[A6 C4] Nie można wyłączyć silnika bez wyłączenia świateł.

Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

[A6 C4] Nie można wyłączyć silnika bez wyłączenia świateł.

Post autor: Pawel_Quattro »

Witam,

W mojej A6C4 AEL mam następujący problem:

- brak kluczyków w stacyjce, włączenie prawego kierunkowskazu powoduje włączenie zapłonu (zapalają się lampki na desce rozdzielczej); lewy kierunkowskaz pracuje normalnie.
- brak kluczyków w stacyjce, włączenie świateł również uruchamia zapłon.
- nie można zgasić silnika przy włączonych światłach lub prawym kierunkowskazie. Dopiero wyłączenie świateł powoduje wyłączenie silnika.

Podejrzewałem uszkodzenie kostki stacyjki, ale wygląda OK, styki na pająku również nie są popalone, wiązka przy zegarach i pod nogami kierowcy nie wygląda na uszkodzoną. Proszę o pomoc, bo skończyły mi się pomysły.

Ewidentnie mam gdzieś zwarcie...

Dodam, że po odlaczeniu kostki stacyjki kierunkowskazem nie włącza się już zaplon. Niestety manetka swiatel dalej uruchamia zaplon...
Ostatnio zmieniony 2018-12-09, 19:12 przez Pawel_Quattro, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Update:
Moim problemem jest włączenie prawych swiatel postojowych po przekreceniu kluczyka w stacyjce. Wyjęcie bezpiecznik nr 14 nic nie daje, po przekreceniu kluczyka zapala się prawa postojowki przód i tył. Wyjęcie przekaźnika/modułu oświetlenia (ten podwójny przekaznik pod maską) nic nie zmienia. Kostka stacyjki jest ok, podmieniłem ja. Myślę, że mam uszkodzona wiazke i przebicie na niej? Byłbym wdzięczny za schemat elektryczny oświetlenia i stacyjki.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Sprawdź wiązkę idącą do tylnej klapy w gumowej przelotce(jak otworzysz klapę to po lewej)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Kolego jeżeli można - co ta wiązka może mieć wspólnego z moim problemem? Będę wdzięczny za wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

To, że często przełamują się w niej kable, co prowadzi do zwarcia i różne cuda się dzieją a "idzie" ich tam kilkanaście sztuk. Zerknąć to minuta roboty, skoro posprawdzałeś tu i tam, a zwarcie musi być na sto procent gdzieś przecież :-)

schematy:
http://audi-c4.pl/dload.php?action=category&id=1
Ostatnio zmieniony 2018-12-11, 00:05 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Oczywiście sprawdzę te przewody dzisiaj po pracy, już pare razy wcześniej musiałem reanimować tą wiązkę.

Pytanie: czy ma ktoś może wiedzę który kabel idący od stacyjki odpowiedzialny jest za zgaszenie silnika? Chciałbym prześledzić stan tego konkretnego przewodu.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Coś takiego znalazłem:
rozpiska połączeń przy kostce stacyjki
30-przewód czerwony 2,5mm to stałe zasilanie z akumulatora
30- jak wyżęj
15-przewód czarny 4.0mm t napięcie po załączeniu kluczyka tzw zapłon
75-przewód żółto czarny 2,5 i 1,0mm to zasilanie odbiorników mocy (światła, ogrz. szyb itp)
P - szaro żółty to zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka
86S- czerwony 0,5mm to zasilanie radia. załącza się po włączeniu kluczyka a wyłącza dopiero po jego wyjęciu ze stacyjki
50- czerwono czarny zasilanie rozrusznika start
wszystkie sygnały to załączenie napięcia akumulatora 12V lub jego wyłączenie
Pawel_Quattro
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-10-15, 21:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Pawel_Quattro »

Dziękuję wszystkim za pomoc, okazało się że pod przekaźnikiem/modułem przepalonych żarówek zgrzały się dwa przewody - przewody rozdzieliłem I zaizolowałem na nowo. Po dordze zgubiłem gdzies buzzer - przestał działać, ale dzisiaj ogarnę wszystko!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”