ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.8 ACK] Co wstawić zamiast katalizatorów
Autor Wiadomość
gitmar 
Moderator
S-gang




Moje Audi: S6+
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC + AHK
Pojemność silnika: 4170 + 4172
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 293
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: |1 Lis 2018|, o 01:58   

Kiedyś swego czasu (z 10 lat temu gdy jeździłem A6 C4 ACK) wstawiłem tłumiki przelotowe od RM Motors, jeden kat w aucie był pusty - słaby efekt akustyczny i niepoprawna praca silnika (nie pamiętam już czym to się objawiało). Po wymianie auto wyraźnie odżyło, wydech zrobił się cichy, auto gładko z dołu wkręcało się w obroty.
Teraz po latach skłaniał bym się jednak do wstawienia kata, albo sprawnej jeszcze używki albo jakiegoś zamiennika. Na każdym przeglądzie wkładają analizator spalin, zaglądają od spód przyglądając się układowi wydechowemu. Dla świętego spokoju lepiej nie rzeźbić za wiele.
_________________
S6 C4 Limo 4.2 V8 AEC automat LY9B - jest
S6 Plus Avant LZ5M - jest
A6 C5 Avant 2.4 V6 BDV quattro tiptronic - jest
 
     
judas11 
Adept




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Darek
Trakcja: Quattro
Wiek: 28
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Pomorskie
Wysłany: |1 Lis 2018|, o 23:45   

gitmar napisał/a:
Kiedyś swego czasu (z 10 lat temu gdy jeździłem A6 C4 ACK) wstawiłem tłumiki przelotowe od RM Motors, jeden kat w aucie był pusty - słaby efekt akustyczny i niepoprawna praca silnika (nie pamiętam już czym to się objawiało). Po wymianie auto wyraźnie odżyło, wydech zrobił się cichy, auto gładko z dołu wkręcało się w obroty.
Teraz po latach skłaniał bym się jednak do wstawienia kata, albo sprawnej jeszcze używki albo jakiegoś zamiennika. Na każdym przeglądzie wkładają analizator spalin, zaglądają od spód przyglądając się układowi wydechowemu. Dla świętego spokoju lepiej nie rzeźbić za wiele.


W następnym tygodniu będę montował nowe katy. W używane moim zdaniem nie ma się co bawić - to zawsze jest loteria. Ciekaw jestem różnicy zarówno w jeździe jak i samym dźwięku. Robię to właśnie dla świętego spokoju.
_________________

Ostatnio zmieniony przez judas11 |1 Lis 2018|, o 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 195
Skąd: Konin
Wysłany: |2 Lis 2018|, o 18:34   

judas11 napisał/a:
W następnym tygodniu będę montował nowe katy. W używane moim zdaniem nie ma się co bawić - to zawsze jest loteria. Ciekaw jestem różnicy zarówno w jeździe jak i samym dźwięku. Robię to właśnie dla świętego spokoju.


Daj znać jakie będą efekty.
 
     
judas11 
Adept




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2771
Imię: Darek
Trakcja: Quattro
Wiek: 28
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Pomorskie
Wysłany: |11 Lis 2018|, o 00:29   

lukaszz2369 napisał/a:


Daj znać jakie będą efekty.


Katy zamontowane. Jaki efekt? Inny dźwięk na ssaniu, nie grzechocze, bardziej jakby burczy. Podczas jazdy za to duża różnica do 3 tysięcy brzmi jakby to jakiś turbo-benzyna była, potem dopiero słychać V-kę. Narazie się przyzwyczajam, ale nawet mnie to bawi. Oczywiście przy spokojnym przyspieszaniu słychać delikatną różnicę, ale jest cicho. W trasie też cicho. Sądzę, że ostatni tłumik, który i tak mam w planach, troszkę wygładzi ten wydech.

Co do samego zbierania się czy pracy, hmm... Chyba tylko pomiar na hamowni by coś powiedział. Osobiście nie czuję różnicy, może trochę dół w okolicach 2 tysięcy jest bardziej elastyczny, ale to również może być placebo.

Dwa filmiki po jeździe, przed i po. Chodzi tylko o dzwięk, choć i tak cudów nie ma, bo nagrywane telefonem.

Przed
Po

Tak to wygląda z dołu.




Zainstalowane katalizatory to:
KATALIZATOR SPORTOWY AWG - 2.0l 100CPSI EURO2 50mm
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14