ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[inne] Ustawienia instalicji gazowej STAG
Autor Wiadomość
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |17 Maj 2018|, o 10:55   

Tak gwoli wyjaśnienia - sondy :mrgreen: nie są niezbędne do prawidłowej pracy LPG. One są POMOCNE przy robieniu map itp. Teoretycznie możesz wziąć VAG i podglądać korekty PB krótko i długoterminowe podczas jazdy na LPG. Jeśli jedziesz na LPG a korekty w VAG idą w górę to znaczy, że masz za ubogo LPG i sterownik PB (ON NIE WIEM ŻE JEDZIESZ NA LPG!) "próbuje" dawać więcej paliwa. I wice versa. ALE np w mojej 100 c4 był sterownik "starej daty" gdzie VAG miał tylko blok 000(?). W każdym razie nie miałem rozbudowanej diagnostyki.

Więc równie dobrze - a nawet i lepiej - możesz ustawić LPG wg wskazań VAG. Jest to nawet lepsze, bo korekty dają ci od razu "wynik" co masz zrobić - jak korekta na + to znaczy że za ubogo. Jak korekty na - to znaczy że LPG jest za bogato. I wtedy nie patrzysz na wykres pracy sond że aż oczopląsu można dostać, tylko jedziesz sobie np na 5 i 60 km/h żeby CZASY WTRYSKÓW LPG były stałe przez kilka sekund i już wiesz po wyniku korekty czy jest ok czy ubogo czy bogato.

Jak masz VAG a nie chce ci się bawić w podpinanie sond to podepnij vaga i zobacz korekty krótko i długoterminowe.

Ale jedno mnie zastanawia - skro sondy nie podpięte to dlaczego na LPG stag pokazuje ok 0,5V a na PB 4,5-5,0V? Takie ustawienie sterownika? Bo w 2 generacji to miałem w Mondeo emulator sondy lambda - żeby oszukiwał ECU PB jak się jedzie na LPG. Czy tutaj ktoś nie wrzucił czasem emulatora tylko na 5V?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Ostatnio zmieniony przez przemoprzem |17 Maj 2018|, o 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
waldemaister 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Waldek
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 25
Skąd: Iława
Wysłany: |17 Maj 2018|, o 22:36   

Tak jak piszesz podłaczenie sond nie jest potrzebne ale jak ktoś chce...ja akurat w swojej podłaczyłem bo mam obraz pracy sond i łatwiej odczytać niż w vag.Wpracy montujemy przewaznie BRC i w zasadzie nigdy nie podpinam sond i to w nowych samochodach tylko na korekty i czasy wtrysków ustawiam.Oczywiscie trzeba sporo pojezdzić szczególnie dokładnie silniki turbo trzeba ustawić.Wskazane jest przed ustawianiem zrobić z 30km ma benzynie zeby mapa sie ustabilizowała.
Jezeli masz staga isa 2 z autoadaptacją to zalecane jest podłaczenie sond przy właczonej autoadaptacji.Niestety może czasami rozjeżdzać mape i jezeli nie masz doswiadczenia to lepiej nie właczac.Jak zmienie u siebie wtryski to moze sprubuje z tym pojezdzic to podziele sie uwagami.
Ostatnio zmieniony przez waldemaister |17 Maj 2018|, o 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 191
Skąd: Konin
Wysłany: |19 Maj 2018|, o 18:15   

Dzięki panowie za pomoc :ok: Jak będę miał więcej wolnego czasu to postaram się idealnie to ustawić. Co do korek długo i krótko terminowych to dla mnie jest czarna magia może jak by mi ktoś na przykładzie wytłumaczył to wtedy są szanse żebym zrozumiał. ;-)
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 191
Skąd: Konin
Wysłany: |3 Lip 2018|, o 20:01   

Ostatnio znowu zabrałem się za ustawianie gazu. Wymieniłem wszystkie filtry oraz wpadły nowe wtryski bo jeden odmówił posłuszeństwa.

