[A6-2.8 ACK] Raz na 50 razy ciężko pali

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[A6-2.8 ACK] Raz na 50 razy ciężko pali

Post autor: hamish »

Cześć, mam taki problem jak w temacie - raz na dwa/trzy tygodnie mam problem z odpaleniem. Np. dzisiaj: zajechałem na stację benzynową, wszystko ślicznie pięknie cud miód orzeszki, zgasiłem, zatankowałem... I już nie odpaliłem. Przy pierwszej próbie złapał od razu, obrotomierz wskoczył na 1k obrotów i tak samo szybko zgasł. Potem musiałem kręcić jakieś 10 - 15 sekund żeby w ogóle zaczął łapać, dopiero po kolejnych kilku sekundach silnik zaskoczył i pracował jakby nigdy nic :evil:
Tak jak wyżej pisałem, dzieje się to dość rzadko, jednak za każdym razem identycznie, normalnie gaszę silnik jak zwykle a potem muszę kręcić jakieś 20 sekund żeby go odpalić. W tym czasie na gazie w trybie awaryjnym odpala normalnie, więc gdzieś problem leży po stronie benzyny...
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Może pompka się zawiesza? Kiedy filtr paliwa wymieniałeś?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Filtr paliwa wymieniany 21 marca - niecałe 9 tysięcy kilometrów temu.
Pompka dawałaby takie objawy? Ogólnie wszystko jest w porządku, na benzynie ma moc i w miarę dobrze pali, tylko co jakiś czas takie cyrki...
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Sprawdz czujnik polozenia walu z tylu glowocy strona kierowcy.
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Faktycznie może być przyczyną, ale chyba na gazie też by nie palił...
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Czujniki wałków zamieniłem ze sobą, od przodu był założony nowy, teraz jest z tyłu.
No i chyba nie pomogło... stety - niestety problem wystąpił znowu, ale dzięki temu mogłem nagrać jak to wygląda:



Teraz nawet było jeszcze gorzej, spod sklepu nie mogłem wyjechać bo co opalił, ja do ruszenia a on gaśnie :zly: Bez względu czy gaz czy benzyna...

Vag wywala takie błędy:
8 Znalezione:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 --- Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 --- Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 --- Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 --- Intermittent
Sonda od kierowcy i czujnik temperatury na pewno są do wymiany, przez nie pewnie też wywala błędy mieszanki, ale raczej nie jest to powodem takiego ciężkiego palenia.
Po skasowaniu i ponownym odpaleniu silnika wszystkie te błędy powróciły, po ponownym skasowaniu już się nie pokazują.
Ostatnio zmieniony 2018-07-16, 14:04 przez hamish, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nie słychać dopompowania paliwa przez pompkę, a nawet po założeniu nowej to słychać...
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

W Golfie III problem z ciężkim odpaleniem 1 na 10 lub więcej razy był spowodowany obejściem na immo. Może po stronie elektryki leży problem.
Ostatnio zmieniony 2018-07-16, 21:09 przez void, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Z tego co się pytałem kilku użytkowników ACK, w tej wersji silnikowej po włączeniu zapłonu pompka nie dopompowuje paliwa, zaczyna pracować dopiero w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Niby głupie ale jestem w stanie w to uwierzyć, bo nawet durna kontrolka check engine niby jest podłączona do ECU a jednak nie świeci.
Poza tym nie w tym problem, bo po całej nocy auto pali jak dziecko, 5 sekund po zgaszeniu już nie.
Immo wyrzucało jakiś tam błąd od cewki, chciałem przeczyścić wtyczkę ale styki w środku były jak nowe. Gdyby to było Immo to świeciłaby się kontrolka.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Problem występuje nadal.

Dodatkowo zauważyłem, że zdarza się to najczęściej na ciepłym silniku i po kilku minutowym postoju (tankowanie, sklep itp.).

Może być to wina czujnika położenia wału G28? Błędów w ecu żadnych.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Może to być przyczyna czujnika położenia wału. Mierzyłeś rezystancję czujnika? Piszesz, że masz do wymiany czujnik temperatury - wymień go, on też może wprowadzać zamieszanie.
Choć gdy awaryjnie na gazie odpala, to moim zdaniem przyczyny należy szukać w przekaźniku lub pompie paliwa.
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Czujnik jak i sonda wymienione, bez zmian.
Z tym gazem to w sumie sam już nie wiem. Ostatnio jak nie chciała odpalić to pompa paliwa chodziła na 100% procent bo było ją słychać w trakcie kręcenia. Chyba się szarpnę na nowy cpwk żeby było pewne, jak nie pomoże to będę szukał dalej.
Ostatnio zmieniony 2018-10-06, 21:28 przez hamish, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje C4, które powoli ratuję po chorych umysłowo "mechanikach" :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”