[100-2.6 ABC] Uszczelka PG

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
pono87
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-06-11, 01:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bogatynia

[100-2.6 ABC] Uszczelka PG

Post autor: pono87 »

Witam

Mając 170k. km na budziku postanowiłem oddać woź na warsztat w celu podmiany wszystkich uszczelek by motor był w pełni suchy i gotowy do pracy na lata.
Po operacji 40k. km pojawia się problem z wyciekiem płynu po przez zbiornik wyrównawczy, w ramach reklamacji UPG zostaje wymieniona, głowice splanowane i wszystko złożone do pierwotnego stanu.
UWAGA! Robię 20k km, nie mija rok, kilometry w większości na autostradach i problem powraca. :zly:

Co może być przyczyną? Partactwo mechanika, blok, głowica?

Obrazek
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Może silnik łapie zbyt wysokie temperatury a zegary nie wskazują odpowiednio? Ewentualnie czy przy montażu głowic dawane były nowe szpilki? Stare już mogą być zmęczone i dlatego może z czasem ma przedmuchy do układu chłodzenia i dlatego wywala płyn. Robiłeś test na obecność spalin w układzie chłodzenia? Z tego co pamiętam testery nie są drogie, a na warsztacie zrobią za max 30zeta
Awatar użytkownika
pono87
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-06-11, 01:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bogatynia

Post autor: pono87 »

Temperatura na budziku nigdy nie przekroczyła 92'C, Brak nowych szpilek może być trafnym spostrzeżeniem, bo chyba ich tam zabrakło przy robocie, a test wyszedł pozytywnie i do dość szybko. Ewidentnie wskazał obecność spali.

Głowice mam już na dłoni, lada chwila jadę na szlif i szczelność.

Będzie to już kolejne planowanie, a więc czym mam się sugerować przy doborze uszczelki. Istnieją jakieś warianty grubości?

I co do szpili, to po jaki towar z półki sięgnąć? Charakteryzacja tego produktu u wszystkich producentów jest taka sama, dlaczego jest tak mocna rozbieżność cenowa?

W trosce o prawidłowość montażu posiada ktoś informacje z jaką siłą wszystko skręcać i czy z krótkim upływem czasu ponownie dociągać śruby?
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Jeśli chodzi o same szpilki to z producentami nie pomogę tak samo z grubością uszczelki może ktoś bardziej ogarnięty kto robił taki remont się wypowie. Co do momentu dokręcenia owych szpilek zajrzyj do sam naprawiam a4b5 tam powinieneś coś znaleźć, ale nie mam pewności czy w a4 były silniki 2,6 ABC. Zerknij na te filmiki http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14015
Ostatnio zmieniony 2018-09-06, 20:45 przez przemek198787, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Momenty i kolejność dokręcania na 99% będzie na kartonie uszczelki.

Z tymi szpilkami różnie bywa - ja w swoim - po namowach mechanika - zostawiłem stare oryginalne szpilki. U mnie wytrzymało to ok 50 000 km, nie wiem jak u nowego właściciela. Z tego co mówił mechanik to woli stare oryginalne niż nowe "zamienniki" bo raz mu zamiennik strzelił.

A w którym miejscu następuje "przeciek"? W tym samym czy innym?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Ja zakładałem śruby erlinga .Osobiscie nie ryzykowałbym starych szpilek po prostu sa jednorazowe i nawet na instrukcji uszczelki każą wymienić.Uszczelkę też erling i 3 lata nie mam problemu a robiłem jak miałą 380tyś teraz ma 438 :roll: Sruby docągamy dokładnie wg instrukcji tzn.siła i kolejność jak dobrze pamietam 40nm+ 60Nm +90st+90st póżniej już nie trzeba dociągać.
Ostatnio zmieniony 2018-09-09, 23:55 przez waldemaister, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

pono87 pisze:Będzie to już kolejne planowanie, a więc czym mam się sugerować przy doborze uszczelki. Istnieją jakieś warianty grubości?
Dodam tylko, że są różne grubości uszczelek. W audi jest to oznaczone takim wycięciami na brzegu uszczelki przy dziurze od kanału olejowego.
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Z ciekawości zapytam ile wychodzi kasiorki za taką kapitalkę obu głowic?
Awatar użytkownika
pono87
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2013-06-11, 01:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bogatynia

Post autor: pono87 »

przemek198787 pisze:Z ciekawości zapytam ile wychodzi kasiorki za taką kapitalkę obu głowic?
za szlif i sprawdzanie szczelności zapłaciłem 280zł
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”