[S6-4.2 AEC] Jakie obroty na jałowym???

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

[S6-4.2 AEC] Jakie obroty na jałowym???

Post autor: NYGA »

Witam, jakie macie obroty w swoich AEC na jałowym na ssaniu oraz po nagrzaniu silnika?
Najlepiej wskazania z VAG, ewentualnie z licznika.
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Fajnie że temat ruszył pełną parą... :-D
Domyślam się że na forum nie ma tysięcy sztuk AEC, ale parę osób mogło by się wypowiedzieć co do obrotów na postoju.
W moim V8 mam i od zawsze miałem obroty w granicach 900rpm, a w 2.6 ABC 650rpm...co wydaje mi się dziwne od samego początku ponieważ w życiu miałem wiele V8 i żadna z nich nie miała tak wysokich obrotów.
Stąd moje zapytanie do kolegów...
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Sprawdził bym w swoich silnikach ale teraz zimno i musiał bym chwile czekać zanim się nagrzeją... Ale chyba faktycznie V6 (u mnie 2.8 ACK) chodzi wolniej i kultularniej niż V8. W V6 jest prostszy (chyba płaski) wał korbowy i może chodzić na niższych orotach. Chyba :-D

Jutro jak wróce z pracy ciepłym autem to popatrze co wskazuję obrotomierz ;-)

tu masz filmik z mojego ASR 4.2 na początku widać jak by wskazówka była 2 kreski poniżej 1000rmp
Ostatnio zmieniony 2018-11-02, 19:41 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Tomas dziękuje za odpowiedź.
W twoim 4.2 obstawiam obroty 620rpm patrząc na filmik.Niestety to silnik innej generacji i jest nowszy od AEC.
Najlepiej jakby się wypowiedzieli właściciele 4.2 AEC, ale jeszcze raz dzięki Tomas za info.
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

2.8 ACK
Obrazek
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Nadal nie ten silnik...
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Bulbulator
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-08, 10:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: Bulbulator »

Na zimnym z poziomu climatronica 700-750, na ciepłym 600-650, oraz na fizycznym pół grubości wskazówki nad 800.
Ostatnio zmieniony 2018-11-03, 17:24 przez Bulbulator, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Bulbulator pisze:Na zimnym z poziomu climatronica 700-750, na ciepłym 600-650, oraz na fizycznym pół grubości wskazówki nad 800.
I to jest konkretna odpowiedź Bulbulator!
Ja mam z poziomu klimatronika na ciepłym 750 -780rpm
Pytanie czy sobie zawracać tym głowę???
Może ktoś jeszcze się wypowie to będzie można uśrednić wynik ;-)
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Obrazek

u mnie tyle pokazuje, ale delikatnie falują + vag pokazuje błąd Halla, ale to do ogarnięcia na dniach sprawa :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

W każdym AEC które miałem/mam obroty były poniżej 800rpm (przedostatnia kreska przed 1000). Nigdy nie zwracałem uwagi dokładnie ile. Nie mam teraz swojego AEC pod ręką by zrobić fotkę (już zabunkrowana na zimę w garażu :P ). W pierwszym S6 obroty zawieszały mi się w okolicach 1000rpm, a czasem nawet wyżej ale pomogło ustawienie przepustnicy i czyszczenie krokowca co i Tobie polecam zrobić.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

Dziś wyczyściłem przepustnicę choć nie była brudna, bez wyciągania na zewnątrz tylko odkręciłem górę.
Wyczyściłem również silnik krokowy który też był czysty,Auto ma na dziś przejechane 135tys. nie pobiera oliwy to i dolot czysty...
Oglądając przepustnicę nie widziałem gdzie jest ten zderzak ze śrubką gdzie wkładamy szczelinomierz do regulacji, może ktoś mnie oświeci...
Nigdzie nie mogę znaleźć manuala jak wyregulować przepustnicę.
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

NYGA, czy ogarnąłeś temat zbyt wysokich obrotów?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
loveaudi86
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-09-18, 15:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ustrzyki dolne

Post autor: loveaudi86 »

Ja mam troszkę poniżej kreski przed ostatnia pod 1000..
Ostatnio zmieniony 2018-12-22, 16:24 przez loveaudi86, łącznie zmieniany 1 raz.
loveaudi86
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

kornikbp pisze:NYGA, czy ogarnąłeś temat zbyt wysokich obrotów?
Nie wiem czy jest sens dalej grzebać, obroty się nigdy nie zawieszały, nie falowały itp.
Jak na V-łkę są po prostu jak na moje za wysokie...może ten typ tak ma...
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-12-28, 09:10 przez pili, łącznie zmieniany 1 raz.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”