[A6-2.5TDI AAT] Wymiana uszczelniaczy zaworowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Gdy sie przypatrzeć jest niebieska poświata, no i ubytki okolo 1l na 1k km.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Może być uszczelka. Taki ubytek oleju albo przez uszczelkę albo turbo :/

Masło się robi w wodzie / dobywa wody ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 12:06 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Maszto, pisał wcześniej, że turbo zostało wymienione.. Więc to odpada, może i faktycznie uszczelka..
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Uszczelka, może być powodem spalania/ubywania płynu chłodniczego.
Ale chyba nie spalania oleju prawda ?

Spalanie oleju spowodowane może być przez turbo/uszczelniacze zaworowe/pierścienie.
Mam racje ?
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 17:09 przez Maszto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Maszto pisze:Ale chyba nie spalania oleju prawda ?
Niekoniecznie..
Maszto pisze:Spalanie oleju spowodowane może być przez turbo/uszczelniacze zaworowe/pierścienie.
Mam racje ?
No tak, ale mówisz, że uszczelniacze zaworowe wymienione, turbo wymienione.Trochę nie chcę mi się wierzyć, że masz zapieczone pierścienie.. :roll: Upewnij się na 100% czy to nie uszczelka pod głowicą.. Czy tak jak pisał kolega various, nie robi się majonez w wodzie ? Nie ubywa wody ? Nie napuchnięte węże ? Sam już nie wiem, a tą turbinkę to wymieniałeś na używaną/nową ? Czy regenerowałeś ?
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Chwilka, czegoś nie rozumiem.
Jeżeli uznajemy że pierścienie są dobre, oraz z uszczelniaczy nie puszczają oleju, to w jaki sposób uszczelka mogłaby spowodować ubytki oleju ?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Tak samo jak powoduje ubytek wody. W głowicy są kanały wodne i olejowe. Wystarczy że jest przeciek.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W sumie głupie podejście mechanika albo źle coś nam tłumaczysz, skoro już wymieniliście uszczelniacze to jak on stwierdził że to nie zamyka problemu, że dalej zjada olej? Odpalaliście, jeździłeś że takie stwierdzenia pada?
Maszto pisze:jeżeli uznajemy że pierścienie są dobre
Krążysz wokół najważniejszego i najprostszego testu jakim jest pomiar kompresji, auto masz u mechanika więc nie wiem dlaczego jeszcze tego nie wykonał...

Średnia kapitalka to koszt ok 1500-2500 zależnie co będzie wymagało zrobienia, z czego zrezygnujesz lub co sobie zażyczysz.
Sam szlif bloku R5 to 500zł, kpl nadwymiarowe tłoki z ringami zależnie od marki 600zł wzwyż, głowica prowadnice, zawory, szlif wału i nowe panewki... trzeba dobrze pomyśleć co jest koniecznie do zrobienia i policzyć sobie.
Taki remont kapitalny w prawidłowym jego znaczeniu (gdy wszystko jest do robienia) to koszt dla R5 wychodzi grubo ponad 3 tyś.

Mierz komprechę i nie myśl na razie o tych 3tyś :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Tzn mechanik wyciągnął stare uszczelniacze no i nie miały oznak zużycia ( wyciągnął jeden żeby ocenić stan) , był ładny sprężysty nie nadpalony. Więc z góry mi powiedział że problem tam raczej nie leży. Co do kompresji ma zostać wykonana jutro jak wszystko będzie poskładane więc będę coś więcej wiedział.

Co do mechanika, heh no muszę chyba pomyśleć nad jego zmianą bo niekiedy ciężko mi się z nim dogadać. Jest staranny i sumienny, ale mam wrażenie jakby diagnostyka sprawiała mu problem ? :-/
Ostatnio zmieniony 2012-08-31, 11:34 przez Maszto, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Moje byś zobaczył tez byś powiedział że czego ja się do nich przyczepiłem a pomogło.
Cieknące simmeringi wyglądają jak wyglądają, nie zobaczysz że są popękane, twarde czy przypalone a ciekną, średnica się powiększa, sprężynka nie ściąga jak trzeba i popuszcza. Porónaj średnice starych i nowych uszczelniaczy, delikatnie będą większe w starych.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

No mam nadzieje ze to pomoże :) Jeszcze kwestia oleju. Teraz jeżdżę na Mobil 10w40, mechanik sugeruje żeby może przejść na gęstszy. Co myślicie ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie. Taki minerał gęstszy będzie tylko zimny, gorący zrobi się bardziej wodnisty niz masz i w sumie jeszcze więcej ci go zeżre. Jak pomoże to dalej będziesz latał na tym mobilu a jak nie to tylko remont (zelży co wyjdzie) albo lanie selektora czy przepału wiadrami :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Po takim remoncie bez wahania przechodź na full syntetyk. Może mechanik czuje, że powietrze wali w miche - uszczelniłeś górę to wali teraz dołem. Pierścienie to nie jest wykluczone jak poprzedni właściciel nie dbał o auto. Koszt pierścieni to 70 PLN tylko nie pamiętam czy na tłok czy na wszystkie pięć.
Przy pomiarze kompresji obowiązkowo musisz być, i jeśli któryś cylinder będzie nie domagał do kapnij olejem na tłok i ponów pomiar.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Dobra wiadomość ! Dzisiaj dostałem od mechanika telefon że gdy zmieniał resztę uszczelniaczy okazało się że dwa były wypadnięte /luźne ! Więc to chyba było powodem. Dzisiaj odbieram autko, zalewam go znowu 10w40 i będę obserwował co się będzie działo.

Swoją drogą co mogło spowodować ich wypadnięcie ?

No i tak jak J.A.G mówił, nie należy oceniać stanu wszystkich uszczelniaczy, wyjmując tylko 1. :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-08-31, 11:36 przez Maszto, łącznie zmieniany 3 razy.
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

Odgrzewam.

Czy ktoś wie jaki był finał tej historii? Czy wymiana uszczelniaczy załatwiła problem brania oleju czy skończyło się na grubszym remoncie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”