpala na rozgrzanym nie ma opcji.

Kolego zbig, czujnik temperatury (3 pinowy?) może zabierać iskrę? Nawet jak to odepne nic się nie dzieje.

A kabel mam ale nie mogę się połączyć że sterownikiem. Na dwóch komputerach klapa.
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

czarek1906, Jeden czujnik jest właśnie przy kole zamachowym. Jest to czujnik prędkości obrotowej silnika. Drugi czujnik tzw. punktu zapłonu jest na wale. W jego miejsce wkręca się blokadę przy wymianie rozrządu. Oba czujniki sprawdź omomierzem. Wtyczki od tych czujników, są przy podszybiu. Wartości powinny być w granicach 900 ohm.

Polecam ściągnąć sobie zeszyt SSP 130 - tam będziesz miał zobrazowaną dokładną lokalizację tych i innych czujników.
Ostatnio zmieniony 2018-12-23, 00:15 przez Paaweell, łącznie zmieniany 1 raz.
Bulbulator
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-08, 10:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: Bulbulator »

Objawy wskazują na czujnik halla, cewke zapłonową, moduł zapłonowy.
zbig_wwl
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2018-07-27, 16:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kobyłka

Post autor: zbig_wwl »

Co prawda w innym aucie, niż nasze poczciwe C4, ale objaw był podobny - nie palił na zimnym i były problemy z komunikacją z ECU - przyczyną okazały się zimne luty w przekaźniku, ECU nim sterowało i niejako samo sobie załączało napięcie, aby zasilić siebie (pewnie jakaś część wykonawczą ECU) i różne podzespoły sterowania i czujniowe silnika.
Po poprawieniu lutów auto odpala "od strzała" niezależnie od warunków, ale usterka strasznie upierdliwa do zdiagnozowania.
Pozdrawiam
zbig_wwl
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: czarek1906 »

Wybaczcie przerwę ale miałem sporo pracy. Dalej problem pozostał i za nic nie mogę podłączyć się do ecu. Mam kts-a i jakiej opcji nie wybiorę brak połączenia.
Przy nagrzanym aucie odpinam oba czujniki temperatury i auto dalej nie odpala. Co lepiej, przy obecnych temperaturach musi postać około 40 minut i odpala normalnie, to stała tak z odpietymi w/w czujnikami i... bez zmian. Schlodzila się dopiero odpaliła. No witki opadają :-)
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Ja bym obstawiał że padł komputer sinika. Kolega miał podobne objawy ale w 2.6. Wymiana pomogła.
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: czarek1906 »

Często i mnie nachodzi taka myśl ale.... poza tym nie mam żadnych innych problemów. Żadnych. Odpala rano czy po krótkim ostygnięciu wzorowo, żadnych anomali. Nawet jeśli jadę do pracy czy z pracy nie osiąga 90 stopni (blisko mam do roboty) odpala normalnie za każdym razem. Wszystko działa poprawnie.
To moja pierwsza audica i nie wiem na ile uszkodzony komputer może tak uprzykrzac życie. Na klimatroniku temp silnika bez anomali.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Jeżeli masz masz problemy połączyć się z ecu to moim zdaniem siadł sterownik. Jeżeli masz jakiegoś ogarniętego elektronika to niech sprawdzi zimne luty albo czy jakaś ścieżka nie jest uszkodzona. Ewentualnie kup drugiego kompa na podmiankę.
kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

Witam.Jeżeli auto nie pali ci na ciepłym silniku na 80% obstawiałbym czujnik położenia wału korbowego.Sprawdź multimetrem na rozgrzanym,i zimnym silniku w kostce rezystancje 1 i 2 pin,powinna wynosić około 1 kΩ.
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: czarek1906 »

Dobra Panowie problem rozwiązany. Okazało się, że uszkodzone były obydwa czujniki (punktu zapłonu i prędkości obrotowej silnika). Kupiłem nowe i... też były palnięte 🙂 teraz wymienione ma nowe (sprawdzalem w sklepie 🙂 )i jest wszystko w porządku.
Dziękuję za pomoc i wskazówki, Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”