Na reduktorze minimalne ciśnienie udało mi się ustawić 1.35 ale zostawiłem 1.5 bo z nowymi wtryskami (były mniejsze dysze założone) przy autokorekcji nie pokazywało żadnego komunikatu o za małych dyszach czy za dużych. Na mniejszych dyszach otrzymałem taki mnożnik.




Czyli jak nie za niski mnożnik to za duży :evil:
Ostatnio zmieniony przez lukaszz2369 |3 Lip 2018|, o 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
waldemaister 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Waldek
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 25
Skąd: Iława
Wysłany: |4 Lip 2018|, o 17:47   

Za małe dysze nie wiem jakie teraz masz wtryski ale poszukaj sobie tabel do odpowiednich wtrysków i dobierz srednice dysz do mocy i cisnienia np.Barrakudy chyba miały przy 1.2bar cos około 2.3mm dla 2.8 174KM
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 191
Skąd: Konin
Wysłany: |5 Lip 2018|, o 21:06   

Wtryski mam takie same jak wcześniej. Dysze rozwierciłem z 1.5mm do 2mm ciśnienie ustawiłem 1.35 bar. Mnożnik ustawił i się na takim poziomie.





Na razie tak zostawiam. Jedynie co zauważyłem to przy ostrym deptaniu wyświetla błąd sondy "wtryski całkowicie otwarte" na sterowniku od gazu :-/ A sond w ogóle nie mam na razie podpiętych do gazu.
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |26 Lip 2018|, o 21:00   

Zjedź z ciśnieniem, tak żeby mnożnik przy dużym obciążeniu oscylował w granicach "1". Po drugie, deko za krótkie czasy wtrysków mi się wydaje.

A co do "wtryski całkowicie otwarte" - albo klęka reduktor i spada ciśnienie LPG, albo za małe dysze które dławią przepływa gazu. Tak miałem u siebie, że niby spadki ciśnienia były - ale delikatne - a winowajcą były za małe dysze. Po rozwierceniu dysz zszedłem z ciśnieniem na reduktorze i było ok.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 191
Skąd: Konin
Wysłany: |27 Lip 2018|, o 08:45   

Z ciśnieniem niżej nie zejdę bo to jest już minimalne jaka można ustawić. Na starych wtryskach miałem miałem dysze 2.5mm ale w tedy przy auto kalibracji wychodził mi komunikat o za dużych dyszach. Teraz mam rozwiercone na 2mm i myślę żeby je powiększyć do 2.2mm i ciśnienie zastawić tak na 1.35bar. Zobaczę co w tedy wyjdzie.
 
     
waldemaister 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Waldek
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 25
Skąd: Iława
Wysłany: |9 Wrz 2018|, o 23:28   

Tak przy okazji testowałem autoadaptacje isa 2 i tak jak wczesniej pisałem jednak lepiej nie wlaczać tej funkcji.Na poczatku bylo ok moc i spalanie w normie chociaż przy delikatnej jezdzie troche za duzo paliła jak dla mnie bo jadac 160 wychodziła srednia 13.2 a jadac 90-100 raptem schodziła tylko do12,5-12,8.Ale po jakims czesie zaczeła dziwnie chodzic na bardzo lekkich obciązeniach do tego stopnia ze zaczynała szarpac, przy hamowaniu silnikiem też.Mapa była idealna wiec szukałem dalej i znalazłem w korekcjach po obrotach że komputer wprowadził bzdurne i chaotyczne korekcje.Po wykasowaniu tych korekt auto jezdzi normalnie.
Ostatnio zmieniony przez waldemaister |9 Wrz 2018|, o 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 191
Skąd: Konin
Wysłany: |10 Wrz 2018|, o 15:17   

U siebie też testowałem ISA2 i na początku słabo to chodziło. Dziwne korekty po obrotach ale znalazłem opcje która poprawia sąsiadujące pola przez co nie wychodziły takie dziwne korekty. Ale z czasem na zimnym silniku po dodaniu gazu lubił przygasać tak jakby zalewał się gazem, a po rozgrzaniu wszystko wracało do normy. Spróbuje jeszcze raz odnowa zebrać mapę benzyny na ISA2 i zobaczę czy nadal tak samo chodził czy coś się poprawi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13