[100-2.3 AAR] Problemy z odpaleniem na ciepłym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Kacy
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-07-09, 22:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pisz

[100-2.3 AAR] Problemy z odpaleniem na ciepłym

Post autor: Kacy »

Witam forumowicze!
Błagam pomóżcie, bo już nie mam pomysłów co mojej C4 dolega...
Auto to Audi 100 C4 z silnikiem AAR PB+Gaz z 1990 roku (pierwszy tydzień produkcji). Auto wiele przeszło, ale zostało kupione na dojazdy do pracy. Mam ją już 1,5 roku i trochę już zostało w niej zrobione. Tylko pojawił się nowy problem, audiczka odpala na zimnym z gazu i benzyny, ale jak już się troszkę rozgrzeje (nawet 50 stopni) to już nie odpala ani z gazu, ani z benzyny... Mało tego, nawet podczas jazdy po rozgrzaniu potrafi zgasnąć :-/ Czytałem wiele na forum i zacząłem sprawdzać. Po odłączeniu czujnika 2-pinowego auto idzie odpalić na ciepłym, nie ma najmniejszego problemu, ale mimo to potrafi zgasnąć podczas jazdy i nierówno zaczyna pracować przy dodawaniu gazu. Wymieniłem dziada. Nie pomogło. Iskra jest, ale wymieniłem cewkę wraz z modułem. Też nie pomogło. Gdzieś wyczytałem, że może czujnik Halla trzeba wymienić, więc też to zrobiłem i dalej nic! :( Auto jak było uziemione tak dalej jest..

Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi...

Może macie jakieś sugestie gdzie włożyć dalej łapy, bo mi brakuje pomysłów :cry:
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

z ciekawosci spytam ten czujnik 2 pinowy co piszesz to od czego jest?
Rym cym cym, z rury czarny dym.
Kacy
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-07-09, 22:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pisz

Post autor: Kacy »

O kurde nie napisałem sorki, czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Jego numer OEM: 034906161

Ja zakupiłem czujnik FAE: 33410

Jeszcze pytanie czy w kostce od tego czujnika napięcie powinno być na dwóch wejściach? Bo u mnie na jednym jest 5V, a na drugim 4,6V.

Ponawiam pytanie propo kostki, czy ktoś może kiedyś sprawdzał u siebie? Auto jak stało tak stoi dalej... :(
Ostatnio zmieniony 2018-11-17, 13:46 przez Kacy, łącznie zmieniany 2 razy.
Kacy
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-07-09, 22:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pisz

Post autor: Kacy »

A wiecie też może co to jest za czujnik, ten z przewodem brązowym? Przewód łączy się w kostce czujnika temperatury 4-pinowej.

Obrazek
Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

czujnik brązowy na tym samym krućcu jest od temp na liczniku i do klimatyzacji. miałem podobny problem jak u ciebie, zaznaczam że czujnik 2 pinowy FAE sie nadaje o kant dupy. one od nowości potrafią nie działać, kup orginalny bosch. problem powinien ustąpić czujnik wkręcony w głowicę z brązowym kabelkiem, nie wiem.... u mnie w moim 2.3 tego nie było
Ostatnio zmieniony 2018-11-18, 22:12 przez Adam, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Adam zważaj na slownictwo.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
krótki
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2017-01-11, 19:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: mazowieckie

Post autor: krótki »

Sprawdź podciśnienia. Ja kiedyś przy latarce dolewałem olej i krzywo zakręciłem korek. Zimny palił, bo ma wtrysk rozruchowy, po rozgrzaniu podciśnienie nie było w stanie unieść klapy i nie dostawał paliwa.
Kacy
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-07-09, 22:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pisz

Post autor: Kacy »

Niestety, ale kolega Adam ma rację, zmierzyłem ten czujnik FAE i lepiej nic nie mówić... Teraz czekam na czujnik Boscha, musiałem z internetu ściągać, bo sklepy w moim mieście twierdzą, że Boscha nie ma w hurtowniach już...

Czyli ten brązowy kabelek to już jakiś kolejny wynalazek poprzedniego właściciela, haha :lol:

krótki, dzięki za uwagę, ale z podciśnieniem u mnie w porządku :-D

No nic, teraz czekać na nowy czujnik i dam znać czy faktycznie pomoże (OBY!!) :mrgreen:


A dodam jeszcze, że mierzyłem też czujnik ERA w sklepie i też miał nieodpowiednie wartości, więc uważajcie na niego!

EDIT: Przyszedł czujnik, założyłem, ale nadal bez poprawy :-(
Ostatnio zmieniony 2018-11-23, 22:38 przez Kacy, łącznie zmieniany 1 raz.
Kacy
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-07-09, 22:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pisz

Post autor: Kacy »

Dobra, auto udało się uruchomić. W moim przypadku była skrzywiona blaszka przy dolocie w mikserze.

Temat do zamknięcia ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”